بسیاری با سفید شدن موهای ریش به فکر رنگ کردن ریش های خود می افتند. در این مطلب راهنمای کامل رنگ کردن ریش در خانه را برای شما تهیه کرده ایم.

راهنمای کامل رنگ کردن ریش در خانه + بهترین آرایشگاه مردانه

همیشه دیدن رنگ جو گندمی و یا سفید در بین موی سر و محاسن خوشایند نیست. مخصوصا در مورد آقایان و دیدن رنگ به غیر از مشکی در ریش خود. شاید داشتن ریش باعث جذابتر شدن صورت یک فرد بشود ولی داشتن محاسنی با رنگ یکنواخت و یکدست به این جذابیت اضافه کند. در مقاله زیر قصد داریم تا شما را با نکاتی درباره خرید رنگ ریش مناسب و رنگ کردن ریش آشنا کنیم پس با پین ورک همراه باشید.

نکات مهم خرید رنگ ریش

بدون شک انتخاب رنگ مناسب یکی از مهمترین فاکتورهای خرید رنگ ریش است. ولی این کار آنچنان هم که فکر می‌کنید ساده نیست زیرا انتخاب رنگ ریش نامناسب ممکن است جلوه‌ی بد را به صورت بدهد مثل اینکه کسی موی های سرش قهوه‌ای روشن است ولی رنگ ریش خود مشکی است، انتخاب رنگ مناسب خیلی مهم می‌باشد زیرا این رنگ تا مدتی همراه شماست!

رایج ترین و معمول ترین رنگ ریش در بین آقایان مشکی، قهوه‌ای، طلایی و قرمز است. اما باز هم رنگ‌های دیگری هم وجود دارد که زیرمجموعه رنگ‌های بالا تلقی می‌شوند و براساس ذوق و علاقه می‌توان انتخاب کرد، آیا می‌خواهید فقط موی‌های خاکستر و سفید ریش خود را مخفی کنید و یا بدنبال این هستید که کلا رنگ ریش خود را تغییر دهید.
 

آموزش رنگ کردن ریش در خانه

در این قسمت از مقاله می‌خواهیم ابتدا به‌صورت خلاصه و تصویری به شما نشان دهیم که چگونه باید ریش خود را رنگ کنید. پس با آموزش تصویری رنگ کردن ریش همراه باشید.

  • ریش خود را بلند کنید.

راهنمای کامل رنگ کردن ریش در خانه + بهترین آرایشگاه مردانه

  • رنگی مناسب انتخاب کنید.

راهنمای کامل رنگ کردن ریش در خانه + بهترین آرایشگاه مردانه

  • تست حساسیت دهید.

تست حساسیت رنگ

  • ریش خود را بشویید و خشک کنید.

راهنمای کامل رنگ کردن ریش در خانه + بهترین آرایشگاه مردانه

  • رنگ را از بالا به پایین روی ریش خود بزنید.

راهنمای کامل رنگ کردن ریش در خانه + بهترین آرایشگاه مردانه

  • کمی زمان بدهید.

راهنمای کامل رنگ کردن ریش در خانه + بهترین آرایشگاه مردانه

  • رنگ را بشویید.

  • اگر رنگ ریشتان خیلی تیره شد شامپو بزنید.

  • هر بار که به حمام می‌روید ریش خود را به‌آرامی بشویید.

  • از محصولاتی استفاده کنید که مخصوص موهای رنگ‌شده هستند.

مراقبت و نگهداری از ریش رنگ شده

اکنون که توانستید مراحل فوق را سپری کنید، باید از ریش خود مراقبت کرده و هر ماه یکبار مراحل رنگ کردن ریش را انجام بدهید تا همیشه ظاهر جذاب داشته باشید. همان طور که گفته شد موهای صورت نسبت به موهای سر، سریع تر رشد می کنند بنابراین بهتر است هر ماه قبل از رنگ کردن ریش خود به بهترین آرایشگاه مردانه مراجعه کرده و اجازه دهید تا ریش تان را کوتاه و مرتب کند سپس به رنگ کردن و ترمیم رنگ ریش تان بپردازید. به نکات زیر توجه داشته باشید :

  • استفاده از روغن ریش: این روغن ها از کاربرد های زیادی مثل کمک به حفظ لطافت و نرمی ریش برخوردارند. بسیاری از بسته های رنگ ریش به هنگام خرید، دارای روغن های مخصوص ریش نیز هستند. می توانید برای حفظ طراوات و حالت ریش تان از روغن های طبیعی همچون آرگان و نارگیل استفاده کنید. با این کار می توانید به همراه شانه زدن ریش خود حالت همیشگی آن حفظ شود.
  • برای شستشو ریش تان نیز می توانید از شامپو های باکیفیت همراه با نرم کننده استفاده کنید. البته استفاده از نرم کننده بستگی به حجم ریش تان دارد. اگر ریش بلندی دارید بهترین محصول برای حفظ طراوات ریش ، نرم کننده می باشد. تا حد ممکن سعی کنید هنگام شستن ریش خود از آب داغ استفاده نکنید. به طور کلی توصیه می شود برای ماندگاری بیشتر رنگ مو و ریش همیشه از آب ولرم و نستبا سرد برای شستشو سر و صورت خود استفاده کنید.
  • بسیاری از رنگ های ریش دائمی نیستند و باید هر چند هفته یک بار، دوباره روی ریش اعمال شوند. بنابراین به طور مرتب حواستان به حفظ رنگ موی ریش باشد و در صورتی که نیاز دیدید دوباره آن را رنگ نمایید.
  • بلافاصه بعد از رنگ کردن موی سر و ریشتان به استخر نروید. مواد شیمیایی موجود در استخر ها از جمله کلر شدید باعث از بین رفتن رنگ مو و ریش می شود. همان طور که می دانید رنگ کردن موی سر و ریش می تواند موهای شما را خشک و شکننده کند و رفتن به استخر درست بعد از رنگ کردن ریش می تواند علاوه بر از بین رفتن رنگ، باعث خشک شدن و حتی ریزش مو نیز بشود.

سخن پایانی 

مراحل رنگ و نگهداری از ریش مانند مو بسیار آسان بوده و فقط باید چند نکات کوچکی را به یاد داشته باشید. پیشنهاد می کنیم قبل از رنگ کردن موی سر و ریشتان در صورت لازم آنها را کوتاه و مرتب کنید. اگر ریش بلندی دارید بهتر است برای کوتاه کردن آن از یک آرایشگر ماهر کمک بگیرید. همچنین همان طور که گفته شد بهتر است درست قبل از رویداد های مهم مانند عروسی و غیره، ریش خود را رنگ نکنید ممکن است از نتیجه به دست آمده ناراضی باشید. همچنین اگر نمی توانید خودتان در منزل ریشتان را رنگ کنید به بهترین آرایشگاه مردانه مراجعه کنید.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید