تهران پارک‌های بزرگ و جذاب بسیاری دارد در این بین اگر تمایل دارید بدانید پارک قیطریه تهران کجا قرار دارد با ما همراه باشید.

پارک قیطریه تهران کجا قرار دارد؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: پارک قیطریه یکی از بهترین پارک های تهران برای گذراندن اوقات فراغت و داشتن ساعاتی سرگرم کننده محسوب می‌شود. این بوستان در محله قیطریه و منطقه یک پایتخت واقع است. پارک قیطریه در گذشته یکی از باغ‌های دوره قاجار به شمار می‌رفت که در دهه ۵۰ به‌منظور تبدیل شدن به بوستان در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت. پارک قیطریه دارای امکاناتی چون کتابخانه، فرهنگسرای ملل، نگارخانه، سینما ۶ بعدی، زمین بازی کودکان، پیست اسکیت و آموزش اسکیت، وسایل ورزشی، نمازخانه، برکه، مخزن ذخیره آب، آلاچیق، سرویس بهداشتی است.

درباره پارک قیطریه زیبا

پارک قیطریه یکی از بهترین پارک‌ها و جاهای دیدنی تهران است که در شمال این شهر قرار دارد. این بوستان در پایین تپه قیطریه، یکی از تپه‌های باستانی تهران قرار دارد. پارک قیطریه نقش مهمی در تلطیف آب‌وهوای پایتخت دارد و زیستگاه مناسبی برای پرندگان به شمار می‌رود. پارک نیاوران، پلانی به‌شکل هندسه نامنظم دارد که با نظم طبیعی و استفاده از خطوط غیرمنظم و ارگانیک طراحی شده است. این پارک ۱۲۲ هزار و ۲۰۶ متر مربع مساحت دارد.

پارک قیطریه تهران کجا قرار دارد؟

پارک قیطریه از پوشش گیاهی خوبی برخوردار است. اقاقیا، بلوط، نارون، گردو، داغداغان، افرا، توت، سرونقره‌ای، کاج تهران، بیدمجنون، چنار، صنوبر، کاج مشهد از ماکنولیا، سدروس، نوئل، سرولاوسون و درخچه‌هایی نظیر زالزالک، نرگس درختی، زرشک، سوداغ، بوداغ و گز درختان و گیاهان این بوستان را تشکیل می‌دهد.

پارک قیطریه بازمانده یکی از باغ‌های سرسبز و خوش آب‌وهوای دوره قاجار است. این باغ به میرزا علی اصغر خان اتابک تعلق داشت. گفته می‌شود امیرکبیر ساختمانی در قسمت شمال غربی این باغ ساخته کرده که در واقع، کاخ این باغ را اصغرخان بنا کرده است.

در سال ۱۳۵۶ بخش‌هایی از باغ قیطریه توسط وارثان آن در اختیار شهرداری تهران قرار داده شد تا به پارک تبدیل شود. در سال ۱۳۷۲ نیز بقیه محدوده این باغ به بوستان قیطریه اضافه و ساختمان آن بعد از مرمت و تغییر کاربری به فرهنگسرای ملل تبدیل شد. در سال ۱۳۷۹ فرهنگسرای ملل دچار آتش‌سوزی شد و پس از آن دوباره مورد بازسازی قرار گرفت و به‌شکل کنونی در آمد.

محل قرارگیری و دسترسی پارک قیطریه

پارک قیطریه در یکی از مناطق شمالی کشور به همین نام واقع شده که جزء منطقه ۱ و ناحیه ۷ شهرداری تهران محسوب می شود.

پارک قیطریه تهران کجا قرار دارد؟

این بوستان زیبا و گردشگری در بخش انتهایی خیابان قیطریه می باشد که از شمال به محله فرمانیه، از شرق به چیذر، از غرب به قیطریه و شریعتی و از جنوب به بزرگراه صدر و میدان پیروز منتهی می شود. در ادامه با انواع مسیر دسترسی به این بوستان آشنا خواهیم شد.

مسیر دسترسی به پارک قیطریه با مترو

اگر تصمیم دارید که به وسیله مترو خود را به بوستان قیطریه برسانید، می توانید سوار مترو خط کهریزک – تجریش شده و در ایستگاه قیطریه که نزدیک ترین ایستگاه مترو به پارک می باشد پیاده شوید. این ایستگاه کمی با پارک فاصله دارد و شما می توانید مابقی مسیر را به صورت پیاده که حدود نیم ساعت زمانلازم دارد بروید و یا از ون هایی که در قسمت خروجی ایستگاه مترو وجود دارند و به سمت پارک حرکت می کنند استفاده نمایید و خود را به بوستان زیبای قیطریه برسانید.

مسیر دسترسی به پارک قیطریه با اتوبوس

اگر مسیر دسترسی به پارک قیطریه با اتوبوس را انتخاب کرده اید، می توانید سوار اتوبوس های بی آر تی خط پایاینه شهید افشار – پایانه لاله شوید و در ایستگاه قیطریه که نزدیک ترین ایستگاه به بوستان می باشد پیاده شوید و خود را به بوستان برسانید.

پارک قیطریه تهران کجا قرار دارد؟

مسیر دسترسی به پارک قیطریه با خودروی شخصی

در نهایت اگر قصد دارید با خودروی شخصی خود را به بوستان قیطریه برسانید می توانید خود را به خیابان شریعی، اندرزگو و یا اتوبان شهید صدر برسانید که برای استفاده از اتوبان صدر از مسیر غرب به شرق خود را به خیابان کاوه شمال برسانید. این خیابان را تا رسیدن به خیابان قیطریه ادامه دهید. به سمت انتهای خیابان قیطریه حرکت کنید تا به بوستان برسید.

مسیر دیگری نیز وجود دارد که می توانید خود را به خیابان اندرزگو در بلوار کاوه برسانید. خیابان اندرزگو را تا رسیدن به بلوار قیطریه ادامه دهید تا به بوستان زیبای قیطریه برسید. آخرین مسیر دسترسی به بوستان نیز استفاده از خیابان شریعتی می باشد که برای استفاده از این مسیر باید خود را به خیابان شریعتی برسانید و به طرف شمال حرکت کنید.

در این مسیر وارد بلوار صبا شده و پس از آن که در این بلوار به حرکت پرداختید، وارد بلوار کاوه شوید و سپس دوربرگردان اولی را که دیدید به سمت خیابان اندرزگو بروید و پس از آن به طرف بلوار قیطریه حرکت کنید تا به بوستان قیطریه برسید.

پارک قیطریه تهران کجا قرار دارد؟

آدرس پارک قیطریه: تهران، خیابان قیطریه، قبل از میدان پیروز، جنب خیابان روشنگر

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید