۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
کد خبر: 55424251

قیمت قایق سواری در مرداب سراوان در حال حاضر (بهمن ١۴٠١) سی هزار تومان به ازای هر ده دقیقه می باشد.

قیمت قایق سواری در مرداب سراوان

سلام نو-سرویس گردشگری: سراوان نام دهستانی جنگلی در جنوب شهر رشت است که جاذبه های گردشگری فراوانی را در درون خود جای داده است. مهمترین این جاذبه ها صد البته پارک جنگلی سراوان و مرداب سراوان هستند. همچنین هفت روستا نیز در درون این دهستان قرار گرفته اند که عبارتند از: روستای سراوان، روستای جوکلبندان، روستای امامزاده هاشم، روستای موشنگا، روستای گلسرک، روستای کچا و روستای قاضیان. پارک جنگلی سراوان محدوده حاشیه سه روستای سراوان، کچا و جوکلبندان را در بر می گیرد. دهستان سراوان در تقسیمات کشوری زیر مجموعه بخش سنگر شهرستان رشت به شمار می رود. فاصله این دهستان جنگلی با شهر رشت حدود هفده کیلومتر می باشد. این دهستان عمده شهرت و آوازه خود را مدیون مرداب زیبای سراوان است. در این مطلب به معرفی این مرداب و شرح مختصری از زیبایی های آن می پردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که قیمت قایق سواری در مرداب سراوان چقدر است.

قیمت قایق سواری در مرداب سراوان چقدر است؟

قیمت قایق سواری در مرداب سراوان در حال حاضر (بهمن ١۴٠١) سی هزار تومان به ازای هر ده دقیقه می باشد. بر سطح مرداب سراوان همواره قایق هایی به شکل قو به چشم می خورند که با ظرفیت های دو نفره گردشگران را در امتداد این مرداب زیبا پیش می برند. البته توجه داشته باشید که برای ورود به پارک جنگلی سراوان نیز می بایست مبلغی را به عنوان ورودی به نگهبان پارک پرداخت نمایید. این هزینه ورود در حال حاضر برای هر خودرو معادل سی هزار تومان است. بنابراین یک قایق سواری ده دقیقه ای در مرداب سراوان برای شما مجموعا پنجاه هزار تومان آب خواهد خورد.

قیمت قایق سواری در مرداب سراوان

مرداب سراوان

مرداب و جنگل سراوان

مرداب سراوان یکی از زیباترین مرداب های جنگلی ایران است. این مرداب را با منظره منحصر بفرد آن می شناسند. این منظره همواره گردشگران را به اشتباه نیز می اندازد. آنها وقتی به مرداب سراوان می رسند ابتدا گمان می کنند که چمنزاری سبز و وسیع در مقابلشان قرار دارد. علت این اشتباه وجود خزه هایی به رنگ سبز روشن بر سطح مرداب سراوان است. این خزه های زیبا کاملا سطح مرداب را پوشانده اند و لباسی به رنگ سبز خالص بر تن آن کرده اند. خزه های سطح مرداب سراوان گرچه به غایت زیبا هستند و جلوه ای منحصر بفرد را نیز به این مرداب بخشیده اند، اما در حقیقت نوعی آفت گیاهی محسوب می شوند. دلیل این امر این است که وجود این خزه ها بر سطح مرداب باعث می شود تا اکسیژن به میزان لازم وارد آب مرداب نشود. از این طریق حیات آبزیان موجود در آن مورد تهدید واقع می شود.

فضای حاشیه مرداب سراوان نیز بسیار زیباست و موجب افزایش جذابیت این مرداب شده است. وجود درختان انبوه در حاشیه مرداب که به نوعی این مرداب را محاصره کرده اند جلوه مرداب سراوان را تماشایی تر نیز نموده است. از جمله درختانی که در حاشیه این مرداب به چشم می خورند می توان به سرو نقره ای، آلوچه جنگلی، کاج سیلوستریس، سفید پت، کاج تدا، ممرز، زربین، بلوط، انجیلی، بید، بیدمشک، توسکا و... اشاره کرد. در محدوده مرداب سراوان همچنین حیوانات و پرندگانی نظیر راسو، قرقاول، کبک، سنجاب، جغد جنگلی، دارکوب، خرگوش، لاک پشت و قورباغه نیز به وفور به چشم می خورند.

اگر امکان این را داشته باشید که در هنگام طلوع آفتاب در محدوده مرداب سراوان حضور داشته باشید با یکی از استثنایی ترین و اعجاب انگیز ترین مناظر عمرتان روبرو خواهید شد. چشم اندازی که در برابر شماست مردابی به رنگ سبز است که توسط درختانی سبز و باشکوه احاطه شده است و مه غلیظ صبحگاهی نیز فضا را در سپیدی خود غرق کرده. آواز قرقاولان به گوش می رسد و صدای جیر جیر سنجاقک ها نیز گاه و بیگاه به گوش می رسد. آرامشی توامان با شکوهی وصف ناپذیر. اینجا سراوان است و در هنگام سپیده سحر می تواند تصویر بهشت را در برابر دیدگان شما قرار دهد.

مرداب سراوان در قلب پارک جنگلی سراوان قرار گرفته است. این پارک جنگلی که با نام جنگل سراوان نیز شناخته می شود یکی از اصلی ترین تفرجگاه های سنتی مردم رشت است. علاوه بر اهالی رشت همواره گردشگران پرشماری نیز در این پارک جنگلی مشغول گشت و گذار هستند. در پارک جنگلی سراوان تفریحات مهیج و نشاط آوری همچون زمین بازی پینت بال و موتور چهار چرخ نیز برای گردشگران فراهم گردیده است. زمین پینت بال جنگل سراوان به عنوان قدیمی ترین زمین پینت بال ایران شناخته می شود. هزینه ورودی این زمین بازی که فقط مختص به افراد بالای ده سال می باشد در حال حاضر برای هر فرد چهل هزار تومان است. هزینه موتور چهار چرخ نیز به ازای هر ده دقیقه سی هزار تومان می باشد.

قیمت قایق سواری در مرداب سراوان

پارک جنگلی سراوان

اگر می خواهید از جنگل و مرداب سراوان دیدن کنید توصیه می کنیم سفر خود را در فصل بهار ترتیب دهید. پارک جنگلی سراوان بهترین و معتدل ترین شرایط آب و هوایی و اقلیمی را در ماه های فروردین و اردیبهشت تجربه می کند. در تابستان نیز این پارک جنگلی بسیار شلوغ است هرچند از لحاظ خنکی و دلپذیری آب و هوا به پای فصل بهار نمی رسد. در فصل پاییز اما با وجود مناظر و چشم اندازهای خیره کننده ای که در جنگل و مرداب سراوان می توان دید متاسفانه حجم بالای بارندگی های سیل آسا و مداوم باعث محرومیت گردشگران از این چشم اندازهای تماشایی می گردد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید