برای اینکه بدانیم چند عدد پسته بخوریم و خواص پسته را به صورت کامل جذب و دریافت کنیم بهتر است که حد مجاز استفاده از پسته را بدانیم.

روزانه چند عدد پسته بخوریم؟

افراد زیادی هستند که به پسته علاقه زیادی دارند و مایل می ‌باشند روزانه حجم زیادی از پسته را بخورند. برای اینکه بدانیم روزانه چند عدد پسته بخوریم باید در مورد مضرات استفاده بیش از اندازه پسته اطلاعات بیشتری کسب کنیم. به طور کلی بیشتر متخصصان تغذیه به افراد توصیه می ‌کنند که روزانه تنها ۳۰ گرم پسته را در رژیم غذایی خود قرار دهند. ۳۰ گرم پسته معادل ۴۵ عدد پسته خواهد شد. دقت داشته باشید این مقدار را تنها به افرادی پیشنهاد می ‌دهیم که از نظر جسمی بیماری زمینه‌ ای ندارند.

افرادی که دارای بیماری‌ های زمینه ‌ای هستند نباید حجم زیادی از پسته را در رژیم غذایی خود قرار دهند. اگر شما دچار بیماری‌ های متفاوت هستید باید برای استفاده از پسته با پزشک خود مشورت کنید. در این مطلب هر یک از نکاتی که مربوط به استفاده اصولی از پسته می ‌باشد را توضیح می‌ دهیم تا قبل از خرید پسته با عوارض بیش از اندازه استفاده از این دانه مغذی آشنا شوید.

مقدار مصرف مجاز پسته در روز چقدر است ؟

اگر می‌خواهیم بدانیم روزانه چند عدد پسته بخوریم باید مقدار مصرف مجاز پسته در روز را بدانیم. هر یک از پزشکانی که در زمینه تغذیه تخصص دارند مصرف مجاز پسته به صورت روزانه را بر اساس شرایط بیمار تعیین می‌ کنند. افرادی که اضافه وزن زیادی دارند نمی ‌توانند حجم زیادی از پسته را در رژیم غذایی خود داشته باشند.

افرادی که هیچ بیماری ندارند و می ‌خواهند خواص پسته را دریافت کنند می‌ توانند روزانه ۴۵ عدد پسته را میل کنند. البته بهتر است که تعداد استفاده از پسته را تا حد نیاز کاهش دهیم تا دچار اضافه وزن و بالا رفتن سطح قند خون نشویم. در صورتی که شما دچار بیماری زمینه‌ ای هستید و نمی‌ دانید باید چه تعداد از پسته را استفاده کنید بهتر است با پزشک مشورت نمایید. پزشک بر اساس شرایطی که دارید حجم مناسب پسته را به شما توصیه می ‌نماید تا به صورت روزانه میل نمایید.

عوارض مصرف بیش از حد پسته

عوارض زیاده روی مصرف پسته

اگر بدانیم روزانه چند عدد پسته بخوریم به هیچ عنوان دچار عوارض استفاده بیش از اندازه پسته نمی‌ شویم. برخی از مهمترین عوارض استفاده بیش از اندازه پسته عبارت هستند از :

۱. افزایش وزن

یکی از مهم ‌ترین عوارض زیاده‌ روی استفاده از پسته، افزایش وزن می ‌باشد. مصرف منظم پسته برای کنترل وزن بسیار مهم است. انرژی بدن با استفاده از پسته یا فرآورده های آن مانند کره ی پسته و کیک پسته و بستنی پسته و انواع دسر با زمینه پسته در سطح بالایی قرار می‌ گیرد. در نتیجه اگر شما حجم زیادی از پسته را استفاده کنید دچار اضافه وزن می‌ شوید. اگر مایل هستید از خوردن پسته لذت ببرید توجه داشته باشید که نباید مقدار زیاد آن را در رژیم غذایی‌ تان قرار دهید.

۲. افزایش فشار خون

 افزایش فشار خون یکی دیگر از عوارض زیاده ‌روی استفاده از پسته است. پسته دارای مقدار مناسبی از سدیم می ‌باشد. در واقع میزان سدیم در پسته حدود ۲ میلی ‌گرم است. پسته بو داده سدیم بیشتری دارد. افزایش سدیم در پسته بو داده به دلیل استفاده از نمک  می باشد. بر همین اساس افرادی که دچار بیماری فشار خون بالا هستند باید جهت استفاده از پسته نمونه‌ های خام را میل کنند. اگر حجم زیادی از پسته توسط افراد استفاده شود فشار خون آنها افزایش پیدا می‌ کند.

۳. ایجاد مشکلات گوارشی

 یکی دیگر از مهمترین عوارض زیاده‌ روی استفاده از پسته، ایجاد مشکلات گوارشی می ‌باشد. زمانی که می‌ خواهیم پسته بخوریم باید در مورد میزان فیبر پسته اطلاعات کافی کسب کنیم. فیبر پسته برای معده مفید می ‌باشد، چرا که یبوست را درمان می‌ کند. اگر حجم زیادی از فیبر پسته را به بدن خود برسانید دچار مشکلات گوارشی مانند اسهال خواهید شد. به همین دلیل جهت جلوگیری از مشکلات گوارشی مانند اسهال، نفخ، درد شکم و ... باید حجم مناسبی از پسته را مورد استفاده قرار دهید.

۴. ایجاد واکنش آلرژیک عوارض زیاده روی استفاده از پسته

 یکی دیگر از عوارض زیاده‌ روی استفاده از پسته، ایجاد واکنش آلرژیک می ‌باشد. افرادی که به آجیل‌ های درختی حساسیت دارند باید در خوردن پسته اعتدال را رعایت کنند. علائمی که مربوط به حساسیت استفاده از پسته هستند شامل خارش دهان، گلودرد، گرفتگی گلو، تهوع، مشکل در بلع و ... می ‌باشند. اگر دچار هر یک از این علائم شدید باید سریعا استفاده از پسته را متوقف نمایید.

۵. ایجاد بیماری کلیوی

 برای اینکه با خیال راحت چند عدد پسته بخوریم باید در مورد عوارض استفاده پسته و بیماری کلیوی اطلاعات بیشتری داشته باشیم. افرادی که دچار بیماری کلیوی هستند باید حجم مناسبی از پسته را میل کنند. پسته سرشار از پتاسیم می ‌باشد. حجم زیاد پتاسیم برای کلیه مضر خواهد بود. افرادی که دچار بیماری کلیوی هستند باید از مصرف بیش از اندازه پتاسیم جلوگیری کنند. خطر سنگ کلیه در صورت زیاده روی استفاده از پسته افزایش پیدا می ‌کند.

میزان کالری یک مشت پسته چقدر است

میزان کالری یک مشت پسته چقدر است ؟

اگر مایل هستیم با خیال راحت چند عدد پسته بخوریم باید میزان کالری یک مشت پسته را بدانیم. میزان مصرف روزانه ۳۰ گرم پسته توسط پزشکان تجویز شده است. در واقع ۳۰ گرم پسته یعنی یک مشت پسته که شما می‌ توانید به صورت روزانه آن را میل کنید. مقدار کالری یک مشت پسته حدود ۲۹۹ است. اگر حجم بیشتر کالری را به بدن خود برسانید امکان دارد دچار اضافه وزن شوید. بر همین اساس توصیه می ‌کنیم روزانه یک مشت پسته بخورید تا کالری مورد نیاز بدن تامین شود.

چند روش ساده برای افزایش جذب مواد معدنی پسته در بدن

جهت افزایش جذب مواد معدنی پسته در بدن باید به صورت اصولی چند عدد پسته بخوریم. در واقع اگر آخر شب بخواهیم پسته را میل کنیم امکان دارد مواد معدنی پسته جذب بدن نگردند. برای جذب مواد معدنی پسته به بدن توصیه می ‌کنیم به عنوان میان وعده پسته را میل کنید. شما بعد از صبحانه و عصرها می ‌توانید پسته را استفاده نمایید. همچنین بسیاری از افراد برای جذب مواد معدنی پسته این خوراکی خوشمزه را با مواد مقوی دیگر ترکیب می ‌نمایند. شما می‌ توانید پسته را همراه با شیر، موز، خرما و ... میل کنید. هر یک از روش‌ های نام برده مقدار مواد معدنی پسته را برای جذب بهتر افزایش می‌ دهند.

خرید اینترنتی پسته از آجیل منوچهری

نتیجه گیری

برای اینکه بدانیم چند عدد پسته بخوریم و خواص پسته را به صورت کامل جذب و دریافت کنیم بهتر است که حد مجاز استفاده از پسته را بدانیم. در این مطلب هر یک از عوارضی که مربوط به استفاده بیش از اندازه پسته بودند را برای شما توضیح دادیم. توجه داشته باشید که اگر حجم پسته به صورت روزانه افزایش یابد خطرات جدی برای شما به وجود خواهد آمد. برای جلوگیری از خطرات و عوارض مصرف زیاد پسته باید طبق نیاز بدنتان از این خوراکی استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید