استان گیلان جاذبه‌های تفریحی و گردشگری درجه یکی دارد از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم محبوب ترین جای دیدنی تالش کجاست.

محبوب ترین جای دیدنی تالش کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: انتخاب شهر تالش برای مسافرت، می تواند گزینه ای هوشمندانه باشد؛ زیرا در این شهر به تمام جاذبه های گردشگری دسترسی خواهید داشت. چه اهل جنگل رفتن و کمپ های خانوادگی باشید، چه دریا رفتن و شنا در آن از لذت های سفرتان باشد،

در همه حال شهر زیبای تالش با آبشارهای مرتفع، ییلاقات سرسبز که در تابستان با آب و هوای متعادل خود می توانند روحی تازه به جسمتان ببخشد، بهترین انتخاب است.

سورتمه تالش؛ جاذبه‌ای محبوب و مهیج

سورتمه تالش یکی از مجهزترین‌ و مدرن‌ترین سورتمه‌های ریلی کشور در بام تالش است که مسیری به‌طول ۱,۰۵۵ متر (یک کیلومتر و ۵۵ متر) در دل جنگل سیاهداران دارد و با استفاده از اصول مهندسی روز دنیا و با همکاری شرکت آلمانی ویگاند، در سال ۱۳۸۹ خورشیدی به بهره‌برداری رسیده و با استانداردهای ایمنی بسیار بالا در حال حاضر، به یکی از جاهای دیدنی تالش تبدیل شده است.

بخشی از مسیر سورتمه تالش به‌صورت ریل مستقیم (لیفت) و بخش‌هایی دیگر به‌شکل ریل غیرمستقیم (مارپیچ) است و در تمام طول مسیر می‌توان از چشم‌انداز زیبای دریا در یک سو و مناظر خیره‌کننده جنگل سیاهداران در سوی دیگر لذت برد. بخش مارپیچ مسیر هیجان‌انگیزتر است و معمولا مورد استقبال جوانان قرار می‌گیرد.

محبوب ترین جای دیدنی تالش کجاست؟

واگن‌های سورتمه ریلی تالش به دو صورت تک‌نفره و دونفره طراحی شده است. در واگن دونفره مجموع وزن دو نفر نباید بیش از ۱۲۰ کیلوگرم باشد؛ شخصی که وزن بیشتری دارد، باید در قسمت عقب واگن بنشیند، ترمز و کنترل سرعت نیز در اختیار سرنشین عقبی است.

وجود اهرم‌های متعدد در این سورتمه، امکان تنظیم سرعت حرکت را به شما می‌دهد؛ البته حداکثر سرعت سورتمه تالش، ۴۰ کیلومتر بر ساعت است. هنگامی که سوار بر سورتمه از دامنه سرسبز جنگل‌ سیاهداران تالش گذر می‌کنید، تماشای خرامیدن مارال‌ها (گوزن قرمز ایرانی یا خزری) نیز شما را افسون خواهد کرد.

هنگام استفاده از سورتمه تالش به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • برای جلوگیری از خطرات احتمالی، فاصله خود را با واگن‌های جلویی حفظ کنید.
  • برای افزایش هیجان از ترمز گرفتن‌های متوالی پرهیز کنید.
  • دوربین‌های اتوماتیک طول مسیر، تصاویر شما را در این لحظات فراموش‌نشدنی ثبت می‌کنند؛ در صورت تمایل می‌توانید با پرداخت هزینه، عکس‌ها را به‌صورت چاپی یا فایل دریافت کنید.

مجموعه سورتمه‌سواری تالش در تمام فصول سال فعالیت دارد و مدت زمان سورتمه‌سواری حدود نیم ساعت است.

  • ساعت فعالیت در بهار و تابستان: از ۱۰ تا ۲۱
  • ساعت فعالیت در پاییز و زمستان: از ۹ تا ۱۸

سورتمه تالش کجاست

برای داشتن یک تفریح هیجان انگیز، سوار سورتمه ای با ویژگی های خاص خواهید شد.

محبوب ترین جای دیدنی تالش کجاست؟

در این سورتمه امکاناتی از قبیل تنظیم سرعت را در اختیار خواهید داشت که با ایمنی بالا و اهرم های متعددی که در آن تعبیه شده است، می توانید سرعت را تا حداکثر 40 کیلومتر بر ساعت تنظیم نمایید.

همچنین این سورتمه فوق العاده دارای کمک ترمز بوده که برای حفظ فاصله مناسب با واگن جلویی قرار داده شده است.

شما می توانید با سرعت 40 کیلومتر بر ساعت کل مسیر را بدون هیچ ترمزی به سمت جلو بروید و مسیر زیبا و سرسبز را در سرعتی بالا ببینید.

این سورتمه هیجان انگیز در شهر زیبای تالش قرار دارد. می توانید به صورت هوایی به سمت مرکز استان بروید و از آن جا با سواری 102 کیلومتر را سپری کنید تا به تالش برسید. قطارهایی نیز به شهر رشت وجود دارد که از مسیر بسیار زیبایی عبور کرده و سفری رویایی را فراهم می کند. همچنین می توانید با اتوبوس و یا سواری از شهر مبدا خود به صورت مستقیم به تالش بروید.

برای رسیدن به این سورتمه لازم است به سمت خیابان خرمشهر، برانید. پس از آن به سمت جاده آستارا حرکت کنید (خیابان شهید رجایی). اگر مسیر تابلوهای موجود را دنبال نمایید، به راحتی می توانید به پارک برسید. پس از رسیدن به پارک، بلندترین سورتمه ایران را که در میان طبیعت شگفت انگیز تالش قرار دارد، خواهید دید.

همچنین می توانید با کم کردن سرعت از مسیر لذت بیشتری ببرید، فقط توجه داشته باشید که رعایت فاصله مناسب با واگن جلویی ضروری است.

بد نیست بدانید که در تمام فصل های سال امکان سوار شدن در سورتمه برای گردشگران و مسافران فراهم شده است که این امر از ویژگی های خاص این سورتمه به حساب می آید تا تمام افراد در هنگام سفر به شهر زیبای تالش، سورتمه هیجان انگیز آن را از دست ندهند.

محبوب ترین جای دیدنی تالش کجاست؟

به طور حتم افراد زیادی عاشق طبیعت زرد و نارنجی پاییزی و باران های نم نم فصل پاییز هستند و یا برخی افراد درختانی پوشیده با لباس سفید زمستان را ترجیح می دهند؛ بنابراین سورتمه تالش در تمامی فصل های سال، قابل استفاده می باشد.

برای اینکه بتوانید گوزن ها را ببینید و هوای گرم و شزجی را تحمل نکنید، بهتر است در فصل بهار و پاییز به این منطقه زیبا سفر کنید. اما به یاد داشته باشید که طبیعت شمال در تمام فصل های سال، زیبایی خاص خود را دارد. همچنین هر شخصی با توجه به سلیقه و تایم مرخصی خود می تواند، بهترین زمان را تعیین کند.

آدرس: استان گیلان، شهر تالش (هشتپر)، میدان امام علی، انتهای خیابان جعفر طیار، پارک جنگلی سیاهداران

برای دسترسی به سورتمه ریلی تالش کافی است خود را از شهر هشتپر به روستا و جنگل سیاهداران برسانید. از مرکز شهر به طرف جاده اسالم حرکت کنید؛ بعد از گذر از میدان امام علی وارد خیابان جعفر طیار شوید و مسیر را ادامه دهید تا به پارک جنگلی سیاهداران برسید. خودروی خود را در پارکینگ مجموعه سورتمه‌سواری پارک کنید و به صف افراد منتظر سورتمه بپیوندید.

محبوب ترین جای دیدنی تالش کجاست؟

کد خبرنگار: ۲۶
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هم وطن IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    4 0
    بهشت بهشت تالش
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    2 0
    تالش ییلاقات زیبایی دارد ییلاق زیبای مثلانکوه ریک نزدیک ایربو
  • محمدرضارحمانی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 0
    خیلی خیلی عالی عالی بکر بکر قشنگ وگشتنی به مولا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید