۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
کد خبر: 55411455

مازندران سرسبز و تماشایی پر از روستاهای خاص است از این رو با ما همراه باشید تا از زیباترین روستاهای مازندران بیشتر بدانیم.

زیباترین روستاهای مازندران

سلام نو _ سرویس گردشگری: جاهای دیدنی مازندران یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی ایران هستند. همه ساله مسافران زیادی به این استان سفر می‌کنند. بنابراین اطلاع داشتن از جاهای دیدنی استان مازندران، نوید یک سفر هدفمندتر از گذشته به مسافران شمال خواهد داد.

روستای فیلبند، حس عجیب در ابر بودن

روستای فیلبند از زیباترین روستاهای مرتفع در استان مازندران است. این روستا به‌دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه‌اش و قرار گرفتن در ارتفاع کوهپایه‌ای، چشم‌اندازی زیبا به مراتع و روستاهای اطراف دارد.

زیباترین روستاهای مازندران

روستای فیلبند با طبیعت بکر و زیبایش در نیمی از سال با ابرها احاطه می‌شود و طبیعت دوستان زیادی در فصل گرم به این منطقه خوش آب و هوا سفر می‌کنند. دریای ابر فیلبند در بیشتر روزهای سال تشکیل می‌شود؛ تماشای حرکت ابرها از میان پاها و احاطه شدن در توده‌های ابر، لحظات به‌یادماندنی برای گردشگران خلق می‌کنند.

ییلاق این روستا در میان اهالی روستاهای اطراف نیز محبوبیت بالایی دارد و در فصول گرم سال، از بسیاری از روستاهای اطراف نیز به روستای فیلبند می‌آیند تا از آب و هوای عالی و طبیعت مطبوع آن بهره‌مند می‌شوند؛ اما در فصول سرد، ساکنان روستا هم به مناطق دیگر می‌روند و روستا خالی از سکنه می‌شود.

برای ساکنان تهران و اطراف آن، روستای فیلبند به‌دلیل فاصله نزدیک تا پایتخت، محبوبیت بالایی دارد. از زیباترین مناظر ییلاق فیلبند، طلوع و غروب زیبای خورشید در این روستا است. کوهنوردی در این روستا نیز لذت‌بخش است. روستای فیلبند با ارتفاعی در حدود ۲,۳۰۰ متر از سطح دریا، بلندترین روستای قسمت شرقی استان مازندران است و به همین دلیل با نام «بام شرقی مازندران» نیز شناخته می‌شود.

زیباترین روستاهای مازندران

در گویش مازندرانی این روستا را «فلبند» یا «فلبن» می‌گویند. «فل» معنای خستگی و «بند» معنی بند آمدن می‌دهد و بر اساس گفته‌های اهالی، راه دشوار تردد به این روستا در گذشته، باعث این نام‌گذاری شده است.

آدرس روستای فیلبند: استان مازندران، کیلومتر ۲۵ جاده هراز از آمل به پلور، فرعی روستای فیلبند

روستای جواهرده رامسر، با امکانات رفاهی مناسب

یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی در رامسر روستای رویایی و غرق در مه جواهر ده است. این روستا آب و هوایی دلپذیر داشته و طبیعت چشم نواز آن هر ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به مازندران می‌کشاند. این روستای زیبا در غرب استان مازندارن و در مرز استان گیلان است. روستای جواهرده در ارتفاعات ۲۰۰۰ متری رشته کوه البرز قرار دارد.

جواهرده برخلاف دیگر روستاهای شمال کشور به ‌دلیل استقبال زیاد مسافران از امکانات رفاهی خوبی برخوردار است که در میان آن‌ها می‌توان به مغازه‌های فراوان، کافه‌ها و آلاچیق‌های زیبا، روشنایی و برق، آب لوله‌کشی، درمانگاه، داروخانه و داروخانه اشاره کرد.

زیباترین روستاهای مازندران

جانوران و پرندگان بسیاری در این روستای زیبا زندگی می‌کنند که در میان آن‌ها می‌توان به گربه وحشی، گنجشک کوهی، سنجاب، روباه، گرگ، گراز، خرس، مرغ حق، قرقاول، زاغ توکا و... اشاره کرد.

اگر قصد دارید به روستای جواهرده بروید، بهتر است چند روزی را برای اقامت در این روستای زیبا در نظر بگیرید. چرا که علاوه بر آبشارها و چشمه‌های فراوان، جنگل‌ها و دشت‌هایی با چشم نواز فوق العاده را مشاهده خواهید کرد. از دیگر جاذبه‌های گردشگری این روستا می‌توان به مسجد آدینه با قدمتی ۷۰۰ ساله نیز اشاره کرد.

روستای لاویج، با سابقه تاریخی چشم‌گیر

روستای لاویج در شهرستان نور و منطقه چمستان مازندران، میان دامنه‌های سرسبز رشته کوه البرز قرار دارد و از بهترین مقاصد طبیعت گردی در شمال ایران به شمار می‌رود. اطراف روستای لاویج را جنگل‌های انبوه کوهستانی به‌همراه چشمه‌های طبیعی پوشانده‌اند. میان جاذبه‌های طبیعی اطراف این روستا چشمه‌های آبگرم این منطقه شهرت دوچندان دارند. آب گرم این چشمه‌ها خواص معدنی بالایی دارد و بیماران دهستان‌های اطراف برای درمان مشکلات پوستی و دردهای مفاصل به آبگرم‌های روستای لاویج می‌روند.

زیباترین روستاهای مازندران

تنوع گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری در جنگل‌های اطراف روستای لاویج بسیار بالا است و وجود چشمه‌های خروشان در ارتفاعات جنگلی اطراف این روستا، جریان زندگی این موجودات را تداوم می‌بخشد. آب و هوای روستای لاویج در طول تابستان بسیار مطبوع است و بافت متراکم گیاهی در ارتفاعات کوهستانی مانع از افزایش دمای هوا در این روستا می‌شود.

قدمت روستای لاویج به بیش از ۲۰۰۰ سال پیش بازمی‌گردد و ارتفاع آن از سطح دریا بیش از ۷۰۰ متر است. کاوش‌های باستان‌شناسی در این روستا منجر به کشف آثار باستانی و گورهای قدیمی در این منطقه شده‌اند. مقبره‌های کشف شده را با نام «گورهای گبری» می‌شناسند که تعداد آن‌ها دو گور است. این گورها در ارتفاعات نزدیک به دهستان لاویج و در دو منطقه مختلف قرار گرفته‌اند.

از دیگر آثار باستانی به دست آمده از روستای لاویج و مناطق اطراف آن می‌توان به اشیای تزئینی و سکه‌های طلا و نقره اشاره کرد. آثار محدودی از بنایی تاریخی با کاربری آتشکده نیز در تپه مشرف به دهستان لاویج کشف شده است که قدمت این منطقه در دوره پیش از اسلام را نشان می‌دهد. اسناد و مدارک تاریخی موجود نیز اهمیت روستای لاویج در طبرستان در زمان‌های دور را نشان می‌دهند.

روستای لاویج در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی چمستان و در شهرستان نور استان مازندران قرار دارد.

زیباترین روستاهای مازندران

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید