معمولا بانوان برای انتخاب طرح کاشت ناخن خود در بین انواع کاشت ناخن و انواع طراحی های کاشت ناخن سردرگم می شوند. در این مطلب به بررسی انواع کاشت ناخن پرداخته ایم تا بتوانید بهترین نوع را مناسب با حالت انگشتان خود انتخاب کنید و همچنین در ادامه نکات مهمی نیز برای انتخاب بهترین سالن ناخن تهران گفته شده است.

انواع کاشت ناخن + بهترین سالن ناخن تهران

داشتن ظرافت و زیبایی در دست‌ها به داشتن ناخن‌هایی زیبا وابسته است شاید به همین دلیل است که خانم‌ها زیاد به سمت روش‌های زیباتر کردن ناخن‌ها مانند کاشت ناخن رو آورده‌اند. البته دلایل دیگری چون مشکلات ناخن‌ها و داشتن ناخن‌های بدفرم و بد رنگ خیلی‌ها را ترغیب به انجام کاشت ناخن می‌کند.

معرفی انواع کاشت ناخن

روش های مختلفی برای کاشت ناخن وجود داره که هر ناخن‌کار با توجه به مهارت و تخصص خودش و همچنین خواست و نظر مشتری و مراجعه کننده، می تونه بهترین و مناسبترین روش کاشت ناخن رو مورد استفاده قرار بده.

1. کاشت ناخن پودری (Acrylic Nail Extension)

کاشت ناخن پودری یکی از رایج‌ترین روشها برای کاشت ناخن هست که در این روش از مواد کامپوزیت اکریلیک که حالت پودری داره برای کاشت ناخن استفاده میشه. 

استفاده از پودر برای کاشت ناخن معمولا بسیار ساده‌تر و ارزان قیمت‌تر از سایر روشهاست و به همین دلیل بسیار پرکاربرد هست. در این روش از پودر مخصوص کاشت ناخن و یک محلول مایع به نام لیکوئید استفاده میشه. وقتی پودر با این مایع ترکیب میشه، حالت نرم و خمیری پیدا میکنه و میشه اون رو بر روی ناخن با استفاده از قلم مخصوص، شکل داد.

کاشت ناخن با پودر به مهارت و سرعت عمل بالایی نیاز داره زیرا وقتی پودر با لیکوئید مخلوط میشه و حالت خمیری پیدا میکنه، خیلی سریع هم سفت و محکم میشه و ناخنکار باید بتونه در سریعترین زمان ممکن، این پودر رو بر روی ناخن شکل بده تا نتیجه کار طبیعی و زیبا بشه.

پودر مورد استفاده برای کاشت ناخن پودری در رنگهای شفاف، سفید و هلویی وجود داره که هر کدام به تنهایی جلوه زیبایی رو برای ناخن ایجاد می‌کنند.

مزایای کاشت ناخن پودری 

  • ماندگاری بالایی داره
  • به راحتی شکسته نمیشه و آسیب نمیبینه
  •  استحکام خوبی رو برای ناخنها به وجود میاره

معایب کاشت ناخن پودری 

  • مواد مورد استفاده برای کاشت ناخن پودری فوق العاده قوی هستند و ممکنه باعث ایجاد حساسیت بشن
  • وقتی مواد پودری روی ناخن طبیعی قرار میگیره مانع از رسیدن هوای تازه به ناخن میشه و ممکنه این موضع باعث ضعیف شدن ناخن طبیعی بشه
  • کاشت ناخن پودری اگرچه ظاهری بلندتر و یکدست‌تر برای ناخنها به وجود میاره اما وقتی از نزدیک لمس میشه، مصنوعی بودن آن کاملا واضح و قابل تشخیص هست
  • کاشت ناخن پودری رو باید هر ماه ترمیم کنید تا ناخنهاتون همیشه مرتب و زیبا باشند

کاشت ناخن پودری

بیشتر بخوانید:
بهترین سالن ناخن تهران کجاست؟ + بهترین ناخن کار تهران

2.کاشت ناخن با ژل (Gel Nail Extension)

کاشت ناخن با ژل، یکی دیگه از انواع کاشت ناخن هست که از ماده ژل کامپوزیت تشکیل شده و به عنوان پوشش ژلی ناخن یا ژلیش ناخن هم مورد استفاده قرار میگیره. برای کاشت ناخن با ژل به لیکوئید نیازی نیست و مواد کاشت ناخن از همان ابتدا حالت ژلی دارند و با استفاده از قلمو مخصوص، روی ناخن طبیعی شما رو پوشش میدن و بعد با قرار دادن ناخن در دستگاه UV که حاوی اشعه ماورا بنفش هست، این ژل سفت و محکم میشه و ظاهر طبیعی و براقی رو برای ناخن به وجود میاره.

 مزایای کاشت ناخن با ژل 

  • کاشت ناخن با ژل ظاهری فوق العاده سبک، طبیعی و شفاف برای ناخن ایجاد میکنه
  • این نوع از کاشت ناخن بدون بو هست
  • ظاهر براق، ظریف و زیبا برای ناخن ایجاد میکنه 
  • هیچ گونه عارضه جانبی و حساسیتی به همراه نداره

معایب کاشت ناخن با ژل 

  • قیمت بالاتری نسبت به کاشت ناخن پودری داره
  • به دستگاه UV مخصوص و نور ماورا بنفش خاصی نیاز داره که بدون این نور خشک و سفت نمیشه
  • کاشت ناخن با ژل دوام خیلی کمتری داره و لازمه که هر 2 هفته یکبار ترمیم بشه
  • برداشتن کاشت ناخن ژل به مراتب سخت‌تر از سایر کاشت‌ ناخن‌هاست

کاشت ناخن با فایبرگلاس (Fiberglass nail extension)

کاشت ناخن فایبرگلاس با عنوان کاشت ناخن فیبر، ابریشمی یا سیلکی هم شناخته شده هست. کاشت ناخن با فایبرگلاس در مقایسه با کاشت ناخن پودری و کاشت ناخن با ژل محبوبیت زیادی ندارند و به همین دلیل کمتر مورد استفاده قرار میگیره.

روش استفاده از این مدل کاشت ناخن ساده هست! برای کاشت ناخن فایبرگلاس، رشته‌های پلاستیکی بر روی نوک ناخن چسبیده میشن و بعد از تعیین اندازه مناسب برای ناخن و خشک شدن این فایبرگلاسها، یک اسپری مخصوص بر روی ناخن زده میشه تا استحکام ناخن افزایش پیدا کنه، سفت و محکم بشه و ظاهری شبیه به ناخن طبیعی پیدا می‌کنه.

مزایای کاشت ناخن فایبرگلاس

  • این مدل کاشت ناخن برای افرادی که نسبت به پودر و ژل مخصوص کاشت ناخن حساسیت دارند، مناسبه
  • ظاهری طبیعی برای ناخن ایجاد میکنه
  • برداشتن کاشت ناخن فایبرگلاس بسیار ساده هست
  • کاشت ناخن فایبرگلاس بدون بو هست
  • این روش از کاشت ناخن، عوارض جانبی به همراه نداره

معایب کاشت ناخن فایبرگلاس

  • این مدل کاشت ناخن رو باید هر 2 هفته یکبار ترمیم کنید
  • کاشت ناخن فایبرگلاس به راحتی ترک میخوره و آسیب دیده میشه
  • قیمت بسیار بالایی داره و به عنوان گرانترین مدل کاشت ناخن شناخته میشه
  • این مدل کاشت ناخن برای افرادی که شکل ناخن نامناسب و آسیب دیده دارند مناسب نیست

انواع کاشت ناخن + بهترین سالن ناخن تهران

کاشت ناخن به روش بی بی بومر (Baby Boomer nail extension)

این مدل کاشت ناخن که محبوبیت خیلی زیادی در بین خانمها داره، از دو رنگ پودر یا ژل برای کاشت ناخن استفاده میشه و در نهایت ظاهری سایه روشن برای ناخن به وجود میاره که دیگه نیازی به استفاده از لاک ژل نداره و به تنهایی زیبا و جذاب هست.

برای این مدل کاشت ناخن، معمولا صدف ناخن با پودر رنگ هلویی یا طبیعی کار می‌شه و برای قسمت بالایی ناخن از پودر سفید رنگ استفاده می‌کنند و با ترکیب کردن مرز بین دو رنگ سفید و هلویی روی ناخن، حالت سایه روشن جذابی برای ناخن به وجود میاد.

 انواع مدل کاشت ناخن 2023

روش‌های زیباسازی  ناخن‌ها به انواع مدل کاشت ناخن مانیکور محدود شده که دارای قابلیت هایی مختلف در ایجاد زیبایی در ناخن‌ها می‌باشند از زیبایی باشند.

کاشت ناخن قالبی یا دوآل

کاشت ناخن قالبی، به وسیله قالب هایی با سایز طبیعی ناخن ها انجام می شود، مقداری از مواد مخصوص کاشت ناخن را در قالب ریخته و با مهارت روی صدف ناخن ها قرار می دهیم و پس از چند ثانیه، قالب را از مواد روی ناخن جدا کرده و بر میداریم. 

کاشت ناخن به روش فیبر یا گیاهی

در این روش بدون استفاده از هرگونه مواد حساسیت زا تنها با گذاشتن الیافی طبیعی که همانند کاغذهای بریده شده می باشد، به کاشت ناخن پرداخته می شود.

کاشت ناخن اکلیلی

این نوع از کاشت ناخن از مشتقات کاشت ناخن پودری بوده و با استفاده از اکلیل های مختلف در قسمت فرنچ ناخن ها، به طراحی دائم ناخن ها اقدام می شود. 

کاشت ناخن آکواریوم

یکی از عجیب ترین انواع کاشت ناخن ، ساخت یک آکواریوم کوچک در ناخن های دست است که به وسیله حالتی خاص از چسباندن دو تیپ بر روی یکدیگر و ایجاد فاصله ایجاد شده که می توان با تزریق اندکی آب مقطر در آن و استفاده از اکلیل های رنگی، جلوه ای متحرک و زیبا همچون آکواریوم ایجاد نمود.

کاشت ناخن دیپینگ

در این روش از انواع کاشت ناخن بدون استفاده از لیکوئید و تنها با پودر و پرایمر به کاشت ناخن می پردازیم. 

کاشت ناخن سیلک

در این روش از انواع کاشت ناخن حالت طبیعی ناخن ها حفظ شده و با چسباندن لایه ای از جنس ابریشم با چسب و قلموی مخصوص بر روی ناخن طبیعی یا تیپ گذاری شده به ایجاد ضخامتی مناسب بر روی ناخن ها می پردازیم. 

کاشت ناخن میکس

از انواع کاشت ناخن که دارای طرفداران زیادی در  دنیاست می توان به روش میکس اشاره نمود که ترکیبی از کاشت ناخن پودری و استفاده از تاپ شاین در مرحله آخر است که درخششی فوق العاده را به ارمغان خواهد آورد.

کاشت ناخن فرنچ یا فرنچ دائمی

در این شیوه از کاشت ناخن باید به وسیله پودر اکریلیک در قسمت فرنچ ناخن، به ایجاد خط لبخندی زیبا و همچنین فرنچی عالی پرداخته و در انتها از پودر اکریلیک کلیر برای کاور نمودن تمامی صدف ناخن استفاده نمود.

کاشت ناخن بیبی بومر یا کاشت هایلایت

در این روش جالب از انواع کاشت ناخن با دو رنگ همزمان در قسمت ریشه و نوک انتهایی ناخن به ادغام کردن این دو رنگ در یکدیگر پرداخته و ایجاد می نمائیم به طوری که مرز محو شدن دو رنگ قابل تشخیص نباشد.  

انواع کاشت ناخن + بهترین سالن ناخن تهران

کاشت ناخن مرمریت

 صدف سازی انجام می شود و بعد تو قسمت فرنچ از مرمریت های آماده برای دیزاین استفاده میشود . مرمریت از سنگ ریزه هایی بسیار براق و زیبا تشکیل شده و زیبایی قابل اعتنایی را در ناحیه فرنچ ناخن ها ایجاد می نمایند.

کاشت ناخن موقت یا تیپ گذاری

در این روش تنها به تیپ گذاری بسنده کرده و بر روی سطح ناخن از لاک ناخن و یا استیکر استفاده می شود

کاشت ناخن با توجه به حالت ناخن ها

 اما فرم ناخن نیز اگر مهم‌تر از رنگ لاک نباشد اهمیتی کمتر از آن ندارد. انواع مختلفی از فرم ناخن بدین شرح است:

حالت ناخن بادامی باشد

 بادام فرم بیضی شکل دارد اما نوک آن کمی تیز و زاویه‌دار است . ناخن بادامی نیز چنین فرمی دارد یعنی خطوط منحنی تندی دارد که کمی حالت تیزی به خود گرفته‌اند. طبیعی است که این فرم ناخن انگشتان شما را کشیده نشان خواهد داد . 

حالت ناخن گرد باشد

ناخن‌های گرد از یکی از کلاسیک‌ترین مدل‌های ناخن به شمار می‌آیند. ناخن‌های گرد که دارای طولی کوتاه با لبه‌هایی گرد هستند، برای انگشتان پهن و کوتاه بهترین گزینه‌ به حساب می‌آیند. 

حالت ناخن مربعی باشد

برای روزهای گرم تابستانی که احتمال انتقال بیماری‌ها نیز بالا است این مدل ناخن بهترین، ساده‌ترین و بهداشتی‌ترین انتخاب است. به خصوص اگر ناخن‌هایی کشیده و انگشتانی زیبا داشته باشید. 

حالت ناخن بیضی باشد

اگر ناخن‌های چندان بلندی ندارید اما باز هم می‌خواهید مدل متنوع و جذابی بدهید ما فرم ناخن بیضی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.  

انواع کاشت ناخن + بهترین سالن ناخن تهران

بعد از کاشت ناخن چه نکاتی باید رعایت کنیم؟

 نکات ایمنی مهمی که بعد از گریم ناخن باید آن را رعایت کرد بدین شرح است:

مراقب آلرژی باشید

هیچ تفاوتی در نوع کاشت وجود ندارد تنها ممکن است اندازه حساسیت‌ها به مواد در افراد متفاوت مختلف باشد که در این‌ صورت استفاده از آن مواردی که کمتر حساسیت‌ زاست ارجحیت دارند.

رعایت نظافت ناخن 

 اگر ناخن‌ها عفونت کنند با آنتی‌بیوتیک‌ها  درمان صورت می‌گیرد. اگر جرم به وجود بیاید، باید جرم‌ها برداشته شوند. در مورد جدا شدن ناخن به این‌ صورت است که ناخن باید از جا در آورده شود. اگر در مراحل اولیه، درمان صورت گیرد ناخن مجدد رشد خواهد کرد اما اگر زمان زیادی گذشته باشد دیگر مانع از چسبیده شدن ناخن به پوست می‌شود. 

چه عواملی باعث ترک خوردن مواد کاشت ناخن می شود؟

اگر کاشت ژله‌ای باشد معمولا در مکان خشک ترک می‌خورد. اگر کاشت پودری باشد یا کمتر از حد مواد گذاشته‌اید و با کارهای روزمره خانه آسیب‌پذیر شده یا زیاد سوهان‌کشی کرده‌اید و مواد نازک شده یا مواد پودرتان مرغوب نیست احتمال خشک شدن و خراب شدن آن زیاد است.

چگونه می توان بهترین سالن ناخن تهران را شناسایی کرد؟

اگر شما جستجوی خود را شروع کنید با نام های مختلفی شاید برخورد کنید . اگر از دوستان خود بپرسید هر کدام ناخنکاری که رفته اند را کار خوب معرفی خواهد کرد اما آیا با این گفته ها و شنیده ها می شود بهترین ناخنکار را انتخاب کرد ؟ قطعا نه 

در تهران با توجه به وسعت شهر تهران ، ناخنکاران زیادی فعالیت می کنند و البته کم هم نیستند ناخنکاران خوب در این شهر .اما همیشه ناخنکاران خوب و حرفه ای در یک رشته خاص ناخن مهارت فوق العاده ای دارند..از دنیای کاشت های بروز و مدرن گرفته تا انواع طراحی هاو دیزاین ها …

برای آنکه بهترین ها را انتخاب کنید لازم است که نمونه کارهای ناخنکار را مشاهده کنید . کسی که مدعی حرفه ای بودن است حداقل باید صد نمونه کار مختلف از کارهای متفاوت داشته باشد.

به راحتی پس می توانید این فاکتور را لحاظ کرد که در اینصورت خیلی از ناخنکاران بخودی خود کنار خواهند رفت. بعد از مشاهده این حجم از نمونه کارها می توانید قبل از اینکه روی دستان شما کار شود اگر مطمئن نیستید هنور ، از نحوه کار و رضایت سایر مشتری های ناخنکار مورد نظر در مرکز کاشت ناخن تهران ، از نزدیک دیدن کنید و کامل اوضاع را بررسی کنید تا خیالتان راحت شود.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید