سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور امکان دریافت مجوز فعالیت برای آرایشگران زن در رشته‌های کاشت ناخن و مژه را متوقف کرده است.

کاشت ناخن و مژه برای زنان ایرانی ممنوع شد ؟ / توقف مجوز از سمت وزارت کار

به گزارش سلام نو، روزنامه شرق نوشته سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور که زیرمجموعه وزارت کار است، بی‌سروصدا امکان دریافت مجوز فعالیت برای آرایشگران زن در رشته‌های کاشت ناخن و مژه را متوقف کرده است.

پیش از این استانداردهای آموزشی در رشته ناخن و مژه تحت عنوان سند حرفه در پورتال سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور بارگذاری شده بود و به تبع آن آموزشگاه‌های آزاد نسبت به تعریف دوره، اخذ شهریه و اجرای دوره اقدام می‌کردند، اما حالا این استانداردها یکباره و بدون اطلاع قبلی به استان‌ها، از پورتال سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور حذف شده است و کارآموزانی که دوره آموزش خود را به پایان رسانده‌اند، امکان معرفی به آزمون صلاحیت حرفه‌ای را ندارند و بلاتکلیف مانده‌اند.

آرایشگران می‌گویند بدون این مجوز نه‌تنها رسما امکان کار آرایشگران جدید در زمینه ناخن و مژه وجود ندارد، بلکه آرایشگران قدیمی در این رشته‌ها دیگر نمی‌توانند فعالیت رسمی در آرایشگاه‌ها داشته باشند و ناچار هستند به‌صورت زیرزمینی کار کنند.

سیمین محمدباقری، رئیس انجمن صنفی آموزشگاه‌های مراقبت و زیبایی تهران، با تأیید این موضوع به «شرق» می‌گوید: با ممنوعیت‌های مختلف برای آرایشگران زن، بسیاری از فعالان این صنف به‌صورت زیرزمینی و غیرمجاز فعالیت می‌کنند و فشارهای بیشتر بخش قانونمند و شفاف این صنف را هم به فعالیت‌های زیرزمینی سوق می‌دهد.

او ادامه می‌دهد که کاشت مژه و ناخن حداقل 15 رشته جانبی را پوشش می‌دهد و با این اقدام یک‌شبه و ناگهانی سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور، شمار زیادی از زنان بی‌کار می‌شوند یا ناچار هستند با چشم‌پوشی از حقوق قانونی خود در بازار کار به‌صورت زیرزمینی فعالیت کنند.

کد خبرنگار: ۲۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید