۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
کد خبر: 55416146

سفر کردن به تبریز حیرت‌انگیز و لذت‌بخش خواهد بود، در همین راستا با ما همراه باشید و بیشتر از جذاب‌ترین دیدنی‌های تبریز بدانید.

قلعه جوشین تبریز

سلام نو _ سرویس گردشگری: تبریز از آن دسته شهرهای قدیمی است که اتفاقات تاریخی بسیاری در آن رخ داده است و تجربه های تاریخی فراوانی را داراست خلاصه کلام تاریخ زنده ویژگی مهم این شهر است. نام این شهر نیز در لیست زیباترین شهرهای ایران قرار دارد به همین دلیل در ادامه به تعدادی از دیدنی‌های جذاب تبریز می‌پردازیم.

ائل گلی تبریز، از جذاب‌ترین دیدنی‌های شهر

مگر میشود کسی تعاریفی از شاه گلی یا همان ائل گلی نشنیده باشد؟باید بدانید جایی که در این بخش برایتان معرفی می کنیم یکی از زیباترین و چشم نواز ترین جاهای تبریز است که جایگاه ویژه ای در میان گردشگران خارجی و داخلی به خود اختصاص داده است.

ائل گلی تبریز در ۷ کیلومتری مرکز شهر و در جنوب شرق تبریز قرار دارد،این گردشگاه دیدنی از زمان آق قویونلوها پدیدار شد و در دوره صفویان گسترش چشم گیری یافت. ائل گلی این مکان معروف به دلیل قدمتی که دارد یکی از نماد های شهر تبریز شناخته شده است و مکانی عالی و دنج برای تفریح و استراحت گردشگران محسوب می شود.

جذاب‌ترین دیدنی‌های تبریز

همانطور که از اسمش پیداست شاه گلی (ائل گلی)به معنی استخر شاه می باشد چرا که چندین سال قبل استخری بیش نبود و کم کم و به مرور زمان گسترده تر شد در محوطه این دریاچه که ۱۲ متر عمق دارد قایقرانی نیز انجام می شود.

همچنین انواع شهربازی ها و مسافرخانه های شیک و متعددی در داخل و محوطه این تفرجگاه ساخته شده است تا گردشگران با آرامش هر چه تمام در آنجا با استفاده از امکانات قابل دسترس به استراحت بپردازند در مرکز این دریاچه هتل زیبا و بسیار مجلل ۵ ستاره و بین المللی شاه گلی احداث شده است که باعث شده است این گردشگاه جنبه جهانی به خود بگیرد.

و در نهایت پیشنهاد می کنیم دیدن این مکان های زیبا را در تبریز از دست ندهید و حتما در برنامه تفریحی خود تبریز و مکان های دیدنی این شهر را لحاظ کنید.

قلعه‌های خاص و جذاب تبریز

قلعه ضحاک هشترود

قلعه ضحاک هشترود تبریز در مجاورت روستای عربلو قرار دارد. قدمت این قلعه تاریخی به دوران اشکانیان بازمی‌گردد. بر اساس اسناد تاریخی، حتی در دوران ساسانی نیز از این قلعه استفاده می‌کردند.

جذاب‌ترین دیدنی‌های تبریز

قلعه ضحاک بر فراز ارتفاعات هشترود قرار دارد. به این ترتیب دیده‌بان‌ها از بالای برج‌های دیده‌بانی می‌توانستند کل منطقه را زیر نظر بگیرند. این قلعه از نظر استراتژیک در موقعیتی بسیار عالی قرار داشت. البته موقعیت استراتژیک عالی، شرایط دسترسی به آن را برای گردشگران کمی دشوار می‌کند. با وجود تمام سختی، باید بدانید که خوشبختانه بخش‌هایی از این قلعه ظاهری کاملاً سالم دارند و می‌توانید جزئیات طراحی را روی آن‌ها مشاهده کنید. همین مسئله باعث شده گردشگران بسیاری جذب این قلعه شوند.

آدرس: استان آذربایجان شرقی، ۲۰‌کیلومتری جنوب شرق شهرستان هشترود، مجاورت روستای عربلو

قلعه هلاکوخان تبریز

قلعه هلاکوخان یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی اطراف تبریز محسوب می‌شود. این قلعه در دوران گذشته کاربرد نظامی داشته و در ارتفاعات شرقی دریاچه ارومیه قرار دارد. قدمت این قلعه به دوران حمله هلاکوخان بازمی‌گردد. از نظر پلان و نوع طراحی، شباهت بسیاری بین این قلعه و قلعه بابک یا قهقهه وجود دارد. البته باید بدانید که این قلعه در مدت طولانی، با طبیعت یکدست شده است و تشخیص بقایای آن در میان صخره‌ها کار بسیار دشواری خواهد بود. همچنین برای دسترسی به این قلعه، باید همراه با تجهیزات کامل کوه‌نوردی، به دل کوه بزنید و خودتان را به ارتفاعات منطقه برسانید.

جذاب‌ترین دیدنی‌های تبریز

آدرس: استان آذربایجان شرقی، شرق دریاچه ارومیه، شهرستان اسکو، جزیره‌ی اسلامی، نزدیک روستای آق گنبد

قلعه جوشین تبریز

قلعه جوشین نیز جزو بناهای تاریخی اطراف تبریز محسوب می‌شود. در میان دشتی سرسبز و دل‌باز قرار دارد. زمانی که از دور به قلعه جوشین تبریز نگاه کنید، تصور می‌کنید که یک صخره سخت و تیره‌ در میان این دشت از دل خاک بیرون آمده است؛ اما زمانی که نزدیک می‌شوید، متوجه جزئیات بقایای این قلعه خواهید شد. این قلعه در ارتفاع ۱۸۰۰متری از سطح دریا قرار دارد؛ اما برای دسترسی به آن نیازی نیست تا مسیر خیلی طولانی را پیاده‌روی کنید. یکی از زیبایی‌های این قلعه، وجود حوضچه‌ای حفرشده در دل سنگ است که از آن برای ذخیره آب قلعه استفاده می‌کردند. این قلعه کاربرد نظامی داشته و نیروهای دفاعی در آن مستقر بودند.

آدرس: استان آذربایجان شرقی، ۳۵‌کیلومتری غرب ورزقان، ۴‌کیلومتری روستای جوشین

قلعه پشتاب تبریز

قلعه پشتاب تبریز یکی از عجیب‌ترین بناهای تاریخی اطراف تبریز محسوب می‌شود. این قلعه در ۵۰کیلومتری شمال‌شرق اهر و ۱۲کیلومتری هوراند و در نزدیکی روستایی با همین نام قرار دارد.

جذاب‌ترین دیدنی‌های تبریز

این قلعه بر فراز قله‌ای مرتفع واقع شده است. پس برای دسترسی به آن نه فقط پیاده‌روی، بلکه یک کوه‌پیمایی سخت و طولانی را نیز باید به جان بخرید. در مسیر قلعه، می‌توانید شاهد آثاری عجیب‌غریب روی دیوارها باشید. برای عبور از مسیرهایی با شیب تند، می‌توانید از پله‌هایی که در همان دوران با تیشه ایجاد شده‌اند استفاده کنید. بد نیست بدانید قدمت این قلعه تاریخی به دوران اوایل اسلام بازمی‌گردد. بازدید از این قلعه برای دوست‌داران تاریخ و آثار تاریخی بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. همچنین فراموش نکنید که فقط در فصل بهار و تابستان امکان بازدید از این قلعه وجود دارد.

آدرس: استان آذربایجان شرقی، ۵۰‌کیلومتری شمال شرقی اهر، ۱۲‌کیلومتری هوراند، روستای پشتاب

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید