۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 55412356

اگر می خواهید بدانید که آیا ماسال دریا دارد یا ندارد در پاسخ باید بگوییم، این شهر با دریا فاصله اش تا حدودی زیاد است.

آیا ماسال دریا دارد ؟

سلام نو-سرویس گردشگری: بسیاری از افراد بر این باور هستند که تمام شهرهای شمالی فاصله نزدیکی با دریا دارند. بنابراین زمانی که به ماسال می روند برایشان این پرسش به وجود می آید که آیا ماسال دریا دارد. به طور کلی باید به خوبی بدانید ماسال یکی از شهرهای سرسبز گیلان است و فاصله زیادی با دریا دارد. بنابراین اگر شما برای دیدن دریا می خواهید به شمال کشور بروید باید بدانید که ماسل مقصد مناسبی به شمار نمی رود. فاصله دریا با این شهر تا حدودی زیاد است. آب و هوای این شهر کوهستانی می باشد و رطوبت ندارد. این ویژگی آب و هوای ماسال موجب شده که هر ساله افراد زیادی از این شهر بازدید کنید.

فاصله دریا با ماسال چقدر است ؟

اگر شما می خواهید بعد از اقامت در ماسال به دریا بروید باید مسیرهای متنوعی که به دریا می رسند را مورد بررسی قرار دهید. یکی از راه های رسیدن به دریا از طریق جاده انزلی، رضوانشهر می باشد. در صورتی که می خواهید این جاده را انتخاب کنید باید حدود ۵۵ کیلومتر را سپری نمایید. برای رسیدن به دریا از طریق این جاده حدود ۱ ساعت در مسیر خواهید بود. یکی دیگر از جاده هایی که شما را به دریا می رساند، جاده شاندرمن به شیخ نشین می باشد. این جاده هم ۵۶ کیلومتر است و حدود ۱ ساعت باید در مسیر باشید تا به دریا برسید. در صورتی که می خواهید از دریا بازدید کنید باید بدانید که یکی از این جاده ها را نیاز است انتخاب کنید.

آیا ماسال دریا دارد و با دریا زیباتر می شود ؟

شهر ماسال به قدری زیبا است که اصلا نیازی به دریا ندارد. در واقع باید به خوبی بدانید که جاذبه های دیدنی ماسال زیاد می باشد. به همین دلیل افراد زمانی که به این شهر می روند نبود دریا را احساس نمی کنند. دریا موجب رطوبت و نم در شهرهای شمالی می شود. شهر ماسال از رطوبت به دور است و همین ویژگی برای بسیاری از افراد اهمیت دارد. افرادی که نمی خواهند در نزدیکی دریا اقامت داشته باشند، شهر ماسال را برای اقامت خود انتخاب می کنند. با اینکه بسیاری از شهرهای شمالی با دریا جذابیت بیشتری به دست آورده اند، ولی نبود دریا در این شهر اصلا از جذابیت آن کم نکرده است و بلکه زیبایی و محبوبیت آن چندین برابر شده است.

آب و هوای ماسال به دلیل دور بودن از دریا چگونه است ؟

در پاسخ به این پرسش که آیا ماسال دریا دارد توضیحات لازم را ارائه دادیم. اکنون می خواهیم در مورد آب و هوای این شهر اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار دهیم. آب و هوای ماسال در فصل تابستان و بهار بسیار عالی می باشد. به همین دلیل بسیاری از افراد برای بازدید از جاذبه های ماسال ترجیح می دهند که در این دو فصل به ماسال بروند. آب و هوای خنک این شهر به دلیل ییلاقات بی نظیر و کوهستانی بودن ماسال می باشد. گرمای زیادی را در این شهر احساس نمی کنید، چرا که از دریا دور است و به عنوان یکی از شهرهای کوهپایه ای شناخته می شود. شما زمانی که فصل پاییز و زمستان را برای رفتن به این شهر انتخاب می کنید باید همراه خودتان لباس گرم ببرید. چرا که در این دو فصل هوای ماسال خیلی سرد می شود.

ییلاقات ماسال

ماسال از دریا دور است

آیا ماسال دریا دارد و موقعیت آن در بین شهرهای استان گیلان چگونه می باشد ؟

برای اینکه شما بدانید آیا ماسال دریا دارد و موقعیت جغرافیایی آن چگونه است، باید همسایگان این شهر را بشناسید. رضوانشهر، خلخال، صومعه سرا و فومن به عنوان مهمترین شهرهای اطراف ماسال شناخته می شوند. این شهرها از دریا دور هستند، به همین دلیل ماسال هم تا حدودی با دریا فاصله دارد و از رطوبت دریا در امان است. در گذشته های دور، ماسال یک روستای کوچک بود که شنبه بازارهای جذابی داشت. شنبه بازارهایی که در این روستا برگزار می شد، موجب رشد و پیشرفت این روستا گشت.

امروزه جاذبه های ماسال به قدری زیاد است که افراد چند روزی را در این شهر می مانند و از ییلاقات شهر بازدید می کنند. ماسال با اینکه جمعیت زیادی ندارد، هر ساله بازدیدکنندگان بی شماری وارد این شهر می شوند. بیشتر افرادی که ماسال را می شناسند آن را به عنوان یکی از شهرهای غرق شده در ابر و مه معرفی می کنند. این ویژگی ماسال به عنوان یکی از ویژگی های منحصر به فرد شهر شناخته می شود. تمامی ییلاقات این شهر زیبا هستند، شما زمانی که به ارتفاعات شهر بروید در ابر و مه گم می شوید.

ییلاق سوئه چاله

زیبایی ماسال

چگونه به ماسال برویم ؟

اکنون که به خوبی در مورد جاذبه های دیدنی ماسال اطلاعات بیشتری به دست آوردید با آگاهی کافی می توانید از این شهر بازدید نمایید. این شهر مانند دیگر شهرهای شمالی به دریا نزدیک نیست و تنها دلیل جذابیت شهر ماسال، آب و هوا و طبیعت بکر آن می باشد. شما می توانید از طریق جاده فومن وارد این شهر شوید. بسیاری از افراد تورهای گردشگری را برای رفتن به این شهر انتخاب می کنند. برخی از افراد هم ترجیح می دهند که با استفاده از ماشین شخصی به این شهر زیبا بروند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید