۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۳
کد خبر: 55413290

گرگان به طرز باورنکردنی زیبا و دیدنی است، از این رو با ما همراه باشید تا بیشتر درباره طبیعت افسانه‌ای گرگان بدانیم.

طبیعت افسانه‌ای گرگان

سلام نو _ سرویس گردشگری: بار سفر خود را به مقصد گرگان ببندید. شهری که در جنوب استان گلستان قرار گرفته و در هر فصلی بخشی از طبیعت خود را به نمایش می‌گذارد. این شهر مقصد رویایی و البته بسیار خلوت‌تر از گیلان و مازندران برای رفتن به شمال است. تمامی این مزایا در کنار تاریخ و فرهنگ این شهر سرسبز و کهن بهانه خوبی برای یک سفر در دل طبیعت و زیبایی این شهر است.

طبیعت بکر و باورنکردنی گرگان

جنگل توسکستان

بعضی از افراد هستند که از رطوبت و هوای شرجی رایجی که در بیشتر جنگل‌ها وجود دارد اصلا استقبال نمی‌کنند. ما به یان دست افراد جنگل توسکستان را پیشنهاد می‌کنیم. آب و هوای توسکستان به قدر کفایت خنک است. از آن خنک‌هایی که حتی در تابستان هم نسیم دلپذیرش روی پوست صورت می‌نشیند و لذتی خاص و عالی به وجود می‌آورد.

توسکستان در حوالی ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی گرگان است. همان‌طور که گفته شد، هوای این جنگل خنک است. یعنی منظورمان این است که حتی در تابستان‌ها هم اسیر رطوبت شرجی محیط نمی‌شوید. حتما متوجه‌اید که در چنین شرایطی، زمستان‌های سردی در جنگل توسکستان به وجود می‌آید. پس برای دیدن آن باید برای فصل‌های تابستان و بهار برنامه‌ریزی کنید.

طبیعت افسانه‌ای گرگان

جنگل شصت کلا

در شش کیلومتری جنوب غرب گرگان، جنگلی انبوه، سرسبز و دیدنی با نام جنگل شصت کلا وجود دارد که همه ساله گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند. جالب است بدانید که این جنگل اصلا برای یک پیک نیک خانوادگی مناسب نخواهد بود اما برای کسانی که به دنبال ماجراجویی هستند، بهترین گزینه است. جنگل شصت کلا یک جنگل کاملا بکر و دست نخورده است و هیچ نوع امکانات خدماتی، رفاهی، تفریحی و اقامتی در آن وجود ندارد. همچنین باید در نظر داشته باشید که حیوانات وحشی زیادی مثل خرس، شغال و حتی گرگ نیز در این جنگل زندگی می‌کنند و ممکن است برای بازدیدکنندگان مشکلات عمده‌ای ایجاد کنند. همچنین اگر در این جنگل مشغول قدم زدن بودید، بهتر است به قارچ‌ها دست نزنید، زیرا قارچ‌های سمی زیادی در این جنگل رشد می‌کنند که کاربرد دارویی دارند.

آدرس: استان گلستان، گرگان، شش کیلومتری جنوب غرب.

سردانسر

سردانسر را باید یکی از زیباترین بخش‌های بازدید از روستای زیارت دانست. همانطور که از سمت روستای زیارت، این روستای زیبا واقع در منطقه نهار خوران، به سمت نخود چشمه و چکل پیرزن بروید، به دشت‌های سرسبزی خواهید رسید که مردم محلی آن را سردانسر نامیده‌اند.

طبیعت افسانه‌ای گرگان

طبیعت سردانسر یکی از بکرترین مناظر طبیعی در تمام ایران محسوب می‌شود که گردش در آن، جزو بهترین بخش‌های بازدید از گرگان به شمار می‌آید. سردانسر همان جایی است که در خواب و رویا هم با دیدن آن آرامش می‌گیرید. طبیعتی که هنوز به دست انسان آسیب ندیده و در آن حیوانات آزادانه به زندگی خود ادامه می‌دهند. طبیعت سردانسر برای یک پیاده روی و طبیعت گردی جانانه بسیار مناسب خواهد بود و می‌توانید ساعات خوشی را در آن تجربه کنید.

آدرس: استان گلستان، گرگان، روستای زیارت، سردانسر

نگاره‌های طبیعت گرگان

آبشار لوه

در هر گوشه از منطقه زیبای گرگان و استان گلستان، طبیعت به شکل تازه‌ای بازدیدکنندگان را متعجب می‌کند. آبشار لوه نام یکی از جاهای دیدنی گرگان محسوب می‌شود که در ۲۰ کیلومتری گالیکش و در دل جنگل‌های انبوه و سرسبز روستای لوه قرار دارد. این روستا در پنج کیلومتری جاده اصلی مشهد – گلستان است و دسترسی به آن خیلی دشوار نیست. جنگل لوه را بی‌شک می‌توان جزو یکی از زیباترین جنگل‌های تمام ایران دانست. حال تصور کنید که در دل همین جنگل، چندین آبشار کوچک و بزرگ از دل کوه می‌جوشند و در حوضچه‌های زیبایی می‌ریزند و مناظر خیره کننده و خاطره انگیزی را ایجاد می‌کنند. بازدید از آبشار لوه به کسانی توصیه می‌شود که قصد دارند سفر طبیعت گردی منحصر به فردی را تجربه کنند.

آدرس: استان گلستان، گرگان، ۲۰ کیلومتری گالیکش، روستای لوه.

طبیعت افسانه‌ای گرگان

آبشار زیارت

آبشار زیارت در پنج کیلومتری جنوب روستای زیارت واقع شده است. این آبشار در مسیر یکی از شعبات فرعی رودخانه خاصه رود قرار دارد. این آبشار از ارتفاع حدود ۱۶ متری به داخل حوضچه‌ای می‌ریزد و در فصول بهار و تابستان مورد بازدید مردم استان و سایر نقاط کشور قرار می‌گیرد.

آبشار رنگو

آبشار رنگو در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان گرگان واقع شده است. این آبشار که بستری نیم‌دایره‌ای شکل دارد، شامل یک محل ریزش اصلی و چند محل ریزش فرعی است. با توجه به وضعیت و نمای زیبای آبشار و وجود تنوع پوشش گیاهی در پیرامون آن و برخورداری از هوای خنک و لطیف، یکی از جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی گرگان محسوب می‌شود.

کوه تل انبار

اگر از شهر گرگان به سمت جنوب روبرگردانیم، رشته‌کوهی را می‌بینیم که شهر را همچون کمانی در برگرفته بلندترین قله این رشته‌کوه تل‌انبار نام دارد. کوه جنگل تل‌انبار در فاصله ۲۳ کیلومتری جنوب گرگان و در ۶ کیلومتری شمال غربی روستای چهارباغ قرارگرفته است. ارتفاع آن از سطح دریا ۳,۰۳۰ متر است و سرچشمه رودهای چهار باغ، سوته رود و خاصه رود است.

طبیعت افسانه‌ای گرگان

دریاچه توشن

این دریاچه در حاشیه جنوبی روستای توشن در النگدره واقع در پنج کیلومتری جنوب شهرستان گرگان قرار دارد. وجود مناطق جنگلی النگدره در کنار دریاچه سد و وجود ماهی‌های مختلف در آب دریاچه فضایی زیبا به این محیط بخشیده است. این منطقه در فصول مختلف مورد استفاده ماهیگیری و کمپینگ قرار می‌گیرد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید