پارک لاله در نزدیکی خود جاذبه‌های تماشایی دارد از این رو با ما همراه باشید و دیدنی‌های اطراف پارک لاله تهران را از دست ندهید.

دیدنی‌های اطراف پارک لاله تهران را از دست ندهید!

سلام نو _ سرویس گردشگری: پارک لاله از شمال به خیابان دکتر فاطمی، از جنوب به بلوار کشاورز، از غرب به خیابان کارگر و از شرق به خیابان حجاب ختم می شود و از همه این خیابان ها می توانید به آن دسترسی داشته باشید. این پارک جاذبه‌های دیدنی و درخشانی در نزدیکی خود دارد از این جهت پیشنهاد می‌کنیم بعد از گشت و گرد در آن حتما از دیدنی‌های اطراف پارک لاله بازدید کنید.

دو موزه مهم در نزدیکی پارک لاله

موزه هنرهای معاصر

موزه هنرهای معاصر تهران دارای جامع‌ترین و مهم‌ترین گنجینه‌های هنر مدرن پس از جنگ جهانی دوم تا پیش از دهه ۱۹۸۰ میلادی در خارج از اروپا و آمریکای شمالی است که شامل کارهای مهمی از جنبش‌های هیجان‌نمایی انتزاعی، پاپ آرت، مینیمالیسم، مفهومی و فوتورئالیسم می‌شود.

در گنجینه دائمی موزه بیش از ۴۰۰۰ اثر ارزشمند از نخبگان هنرهای تجسمی ایران و جهان نگهداری می‌شود که نزدیک به ۴۰۰ عدد از آن‌ها ارزش استثنایی دارند. ارزش آثار موزه در حدود ۲٫۵ میلیارد دلار برآورد شده است. بیشتر این آثار در دهه ۱۹۷۰ میلادی و با نظارت فرح پهلوی خریداری شده‌اند.

دیدنی‌های اطراف پارک لاله تهران را از دست ندهید!

از جمله آثار موزه می‌توان به کارهای بسیار شاخصی از گوگَن، رُنوار، پیکاسو، ماگریت، ارنست، پولاک، وارهول، لُویت و جاکومتی اشاره کرد. مجموعه بسیار مهمی از هنر معاصر ایران و نقاشی هنرمندانی چون سهراب سپهری نیز از جمله دارایی‌های این موزه است.

درمجموع، موزه هنرهای معاصر دارای ۹ گالری است که سه گالری آن به نگهداری آثار ارزشمند هنرمندان یاد شده می‌پردازد و ۶ گالری موقت آن هم در مسیر بازدیدکنندگان قرار دارد؛ به‌طوری که بازدید از آن‌ها برای کسانی که به موزه هنرهای معاصر می‌روند، بسیار ساده و دلنشین خواهد بود. در محوطه این موزه هم آثار هنری و مجسمه‌هایی از هنرمندان کشورهای مختلف دنیا قرار دارد. معروف‌ترین این آثار، پیکره «درمانگر» اثر رنه ماگریت (René Magritte)، نقاش بلژیکی است.

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله، موزه هنرهای معاصر

موزه فرش ایران

در سال ۱۳۵۶ در ضلع شمالی پارک لاله موزه ای ساخته شد که هدف از احداث آن به رخ کشیدن هنر اصیل ایرانی در پیش چشم جهانیان بود. در این موزه نفیس ترین فرش های ایرانی را که ساخته و پرداخته دستان هنرمندان درجه یک کشور هستند می توانید مشاهده نمایید.

دیدنی‌های اطراف پارک لاله تهران را از دست ندهید!

در دنیای موزه فرش ایران که غرق شوید تمامی باغ های خیال را با خطوط موزون و رقصان در جلوی چشمانتان می توانید متصور شوید. از آنجایی که فرش های ایرانی شهرتی جهانی دارند، بسیاری از توریست های ملل مختلف نیز از این موزه استقبال به عمل آورده اند.

هر منطقه از کشور ایران دارای نقشه فرش های متفاوتی از سایر نقاط می باشد. در این موزه تلاش شده تا از هر منطقه فرشی به نمایش دربیاید. در حقیقت با احداث این موزه زمینه ای برای پژوهش در هنر و صنعت فرش ایرانی فراهم آمده است. البته در این موزه گلیم های بسیار زیبا و اصیلی هم به نمایش درآمده اند. تزئینات نمای بیرونی ساختمان موزه شبیه به دار قالی ساخته شده اند. شما با گردش در فضای موزه فرش ایران می توانید بهترین نمونه های قالی ایرانی از قرن نهم هجری تا عصر کنونی را مشاهده نمایید و از زیباییشان شگفت زده شوید.

دیدنی‌های اطراف پارک لاله تهران را از دست ندهید!

در کل ۱۳۵ تخته فرش در این موزه به نمایش درآمده است که بسیاری از آن ها از شهرهایی مانند تبریز، هریس، کاشان، کرمان، اصفهان به این موزه رسیده اند. یکی از آثاری که در این موزه به شدت خودنمایی می کند قالیچه ای است که نقوش آن شرح داستان های حماسی شاهنامه بایسنقری را به نمایش درآورده اند. یکی دیگر از اهداف تشکیل موزه فرش ایران فراهم آوردن بستری برای برگزاری نمایشگاه های فرش ایرانی و خارجی از سایر نقاط جهان می باشد. در این نمایشگاه ها انواع بهترین فرش های دستباف و گلیم با قیمت مناسبتر از بازار عرضه و به فروش رسانده می شود.

آدرس موزه فرش ایران: تهران، میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی، تقاطع دکتر فاطمی ضلع جنوبی شرقی چهارراه، موزه فرش ایران

چند دیدنی در نزدیکی و اطراف پارک لاله تهران

هتل لاله تهران

این هتل در قلب شهر تهران و در کنار پارک بزرگ لاله با هوایی بسیار مطبوع و نزدیکی به مراکز تجاری و دسترسی آسان به بزرگراه ها، دارای چشم اندازی بسیاز زیبا از سلسله جبال البرز و دماوند و نیز پهنه ی پایتخت می باشد.

دیدنی‌های اطراف پارک لاله تهران را از دست ندهید!

هتل ۵ ستاره بین المللی لاله تهران، دارای سیزده طبقه بوده و در مجموع دارای ۳۸۰ باب اتاق دبل، توئین و کانکت؛ و انواع سوئیت های معمولی، رویال و امپرال با کلیه ملزومات و امکانات رفاهی و ارتباطی است، همچنین مجهز به سالن های مجلل برگزاری همایش ها و مراسم مختلف با ظرفیت های متفاوت است.

از دیگر ویژگی های هتل می توان به رستوران های لوکس ایرانی، فرانسوی و چینی با محیطی گرم و صمیمی همراه با ترکیبی از هنر و زیبایی اشاره نمود که با موسیقی زنده سنتی و متنوع ترین غذاهای ایرانی، اروپایی و شرق آسیا، لحظاتی به یادماندنی و خاطراتی زیبا را در ذهن میهمانان عزیز به یادگار خواهد گذاشت.

وجود مراکز تجاری متنوع و امکانات مختلف تفریحی و ورزشی همچون استخر روباز، سونای خشک و بخار همراه با ماساژور، سالن بدنسازی و سالن بیلیارد، کافی شاپ، آرایشگاه و سایر خدمات رفاهی، با کادری مجرب، از دیگر مزایای این هتل ۵ ستاره است.

آدرس: تهران خیابان فاطمی نبش خیابان حجاب، هتل بین المللی لاله

بازارچه خود اشتغالی لاله

در ضلع غربی پارک لاله بازارچه ای وجود دارد که با مراجعه به آن می توانید از صنایع دستی ایرانی خریداری کنید یا طعم غذاها و خوراکی های محلی را بچشید.

دیدنی‌های اطراف پارک لاله تهران را از دست ندهید!

بوفه و کافه های کوچکی نیز در این بازارچه در دسترس هستند که می توانید از خدمات آنها استفاده کنید.

نمایشگاه های نگارخانه لاله

در ضلع شمالی پارک لاله، نگارخانه ای وجود دارد که محلی برای برگزاری نمایشگاه های هنری مختلف، نشست های تخصصی و رویدادها و کارگاه های هنری است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید