جنگل فندوقلو از جاذبه‌های بی‌نظیر غرب ایران است از این رو با همراه باشید تا بدانیم رایج‌ترین تفریحات در جنگل فندوقلو چیست.

رایج‌ترین تفریحات در جنگل فندوقلو چیست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: جنگل فندقلو تنوع بی‌حدی دارد. تنوعی که گردشگران را از شهرهای ایران و کشورهای اطراف به اردبیل می‌کشاند. گردشگران می‌آیند تا یکی از زیباترین نقاشی‌های خداوند را از نزدیک ببینند و انگشت حیرت به دهان بگیرند. این حیرت احساسی لذت‌بخش است. شاید با دیدن این همه تفریح و امکانات شوکه شوید؛ اما نگران نباشید این جنگل ۱۶هزار هکتار مساحت دارد؛ پس طبیعی است که چنین امکاناتی داشته باشد. همراه ما باشید تا نهایت لذت را از این جنگل ببرید.

تفریحات رایج‌تر در جنگل فندوقلو

قدم زدن در دشت بابونه

بابونه یکی از خوش‌عطرترین گیاهان دنیاست. هرجا را که بگردید رایحه‌ای مانند بابونه پیدا نمی‌کنید. این رایحه ملایم با نسیم به مشامتان می‌رسد و روحتان را تازه می‌کند. دانشمندان می‌گویند مرکز بویایی به مرکز خاطرات وصل است. تصور کنید روزی را که خسته و کوفته از کارهای روزانه به دنبال ذره‌ای آرامش هستید، ناگهان بویی استشمام می‌کنید که شما را به روزهایی می‌برد که فارغ از شلوغی‌ها در دشتی سبز قدم می‌زدید. این همان آرامشی است که دنبالش هستید.

رایج‌ترین تفریحات در جنگل فندوقلو چیست؟

بابونه‌های این دشت خودرو هستند؛ یعنی برای زیستن فقط به لطف خدا نیاز دارند نه به دست بشر. گل‌های کوچک این گیاهان به زیبایی دشت افزوده است. منظره این دشت برای عکاسی و آفرینش نقاشی‌های هنری مناسب است.

عکاسی از طبیعت

برای گرفتن عکس، سوژه مهم‌ترین قسمت است. حتی اگر عکاسی ماهر باشید و سوژه شما مناسب نباشد، نتیجه خوبی نخواهید گرفت. اما نگران نباشید. گوشه‌گوشه جنگل‌ فندقلو اردبیل برای عکاسی مناسب است؛ خورشید خندان، ابرهای نرم، درختانی که یکدیگر را در آغوش کشیده‌اند و ساکنانی خارق‌العاده گوشه‌ای کوچک از زیبایی‌های جنگل فندوق‌ها است. ممکن است زمان عکاسی پرنده‌ای با شیطنت یا توله روباهی به‌آرامی به شما نزدیک شود و دست دوستی به سمتتان دراز کند. چه رویدادی شیرین‌تر از دوست‌شدن با معصوم‌ترین موجودات این کره خاکی؟

جنگل نوردی

کوه‌نوردی ورزشی محبوب است. تقریباً همه شما درباره کوه‌نوردی می‌دانید و برای یک بار هم که شده آن را امتحان کرده‌اید. با اینکه کوه‌نوردی شیرین است؛ اما سختی‌های خود را دارد. برخلاف کوه‌نوردی که نفس‌گیر است، جنگل نوردی نسبتاً راحت است؛ جنگلی که آسمانش، جنس هوایش و حتی خاکش با بقیه جاهای دنیا متفاوت است.

رایج‌ترین تفریحات در جنگل فندوقلو چیست؟

جنگل فندقلو نمین درختانی متراکم و شیبی ملایم دارد. خاک زیر پایتان بسیار نرم است که راه رفتن کمی دشوار می‌کند.

رطوبت جنگل در صبح زیاد است و ممکن است کارتان را سخت کند؛ اما رطوبت ملایم عصر نفس‌کشیدن را لذت‌بخش می‌کند. این رطوبت صورتتان را هم نوازش می‌کند. کمی که دقت کنید مالکان درخت‌های فندق را می‌بینید: سنجاب‌هایی که با نگاه آغشته به ترس و تعجب به شما نگاه می‌کنند. اگر کمی زرنگ باشید، می‌توانید با این سنجاب‌های ناز عکس یادگاری بگیرید.

تماشای مارال ها

مارال‌ها از زیرگونه‌های گوزن هستند. جنگل‌ فندقلو اردبیل در گذشته محل زندگی مارال‌ها بوده است؛ اما شکار بی‌رویه، این جانور را در خطر انقراض قرار داد. چند سال پیش طرح حفاظت و افزایش مارال‌ها اجرا شد و ۱۰ رأس مارال در این جنگل رها شدند. امروزه تعداد این جانوران به ۲۰ راس رسیده است که جای امیدواری دارد. برای آشنایی بیشتر گردشگران با این جانور ارزشمند و لذت‌بردن از چنین مخلوق با ابهتی، امکان تماشای این حیوانات فراهم شده است. در قسمتی از جنگل فنس کشیده شده است و شما می‌توانید مارال‌هایی که دارند بازی و جست‌وخیز می‌کنند، تماشا کنید و لذت ببرید.

رایج‌ترین تفریحات در جنگل فندوقلو چیست؟

چند تفریح جذاب در فندوقلو

پیست اسکی روی چمن

اگر در فصل بهار به اردبیل سفر کنید، مراتع اطراف جنگل فندقلو را سبز و پر از چمن می‌بینید. از آنجایی که شیب این مراتع مناسب است و در بخش‌هایی از آن‌ها هیچ مانعی وجود ندارد، ورزشکاران و علاقه‌مندان آن را برای تمرین اسکی روی چمن انتخاب کرده‌اند.

در ضمن، در این مکان که ارتفاع آن ۱۷۰۰ متر از سطح دریاست، چندین دوره هم مسابقات اسکی روی چمن برگزار شده است. باید اضافه کنم که در فصل زمستان و پس از بارش برف، از این مناطق برای اسکی روی برف نیز استفاده می‌شود؛ منتها امکانات آن هنوز در حد حرفه‌ای تکمیل نشده است.

تله کابین حیران

با ادامه دادن جاده فندقلو و عبور از روستای مهدی پستی، می‌توانید به تله ‌کابین حیران-فندقلو برسید. این مسیر در حال حاضر بسته شده و برای استفاده از تله کابین حیران و سایر خدمات آن، بهتر است از مسیر گردنه حیران بروید. تله کابین حیران در مسیر خود از روی جنگل فندقلو هم عبور می‌کند و می‌توانید منظره زیبایی از این جنگل که در هاله‌ای از مه فرو رفته‌اند را در کنار دریای خزر و گردنه حیران تماشا کنید.

رایج‌ترین تفریحات در جنگل فندوقلو چیست؟

سورتمه، پیست کارتینگ، زیپ‌لاین در فندقلو

بهتر است بدانید علی‌رغم اطلاعاتی که در سایت‌های مختلف آمده است و تا جایی که من می‌دانم، در جنگل فندقلو تفریحاتی از قبیل سورتمه، پیست کارتینگ و زیپ‌لاین وجود ندارد. این امکانات تفریحی در کنار تله کابین حیران قرار گرفته‌اند.

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید