دیدن جای جای ایران با ارزش است و کرمانشاه پر از دیدنی‌های مطلوب، پس با ما همراه باشید و درباره بهترین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کرمانشاه بیشتر بدانید.

بهترین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کرمانشاه

سلام نو _ سرویس گردشگری: کرمانشاه، هجدهمین شهر بزرگ ایران است که پر از جاذبه های تاریخی گردشگری می باشد. این شهر با 4000 جاذبه ی تاریخی دلیل خوبی برای سفر به غرب کشور در تابستان و بازدید از جاهای دیدنی کرمانشاه دارد، در این مقاله به معرفی بهترین جاذبه های کرمانشاه می پردازیم

جاذبه‌های تاریخی و گردشگری کرمانشاه

طاق گرا

بنای تاق گرا یا تاق شیرین در گردنه پاتاق بر سر راه کرمانشاه به سرپل ذهاب و در ۱۵ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در کنار راه باستانی سنگفرشی بنا شده که فلات ایران را به بین النهرین ارتباط می‌داده‌است. به علت تغییر مسیر، این راه و بنای تاق گرا اکنون در شیب‌های پائین جاده آسفالته قرار گرفته‌است.از نظر معماری، بنای تاق‌گرا، فضای ایوان مانندی است که تماماً از سنگ ساخته شده‌است.

کاروانسرای بیستون

کاروانسرای بیستون معروف به کاروانسرای شاه عباسی مربوط به دوره صفوی بوده و در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه قرار دارد.کاروانسرای بیستون معروف به کاروانسرای شاه عباسی در سی کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه و در محل روستای بیستون کھنه در مقابل فرهاد تراش (نقش برجسته مشهور داریوش بر سینه کوه بیستون)، در محوطه تاریخی و فرهنگی بیستون قرار دارد.

بهترین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کرمانشاه

باغ گلها

می توان شهر کرمانشاه را پس از اصفهان، به عنوان دومین شهری که از باغ گل ها بهره مند است، معرفی کرد. باغ گل های کرمانشاه، یکی از منحصربه فردترین باغ ها در نوع خود است. زمینی به مساحت 5 هکتار، زیستگاه 4 هزار نوع گونه گیاهی بوده که در خود 4 باغ ایرانی، ایتالیایی، فرانسوی و ژاپنی را جای داده و منطقه ای کاملا زیبا و چشم نواز در فصول بهار و تابستان است.

جاذبه‌های مشهور و طبیعی کرمانشاه

دالاهو

«دالاهو» نام شهرستان و منطقه ای سرسبز با آب های خروشان در استان کرمانشاه است که در کنار طبیعت بی نظیر، وجود آثار تاریخی و باستانی منحصربه فرد از دوران مختلف همچون صدر اسلام این منطقه را ممتاز کرده است. دالاهو با مرکزیت شهر «کرند غرب» در غرب کرمانشاه قرار داشته و با 1900 کیلومتر مساحت و 154 روستا، 54 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است. دالاهو از نام کوهی گرفته شده و طبق نظر اهالی بومی منطقه این اسم تلفیقی از دو واژه «دال» و «آهو» است، واژه هایی در گویش کُردی و لکی که تقریباً در آن منطقه رایج است.

بهترین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کرمانشاه

دال به معنای عقاب بوده و آن گونه که پیداست عقاب ها و آهوان بسیاری در این کوه وجود داشته و به همین دلیل نام این کوه بلند را دالاهو گذاشتند. اهالی منطقه دالاهو از طوایف گوران کرندی، باباجانی و بان زرده و نژاد کرد با گویش کُردی است البته ساکنان با گویش لکی و... هم در این منطقه وجود دارند که در اقلیت هستند. دالاهو از منظر اکوتوریسم یکی از شهرستان های زیبای ایران است و می توان ادعا کرد که طبیعتی به زیبایی شمال ایران در منطقه دالاهو وجود دارد که حقیقتاً تا به این لحظه هم ناشناخته مانده است.

آبشار پیران

آبشار پیران در نزدیکی روستای شالان و ۹ کیلومتری سرپل ذهاب در استان کرمانشاه واقع است. آبشار پیران که ارتفاع آن حدود صد متر است و بلندترین آبشار ایران لقب گرفته است، از فراز صخره ای بسیار عظیم به پایین سرازیر می‌شود. در نزدیکی آبشار پیران، ویرانه‌های قصر یزدگرد قرار دارد که قدمت آن به دوران ساسانی می‏‌رسد.

تنگ گولم

تنگ گولم در استان کرمانشاه واقع است. تنگ در اثر فرسایش رودخانه کنگاوش ایجاد شده که شامل آبشار و آبگیری زیبا است.

بهترین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کرمانشاه

تنگ گولم در ۱۵ کیلومتری غرب شهرستان گیلان غرب واقع است. دسترسی به این منطقه از طریق کیلومتر ۴ جاده ارتباطی این شهرستان به سومار، جاده فرعی خاکی سمت راست جاده به سمت سومار امکانپذیر است.

غار پراو کرمانشاه

از عجایب استان کرمانشاه و دیدنی‌های بی‌نظیر این شهر، باید از غار پراو کرمانشاه نام برد. غاری شگفت‌انگیز و رازآلود که به عنوان بزرگترین غار عمودی دنیا شناخته می‌شود.

این غار که در بلندترین نقطه کوه پراو قرار گرفته، برای اولین بار توسط انگلیسی‌ها پیموده شد. ویژگی برجسته و منحصربه‌فرد غار زیبای پراو، دهانه این غار است که در ارتفاع ۳ هزار متری سطح زمین و در بالاترین سطح تمام غارهای دنیا قرار گرفته است. به همین دلیل، نام اورست غارهای جهان را بر روی آن گذاشته‌اند. در این غار جذاب ۲۶ حلقه چاه وجود دارد که عمق عمیق‌ترین چاه در میان آن‌ها ۴۹ متر است. اگر از غارنوردی و ماجراجویی‌های جذاب و متفاوت لذت می‌برید، غار پراو کرمانشاه را انتخاب کنید.

کوه چال آباد

اگر از آن دسته افرادی به حساب می‌روید که عاشق کوهنوردی هستند، باید حتما یک بار از کوه چال آباد کرمانشاه دیدن کنید.

بهترین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کرمانشاه

کوه چال آباد از جاهای دیدنی کرمانشاه است که عده زیادی از افراد برای تماشای آن یا به قصد گردش، تفریح و ورزش از آن دیدن می‌کنند. این کوه ارتفاعی به طول ۲ هزار و ۴۴۴ متر دارد و کوهستان شاهو را به کوهستان پر رو متصل می‌کند. باید بدانید که راه ماشین روی کرمانشاه به سنندج نیز از میان دامنه‌های شرقی این کوه میگذرد و زیبایی خیره کننده‌ای دارد. اگر دوست‌دار طبیعت و اهل کوه‌نوردی هستید، حتما به کوه چال آباد کرمانشاه سفر کنید و یک خاطره به یادماندنی را برای خودتان به ثبت برسانید.

آدرس کوه چال آباد : کرمانشاه، ۵۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید