دانشمندان می‌گویند پسته به علت دارا بودن پروتئین، فیبر و آنتی اکسیدان فراوان، ابرغذا محسوب می‌شود.

از خواص پسته و معجزات آن چه می دانید؟

به گزارش سلام نو به نقل از صدا و سیما؛ دانشمندان می‌گویند پسته به علت دارا بودن پروتئین، فیبر و آنتی اکسیدان فراوان، ابرغذا محسوب می‌شود.
به نوشته تارنمای موسسه "ایتر" (Eater)، پسته که تولیدش زیانی برای محیط زیست ندارد، اکنون بیش از آواکادو و بادام، مورد توجه هواداران غذاهای سالم قرار گرفته است و جدیدترین ابرغذا به حساب می‌آید که خوردن آن برای سلامت انسان بسیار مفید است.
علاوه بر نقش پسته در تغذیه سالم افراد، این ماده در تولید ماسک‌های صورت، مرطوب کننده‌های لب، عطرها و خوشبوکننده‌ها و حتی پوشاک مطابق با مد، کار برد دارد.
بر اساس این گزارش تولید و توزیع پسته، برای محیط زیست زیان ندارد. پسته تولیدی در خاورمیانه و حاشیه مدیترانه، با تولید اندک کربن می‌تواند به غرب جهان صادر شود و تولید پسته، به اقدامات غیرقانونی همچون از بین بردن جنگل ها، که در تولید آواکادو صورت می‌گیرد، نیازمند نیست.
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد در سال ۲۰۲۰ میلادی، ایران یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در جهان بود و رتبه سوم تا نوزدهم را در تولید ۲۰۲۰ محصول مهم کشاورزی دارا بود. براساس آمار این سازمان، ایران سومین تولیدکننده خرما، عسل، پسته و گردو در جهان است. تولید سالانه خرمای ایران یک میلیون و ۲۸۰ هزار تن است که بر این اساس ایران پس از مصر و عربستان سومین تولیدکننده این محصول در جهان شناخته می‌شود. تولید عسل در ایران ۸۰ هزار تن در سال است که بالاترین تولید عسل در یک کشور پس از چین و ترکیه است. تولید عسل چین ۴۵۸ هزار تن در سال برآورد شده است.
به گزارش فائو، تولید پسته ایران در سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۹۰ هزار تن بود که ایران را پس از آمریکا و ترکیه در رتبه سوم قرار داد. ایران به طور سنتی در رتبه اول یا دوم تولید پسته جهان قرار داشته است، اما در پی خشکسالی در سال ۲۰۲۰، تولید به شدت کاهش یافت. تولید پسته آمریکا در سال گذشته ۴۷۴ هزار تن برآورد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید