۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
کد خبر: 55411881

کرمان جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد که هر کدام از آنها به نوعی مخاطبین و گردشگران خاص خود را در بر دارند.

کرمان جاهای دیدنی

سلام نو-سرویس گردشگری: در شهر کرمان جاهای دیدنی بسیار زیادی وجود دارند که سالانه بسیاری از گردشگران را به سمت خود جذب می‌کنند. در این شهر می‌توان شاهد بسیاری از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی باشید. این شهر از جاذبه‌های گردشگری زیادی برخوردار است که برخی از آنها به صورت ناشناخته نیز مانده‌اند.

همانطور که می‌دانید، شهر کرمان پس از دسته بندی‌های استانی، به یکی از استان‌های پهناور در کشور ما، مبدل شد. در این شهر می‌توان شاهد بیش از 7000 جاذبه‌ی طبیعی بود که هر کدام زیبایی منحصر بفرد و تکرار نشدنی را در بر دارند. برخی از این جاذبه‌های گردشگری به سبب برخورداری از زیبایی خارق العاده و منحصر بفرد، به عنوان جاذبه‌های کم نظیر در داخل کشور شناخته شده‌اند.

کرمان جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد:

قبل از هر چیز باید بدانید که شهر کرمان جاهای دیدنی بسیار زیاد و باورنکردنی، دارد. این شهر سالانه با خیل بسیار عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی مواجه خواهد بود. بسیاری از بازدید کنندگان، بارها و بارها از این مکان‌های دیدنی، بازدید کرده‌اند اما همچنان نیز از جذابیت فوق العاده‌ی این بناها به وجود می‌آیند. این جاذبه‌های گردشگری عبارتند از:

آتشکده زرتشتیان:

در لیست جاذبه‌های گردشگری کرمان جاهای دیدنی بسیار زیادی خودنمایی می‌کنند. یکی از این جاهای دیدنی، آتشکده‌های زرتشتیان می‌باشد. این آتشکده به عنوان آخرین آتشکده در استان کرمان به شمار می‌رود. این آتشکده به عنوان مهمترین موزه مردم شناسی زرتشتیان نیز شناخته شده است که بسیار پرطرفدار و دیدنی نیز است. در هنگام ورود به این موزه و آتشکده، می‌توان شاهد کلمات همت، هوخت و هورشت در سر در آن بود. این کلمات به معنی: گفتار، کردار و اندیشه نیک هستند.

این آتشکده به جهت برخورداری از آثار ارزشمند تاریخی، به عنوان یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری کرمان شناخته شده‌اند. این آتشکده در سال 1380 هجری شمسی به عنوان یکی از مهم‌ترین آثار ملی در فهرست آثار ملی ایران درج شده است. سالانه بسیاری از گردشگران خارجی برای بازدید از این مکان گردشگری، به شهر کرمان مراجعه می‌کنند.

آبشار سیمک از جاذبه‌های گردشگری کرمان:

همانطور که ذکر کردیم، در کرمان جاهای دیدنی، طبیعت بکر، آبشارها و آثار تاریخی بسیار زیادی وجود دارند. یکی از این آثار برجسته و خارق العاده، آبشار سیمک است. در منطقه سیمک می‌توان شاهد 13 آبشار بود که هر کدام از جذابیت تکرار نشدنی و حیرت انگیزی برخوردار هستند. این آبشارها محیط ایده‌آل و خیره کننده‌ای را برای صخره نوردان و کوهنوردان فراهم نموده‌اند. بنابراین سالانه بسیاری از کوهنوردان حرفه‌ای و متخصص با استفاده از تجهیزات لازم، به بالای این آبشارها صعود می‌کنند.

این آبشارها سبب شده‌اند که در تابستان‌های گرم، بتوان آب و هوای بسیار مطلوب و دلنشین را تجربه کرد. در این منطقه می‌توان شاهد یک تنگه شگفت انگیز نیز بود که می‌تواند یک لوکیشن فوق العاده برای عکاسی نیز به شمار برود. قطعا این منطقه خالق بسیاری از خاطرات شیرین و فراموش نشدنی شما در سفر به کرمان نیز خواهد بود.

آبشارهای سیمک در کرمان

آبشارهای دیدنی در کرمان

باغ فتح آباد و زیبایی چشم نواز آن:

در سفر به کرمان جاهای دیدنی تاریخی و باستانی بسیار زیادی می‌توانند توجه شما را به سمت خود جلب کنند. یکی از جذاب‌ترین و منحصر به فردترین آنها، باغ فتح آباد است. از این باغ با عنوان عمارت بیگلربیگی نیز یاد می‌کنند. این مکان نیز به عنوان یکی از مهمترین آثار، در فهرست آثار ملی ایران، ثبت شده است. در این مجموعه می‌توان شاهد:

  • درختان بسیار زیاد
  • حوض بسیار بزرگ
  • نورپردازی خیره کننده
  • امکانات رفاهی

و بسیاری از موارد دیگر نیز بود. زمان ساخت این باغ چشم نواز به دوران قاجار برمی‌گردد. بنابراین می‌توان شاهد معماری شگفت انگیز آن توسط معماران متخصص قاجاری بود. این مکان به دستور یکی از حاکمان بزرگ کرمان (بیگلربیگی) ساخته شده است. معماری خارق العاده و چشم نواز در این عمارت، یکی از نقاط عطف آن به شمار می‌رود.

مسجد جامع کرمان:

در کرمان جاهای دیدنی مذهبی بسیار زیادی نیز وجود دارد. مسجد جامع کرمان که از آن با نام مسجد جامع مظفری نیز یاد می‌شود، یکی از بزرگترین مسجدهای شهر کرمان به شمار می‌رود. این مسجد از معماری فوق العاده‌ای برخوردار است که سبب محبوبیت قابل توجه آن نیز شده است. این مسجد دارای کتیبه خیره‌کننده در سردر اصلی نیز است که بسیاری از توریست‌ها و گردشگران برای بازدید از این کتیبه به این مسجد مراجعه می‌کنند. این مسجد از:

  • کاشی کاری‌های خارق العاده
  • لچک‌های چشم نواز
  • ایوان‌ها
  • شبستان

و غیره برخوردار است. این مسجد نیز از جمله آثار ارزشمند در فهرست آثار ملی ایران، می‌باشد. این مسجد از سه در ورودی نیز برخوردار است. این مسجد در اواسط قرن هشتم (سال 750 هجری قمری) ساخته شده است. گذشت سال‌ها، سبب تخریب برخی از مکان‌ها در این مسجد شده است. لذا دور از ذهن نیست که بسیاری از مکان‌های این مسجد، مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته باشد.

عمارتی تاریخی با گنبدی کوتاه و تابلوی موزه سنگ

گنبد جبلیه در کرمان

کرمان جاهای دیدنی (گنبد جبلیه):

از دیگر جاذبه‌های گردشگری کرمان، می‌توان به گنبد جبلیه اشاره نمود. این مکان مهمترین و اصلی‌ترین بنای تاریخی و سنگی کرمان است که جذابیت فوق العاده و چشم نوازی را در بر دارد. زمان ساخت این گنبد در دوران ساسانیان است. این گنبد به صورت هشت ضلعی ساخته شده است که علاوه بر جذابیت تکرار نشدنی، سبب افزایش مقاومت آن نیز شده است. در داخل این گنبد، می‌توان شاهد موزه سنگ کرمان بود که یکی از جاذبه‌های پرطرفدار گردشگری در شهر کرمان، شناخته شده است.

کد خبرنگار: ۲۰
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • افسانه IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    2 0
    باغ شازده زیبا قلعه دختر هم بگید
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    1 0
    متاسفم برای میراث فرهنگی که تفاوت زیادی برای شمال و جنوب کرمان قائل شدن تاکی بی عدالتی. ان شاالله جنوب استان بشه از این همه بی عدالتی راحت بشیم.شهرقدیم جیرفت. تپه های کنار صندل. مقبره میرحیدر و بادگیرها در بخش اسفندقه دوتا قنات داره اسفندقه که از قنوات بم هم بزرگتر هستند. چون صاحب نداره کسی معرفی نمیکند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید