کردستان زیبا و دیدنی است و امکان تجربه تفریح را دارد در همین راستا با ما همراه باشید و درباره محبوب‌ترین جاهای تفریحی در کردستان بدانید.

محبوب‌ترین جاهای تفریحی در کردستان

سلام نو _ سرویس گردشگری: کردستان یکی از استان‌های غربی کشور ایران است که در دامنه کوه‌های زاگرس قرار گرفته و حدود ۲۰۰ کیلومتر با کشور عراق مرز مشترک دارد. این استان با شهرهایی چون کرمانشاه، آذربایجان غربی، همدان و زنجان همسایه است. یکی از جاذبه های کردستان، فرهنگ و هویت قومی اهالی این استان است که مسافران در اولین لحظه ورود به شهرهای استان متوجه آن می‌شوند. مردم شهرهای کردستان با حفظ زبان کردی و پوشش محلی، فرهنگ و آداب و رسوم خود را برای مسافران روایت می‌کنند به همین دلیل در ادامه به تعدادی از جاهای تفریحی محبوب در کردستان می‌پردازیم.

چند جای تفریحی و محبوب در کردستان

مجموعه تفریحی و فرهنگی آبیدر

مجموعه تفریحی آبیدر بر بالای کوه آبیدر در غرب شهر سنندج قرار دارد. این مجموعه تفریحی که به آن پارک کوهستانی آبیدر نیز می‌گویند به علت چشم‌اندازهای زیبا از شهر کردستان و طبییعت بی‌نظیر آن در میان گردشگران محبوبیت بسیاری به دست آورده است.

پیست بین‌المللی نسار

اگر برای داشتن تفریحات مهیج به کردستان سفر کرده‌اید پس حتما تا به حال نام پیست نسار را شنیده‌اید. این پیست در شهر بیجار قرار دارد؛ این شهر به علت ارتفاع زیادی که از سطح دریا دارد به بام ایران معروف است.

محبوب‌ترین جاهای تفریحی در کردستان

در پیست نسار شما می‌توانید با کمترین هزینه اسکی روی برف و روی چمن را به صورت حرفه‌ای انجام دهید. امکانات تفریحی دیگری اعم از تله‌سیژ، هتل و رستوران نیز جهت رفاه حال گردشگران در این منطقه تفریحی وجود دارد.

پارک جنگلی امیریه سنندج

اگر کمپ زدن در جاهای تفریحی کردستان را به اقامت در هتل ترجیح می‌دهید، پارک جنگلی امیریه انتخاب بسیار مناسبی برای شماست. این پارک در نزدیکی دامنه‌ کوه آبیدر قرار گرفته و امکاناتی از قبیل سینمای روباز صحرایی، رستوران و کافی‌شاپ در این پارک برای گردشگران وجود دارد.

پارک دیدگاه سنندج

یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های موجود در کردستان، پارک دیدگاه است. این پارک که در میان سه راه ادب و سه راه شلمان قرار گرفته است، به دلیل سرسبزی خیره‌کننده و درختان کهنسال متعدد شهرت زیادی پیدا کرده است. شما می‌توانید در این پارک جهت استراحت خود و خانواده چادر بزنید و از شهربازی و پیست دوچرخه سواری آن برای شیرین کردن اقامت خود بهره‌مند شوید.

منطقه‌ تفریحی قمچیان

منطقه‌ تفریحی قمچیان یکی از زیباترین مناطق گردشگری استان کردستان و جاهای دیدنی مریوان به ‌شمار می‌رود و در حد فاصل جاده‌ی مریوان- سقز قرار دارد.

محبوب‌ترین جاهای تفریحی در کردستان

این منطقه‌ی محبوب به دلیل وجود مناظر دیدنی طبیعی، چشم‌اندازهای سرسبز، کوه‌های سربه‌فلک کشیده و درختان گوناگون، همواره مورد توجه گردشگران و مسافران بوده است. از ویژگی‌های مطلوب منطقه می‌توان به وجود گیاهان خوراکی متعدد، پرندگان مختلف و کوه‌هایی همچون چاوک و قله‌ی امام اشاره کرد که گزینه‌هایی عالی برای کوهنوردی و طبیعت‌گردی هستند.

جاهای تفریحی محبوب در کردستان

دریاچه زریوار

دریاچه زریوار یکی از جاذبه‌های طبیعی و زیباترین جاهای دیدنی کردستان است که علاوه بر زیبایی، بزرگ‌ترین چشمه‌ی آب شیرین جهان است. این دریاچه سال ۱۳۸۹ به فهرست آثار ملی ایران اضافه شد و زیبایی دریاچه، دو رشته کوه پوشیده از جنگل‌های بلوط و دار مازو در شرق و غرب آن و دشت‌های سرسبز بیلو و مریوان در شمال و جنوب آن باعث شده یکی از مقصدهای محبوب گردشگران استان کردستان باشد.

نکته‌ی جالب دیگر در مورد این دریاچه این است که هیچ رودخانه‌ای به آن نمی‌ریزد و تمام آب دریاچه از چشمه‌های جوشان کف دریاچه و آب شدن برف کوه‌های اطراف به دست می‌آید.

ماهیگیری، قایق‌سواری، پیاده‌روی و برپایی چادر کنار دریاچه جزو فعالیت‌های محبوب گردشگران به شمار می‌رود.

آدرس دریاچه زریوار

کردستان، سنندج، ۳ کیلومتری غرب مریوان

محبوب‌ترین جاهای تفریحی در کردستان

آبشار بل

آبشار بل که در روستایی به همین نام و در منطقه اورامانات استان کردستان قرار گرفته از جمله جاهای دیدنی کردستان و مریوان است. آب آبشار بل با فشار و حجم بسیار زیادی از شکاف کوه بیرون می‌زند و درنتیجه چهره زیبایی به این منطقه بخشیده است.

در دریاچه‌ای که به‌واسطه آبشار بل شکل گرفته می‌توانید قایق‌سواری کنید. سرچشمه اصلی آبشار بل به‌عنوان یکی از مکان‌های دیدنی کردستان، چشمه بل نام دارد که تقریباً در فاصله ۲ کیلومتری هجیج واقع شده است. آبشار مسیر خود را به سمت رودخانه سیروان در پیش گرفته و سپس وارد خاک عراق می‌شود. برای دسترسی به آبشار بل می‌توانید از طریق مریوان یا پاوه اقدام کنید.

آدرس آبشار بل

کردستان، اورامانات

رود سیروان

رودخانه سیروان یکی از جاهای دیدنی کردستان است که از به هم پیوستن رودهای بخش‌های غربی، مرکزی و جنوب غربی استان کردستان شامل قشلاق، گردلان و گاوه‌رود به وجود آمده است. این رود پیچ‌وخم زیادی داشته و باتوجه‌به اینکه رودهای زیادی به آن می‌ریزند معمولاً سیراب است.

رود سیروان منطقه باستانی اورامان و سروآباد را به دو بخش مجزا تقسیم می‌کند و تنها راه ارتباطی این دو بخش، پل دوآب در فاصله ۲۵ کیلومتری شمال غربی شهر پاوه است. طبیعت اطراف رودخانه سیروان به دلیل آب‌وهوای معتدل کوهستانی و همین‌طور وجود چشمه‌های فراوان دارای چراگاه‌های سرسبز و باغ‌های زیبایی است که در آن‌ها گونه‌های گیاهی و جانوری متفاوتی وجود دارد. طول رودخانه سیروان ۴۴۵ کیلومتر است و از جمله دیدنی‌های کردستان است که در آن گونه‌های گیاهی مختلفی چون پسته وحشی، توت، انجیر، گلابی، انار، میلو و گردو وجود دارد.

آدرس رود سیروان

کردستان، بخش اورامان

محبوب‌ترین جاهای تفریحی در کردستان

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید