روستای لالان از گزینه مناسب برای روستاگردی است، از این رو با ما همراه باشید و از راحت‌ترین مسیر دسترسی به روستای لالان تهران بدانید.

راحت‌ترین مسیر دسترسی به روستای لالان تهران

سلام نو _ سرویس گردشگری: روستای لالان از جمله زیباترین جاهای دیدنی تهران است. این روستا در نزدیکی تهران و بخش شمال‌شرقی پایتخت جا خوش کرده است. روستای لالان در منطقه رودبار قصران قرار دارد. این روستا را می‌توان تقریبا آخرین روستا مانده به کوه بین استان تهران و مازندران دانست. به همین خاطر وام دار طبیعت زیبای شمال کشور و مناطق کوهستانی و ییلاقی تهران است. در این منطقه می‌توانید از کوه‌های زیبا دیدن کنید. در هر گوشه از این روستا، چشمه‌ای از خاک بیرون می‌زند.

آشنایی با روستای جذاب لالان

رود خروشان فشم نیز از میان روستای لالان عبور می‌کند. بازدید از کوه‌های اطراف این روستا، از جمله تفریحات کوه‌نوردان و ورزشکاران به حساب می‌آید. در نزدیکی این روستا، دشت‌هایی وجود دارند که در فصل بهار پوشیده از گل‌های لاله وحشی می‌شوند. این گل‌های لاله با لاله‌های تمامی مناطق دیگر ایران تفاوت دارد.

در حقیقت این لاله‌ها ارتفاع بسیار کمی دارند و مخصوص لالان هستند. به همین خاطر آن را با نام روستای لالان می‌شناسند. در این روستا می‌توانید به سراغ مردم روستایی بروید و خانه‌های ویلایی کرایه کنید.

راحت‌ترین مسیر دسترسی به روستای لالان تهران

این روستا آنقدر شیک و لوکس است که اصلاً نمی‌توان از کلمه روستا برای آن استفاده کنید! پس حتماً یک یا دو شب را در این روستا اقامت کنید تا بتوانید از نهایت زیبایی آن لذت ببرید.

تنوع پوشش گیاهی، خود به‌تنهایی یکی از جاذبه‌های اصلی منطقه لالان محسوب می‌شود. از گون و گلپر تا لاله، شقایق، زرشک، سیرک و لوچک در لالان رشد می‌کنند. پرندگانی مثل عقاب طلایی، هما، کبک، چکاوک، هدهد و حیواناتی نظیر قوچ، میش و خرس قهوه‌ای نیز در این منطقه زندگی می‌کنند که شاید در طول سفر برخی از آن‌ها را ببینید و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برایتان رقم بخورد.

لالان که در منطقه‌ی رودبار قصران واقع شده، یک روستای کوهستانی است که آب‌وهوای خنک و مطبوعی دارد. به همین جهت سفر به این منطقه در تابستان می‌تواند شما را از گرمای تهران برهاند و خنکای بهاری را برایتان به ارمغان آورد. در فصل بهار هم این منطقه پر از بوته‌های گلپر است و جالب اینکه با وجود گل‌های وحشی در پایین‌دست، در ارتفاعات هنوز برف وجود دارد.

راحت‌ترین مسیر دسترسی به روستای لالان تهران

تابستان معمولا بسیار گرم است؛ ولی با کاهش آب رودخانه، عبور از آن راحت‌تر می‌شود. پاییز هزار رنگ این منطقه بسیار زیبا و دیدنی است و در نهایت با فرارسیدن زمستان، هوا سرد می‌شود و در نتیجه اگر تجهیزات کامل ندارید، از رفتن به این منطقه خودداری کنید.

محل قرارگیری لالان و دسترسی راحت‌تر به آن

روستای بکر لالان یا همان لالون، در واقع یکی از بهترین گزینه ها برای سفر های کوتاه و آخر هفته هاست و این منطقه یکی از بهترین مناطق در اطراف تهران برا گذراندن اوقات فراغت می باشد که می توانید ضمن سفر به آن، از مناظر طبیعی آن لذت ببرید و روحتان را جلا دهید.

روستای لالان در ۴۵ کیلومتری شمال تهران و ۱۱ کیلومتری شمال فشم قرار دارد و فاصله کم این روستا تا تهران یکی از علل انتخاب پایتخت نشینان برای گذراندن آخر هفته در این روستاست. این روستا، از روستا های تابع منطقه ای به نام رودبار قصران است که در شهرستان شمیران استان تهران واقع شده است.

راحت‌ترین مسیر دسترسی به روستای لالان تهران

علت نامگذاری این روستا به نام لالان، به خاطر وجود گل های لاله ای است که در این منطقه روییده اند و به این منطقه نام لاله گون را نسبت دادند که به مرور زمان این نام به لالان مبدل گشت.

لالون، محل تلاقی طبیعت‌گردان، گردشگران و کوه‌نوردانی است که هر یک با نیتی به این منطقه آمده‌اند و از آنجا که جاذبه‌های متعددی در لالان وجود دارد، از رودها و تنگه‌های زیبا گرفته تا گل‌ها و گلپرهای فراوان در ابتدای مسیر، چشمه تلخاب و آبشار لالون، قله‌های خلنو هرکس با هر سلیقه و توانایی بدنی و فنی، راضی به خانه برمی‌گردد. در واقع، از روستای لالون، مسیرهای کوه‌نوردی زیادی جهت صعود به قله‌های معروف منطقه وجود دارد؛ نظیر قله خلنو که سومین قله مرتفع البرز مرکزی است.

روستای لالون فشم در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال تهران و ۱۱کیلومتری شمال فشم واقع شده است. برای دسترسی به این روستای حیرت انگیز و زیبا، شما دو مسیر در پیش دارید:

در مسیر اول شما می بایست خودتان را به بزرگراه بابایی یا شهید زین‌الدین برسانید.

راحت‌ترین مسیر دسترسی به روستای لالان تهران

از آنجا وارد جاده لشگرک شوید و مسیر را مستقیم به‌ سمت فشم ادامه دهید. از فشم مسیر کمی دشوار می‌شود و پیچ‌های تندی دارد. مسیر را تا روستای زایگان ادامه دهید. بعد زایگان به ‌سمت چپ بپیچید. از زایگان تا لالان حدود ۱۰ دقیقه بیشتر فاصله نیست.

مسیر دومی که پیش رو دارید، از جاده تلو است. جاده تلو جزو جاده‌های نظامی به حساب می‌آید. از نظر کیفیت مسیر، جاده لشگرک به‌ مراتب از تلو بهتر است. توجه داشته باشید در طول زمستان مسیر جاده از فشم به بعد یخ ‌بندان می‌شود و لغزنده خواهد بود. پس حتماً تجهیزات لازم از قبیل زنجیر ‌چرخ همراه داشته باشید.

آدرس روستای لالان فشم: ایران، استان تهران، بخش رودبار قصران، شهرستان شمیران، ۱۱ کیلومتری فشم

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید