چالیدره، تفریحات کم‌نظیر و البته کاملی دارد، با ما همراه باشید و درباره چند تفریح مهیج در چالیدره مشهد بیشتر بدانید.

چند تفریح مهیج در چالیدره مشهد

سلام نو _ سرویس گردشگری: مجموعه تفریحی و رفاهی چالیدره مشهد از گذشته تا به امروز توانسته یکی از بهترین جاذبه های گردشگری مشهد شناخته شود. امکانات تفریحی و رفاهی متعددی که در این مجموعه وجود دارند، به قدری زیاد و هیجان انگیز هستند که استفاده از تمام آن ها در یک روز امکان پذیر نبوده و بایستی دو الی سه روز از زمان خود را برای استفاده از تمام آن ها کنار گذاشت. از آنجایی که این مجموعه تفریحی در رودخانه جاغرق ساخته شده است، تفریحات متنوع آبی در این مجموعه وجود دارند که در این با آن ها آشنا خواهیم شد.

تفریحات مهیج و غیرآبی در چالیدره

ترن کوهستان

آشنایی با امکانات تفریحی مجموعه چالیدره مشهد را با ترن کوهستان یا فونیکولار آغاز می کنیم. یکی از آرامش بخش ترین تفریحاتی که می توانید در این مجموعه تفریحی به سراغ آن بروید، ترن کوهستان می باشد. همانطور که گفته شد، دریاچه چالیدره در بالای کوه قرار داشته و برای رسیدن به ان می توانید سوار قطار کابلی شده و با استفاده از آن به دریاچه برسید.

چند تفریح مهیج در چالیدره مشهد

این قطار بسیار آرام حرکت می کند و سرعت آن اصلا به ترن هوایی شباهت ندارد. با سوار شدن بر ترن کوهستان در ارتفاع زیادی از منطقه قرار خواهید داشت که این موضوع می تواند بسیار هیجان انگیز به نظر برسد. از دیگر راه هایی که می توانید خود را به بالای کوه برسانید استفاده از پلکانی است که تعداد پله های آن به ۲۰۰ عدد می رسد. این روش برای افرادی مناسب است که به کوهنوردی و ورزش علاقه مند هستند.

تله سیژ

تله سیژ یکی از تفریحاتی است که اغلب در بسیاری از پیست های اسکی، نظیر پیست اسکی دیزین در کرج وجود دارد. تله سیژها نوعی تله کابین روباز هستند که به جای سوار شدن در کابین های چهار نفره، سوار صندلی های دو نفره می شوید. این صندلی های دو نفره پشت سر هم قرار دارند و به سمت جلو حرکت می کنند و با استفاده از آن می توانید به راحتی به بالای کوه برسید. در این مسیر بر فراز دره ای سرسبز و دریاچه ای آبی حرکت خواهید کرد که منطره بسیار زیبا و به یاد ماندنی را پدید می آورند.

چند تفریح مهیج در چالیدره مشهد

تله کابین

یکی ازامکانات تفریحی چالیدره مشهد، تله کابین آن می باشد که بهترین تفریح برای خانواده ها به شمار می رود. شما می توانید برای رسیدن به بالای کوه سوار تله کابین این منطقه شوید و به راحتی و با گذر از مناظری جذاب و هیجان انگیز، خاطراتی فراموش نشدنی را برای خود پدید آورید. تله کابین چالیدره دارای طول ۲۷۰ متر می باشد. همچنین برای مسیر برگشت نیز می توانید از همین تله کابین ها استفاده کنید و به راحتی به مبدا خود باز گردید.

بانجی جامپینگ

یکی از تفریحات هیجان انگیز مجموعه تفریحی چالیدره مشهد، بانجی جامپینگ یا پرش از ارتفاع می باشد که می توانید با استفاده از آن آدرنالین ترشح کنید. این تفریح از امنیت کامل برخوردار بوده و برای استفاده از آن نگرانی از این بابت نداشته باشید و سعی کنید از هیجان آن لذت ببرید. اگر جزء افرادی هستید که ترس از ارتفاع دارید و یا مبتلا به بیماری های قلبی هستید، به سراغ بانجی جامپینگ نروید.

چند تفریح مهیج در چالیدره مشهد

زیپ لاین

اگر به تفریحات هیجان انگیز علاقه دارید و از ارتفاع ترس ندارید، یکی از تفریحاتی که می توانید در این مجموعه تفریحی به سراغ آن بروید، زیپ لاین می باشد. برای استفاده از این تفریح یک طناب دور کمر شما بسته می شود و با استفاده از آن، آویزان طنابی خواهید شد که یک طرف آن به کوه و طرف دیگر آن به زمین متصل شده است می شوید و از بالا به سمت پایین می آیید.

سافاری

کارتینگ یکی از تفریحاتی است که علاقه مندان به سرعت و هیجان را به سمت خود می کشاند. کارتیگ یک پیست مسابقه ماشین های کوچک و سرعتی است و شما می توانید برای مسابقه و تجربه هیجان به سراغ آن بروید. این پیست از امنیت کامل برخوردار بوده و می توانید با خیالی راحت از ماشین بازی و هیجان بهره مند شوید.

تفریحات آبی در چالیدره مشهد

ماهیگیری

ماهی‌های مختلفی به‌خاطر جریان رودخانه در دریاچه چالیدره زندگی می‌کنند؛ به همین دلیل ماهیگیری از محبوب‌ترین فعالیت‌های گردشگران در مجموعه گردشگری چالیدره است. امکانات ماهیگیری در این مجموعه فراهم است و شما می‌توانید در طول روز یا شب، تجهیزات لازم را اجاره کنید.

چند تفریح مهیج در چالیدره مشهد

ماهیگیری ورزشی آرامش‌بخش و مفرح است؛ پس اگر قبلا آن را امتحان نکرده‌اید، در دریاچه چالیدره به سراغ آن بروید. توجه داشته باشید که هزینه اجاره تجهیزات ماهیگیری در طول روز و شب فرق می‌کند.

غواصی

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که غواصی ورزشی مشکل است و به آموزش‌های چندساله نیاز دارد؛ اما واقعا این‌طور نیست و دوره‌های غواصی اغلب بیشتر از چند هفته طول نمی‌کشند. برای غواصی در دریاچه چالیدره به زمان نیازی برای آموزش نیاز ندارید. کافی است کمی ریسک‌پذیر باشید و به سراغ آن بروید تا مربی در همان جا به شما غواصی یاد دهد.

قایق سواری

در دریاچه چالیدره گزینه‌های مختلفی برای قایق سواری در دسترس هستند که در میان آن‌ها می‌توان به قایق پارویی، قایق پدالی قو، قایق پدالی فولکسی، قایق پدالی خانوادگی، قایق پدالی کابین‌دار، قایق پدالی دوچرخه‌ای، قایق پدالی دوناتی موتوردار، قایق موتوری، قایق وی‌آی‌پی آبادیس و قایق کودکان اشاره کرد.

قایق پدالی برای افرادی مناسب است که به ورزش علاقه‌مند هستند و توان بدنی کافی برای پدال زدن دارند. قایق پدالی در دریاچه چالیدره محدودیت زمانی ندارد. شما می‌توانید بعد از صبحانه یک بلیط تهیه کنید و تا هروقت که خسته شوید روی آب بمانید.

چند تفریح مهیج در چالیدره مشهد

اگر پاهای به‌اندازه کافی قوی ندارید، به سراغ قایق‌های پارویی بروید؛ قایق‌هایی که دستان شما را به چالش می‌کشد. قایق وی‌آی‌پی آبادیس چالیدره نیز قایقی ویژه است که فرد دیگری آن را هدایت می‌کند و شما می‌توانید در کنار دوستان یا خانواده از مناظر لذت ببرید.

لنج سواری

لنج سواری از دیگر فعالیت‌های محبوب آبی در دریاچه چالیدره است. در این دریاچه لنج‌های تفریحی و لنج تایتانیک شما را به سفری به‌یادماندنی در میان آب‌های پاک و شفاف دریاچه می‌برند. لنج تفریحی چالیدره یک نوع قایق سرپوشیده است که سقف آن از شما در برابر بارندگی فصلی یا تابش مستقیم نور خورشید و آفتاب‌سوختگی محافظت می‌کند.

اسکی روی آب، شاتل و بنانا از دیگر تفریحات آبی مجموعه گردشگری چالیدره هستند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید