با شناخت و بررسی سوغات و جاهای دیدنی اصفهان نه تنها از یک سفر فراموش نشدنی بلکه از خاطرات دل انگیزی نیز برخوردار خواهید شد.

سوغات و جاهای دیدنی اصفهان

سلام نو-سرویس گردشگری: آیا سوغات و جاهای دیدنی اصفهان را می‌شناسید؟!؟ مگر می‌شود سفری همچون سفر به اصفهان، بدون سوغاتی باشد؟!؟ در این سفر علاوه بر برخورداری از یک کوله بار، مملو از دانش و تجربه، از یک کوله بار مملو از سوغاتی نیز برخوردار خواهید بود. در این شهر علاوه بر اینکه می‌توانید شاهد بسیاری از جاذبه‌های گردشگری خارق‌العاده و شگفت انگیز باشید، می‌توانید با انواع سوغاتی‌ها نیز آشنا شوید.

چقدر جاهای دیدنی اصفهان را می‌شناسید؟!؟ آیا تاکنون چیزی از پیشینه‌ی تاریخی این شهر به گوش شما خورده است؟!؟ در این شهر می‌توانید شاهد بسیاری از جاذبه‌های خارق العاده و باور نکردنی باشید که هر کدام جذابیت تکرار نشدنی را در بر دارند. راستی با مراجعه به هر مکان گردشگری در این شهر، می‌توانید سوغات منحصر بفرد آن را نیز تهیه نمایید. در ادامه به برخی از سوغات ارزشمند در جاهای مختلف دیدنی اصفهان، اشاره شده است.

بهترین سوغات و جاهای دیدنی اصفهان که باید بشناسید:

سوغات و جاهای دیدنی اصفهان دو فاکتور جدایی ناپذیر در این شهر هستند. شما به هر مکان گردشگری و تاریخی در این شهر مراجعه نمایید، شاهد خیل عظیمی از سوغات و هدایای نفیس، خواهید بود. هر کدام از آنها به نوعی بهترین هدیه به شمار می‌روند. اگر جای عزیزان شما در این سفر خالی است، می‌توانید با انتخاب‌های هوشمندانه، آنها را نیز همراه خود نمایید.

با یک بررسی کوتاه در لیست جاهای دیدنی اصفهان، می‌توانید به آنها مراجعه نموده و سوغاتی جذاب آنها را نیز بشناسید. برخی از سوغاتی‌های این شهر، مختص مکان‌ها و جاهای دیدنی خاصی است. اما برخی دیگر، به صورت کلی از سوغاتی‌های اصیل شهر اصفهان شناخته می‌شوند.

سوغات و جاهای دیدنی اصفهان

سوغات و جاهای دیدنی اصفهان

بازدید از مکان‌های تاریخی و تهیه سوغاتی از آنها:

آیا سوغات و جاهای دیدنی اصفهان (مکان‌های تاریخی) را می‌شناسید؟! همانطور که ذکر کردیم، شهر اصفهان یک شهر تاریخی است که از قدمت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. اگر قصد مراجعه به مکان‌های تاریخی در این شهر را دارید، می‌توانید به:

و ... مراجعه نمایید. بهترین سوغاتی‌هایی که می‌توانید در این مکان‌ها، شاهد آنها باشید، عبارتند از:

  • گز اصفهان (گز لقمه‌ای، گز شکلاتی، گز سکه‌ای، گز برشی، گز انگشت پیچ و ...)
  • نبات‌های رنگی و زعفرانی
  • پولکی اصفهان (پولکی زنجبیلی، پولکی پسته‌ای، پولکی نعنایی، پولکی نارگیلی و ...)
  • برشتوک اصفهان
  • شیرینی کرکی
  • عسل اصفهان
  • شیرینی برنجی
  • سوهان عسلی
  • جوز قندی

و بسیاری از موارد دیگر. اما در کنار این سوغاتی‌های لذیذ و خوش طعم، می‌توان به برخی از سوغاتی‌های دیگر در جاهای دیدنی اصفهان نیز اشاره نمود. برای نمونه وقتی به سی و سه پل برای بازدید مراجعه می‌کنید، قطعا با بسیاری از صنایع دستی و تابلوهای جذاب و منحصر بفرد نیز مواجه خواهید شد. در کنار این موارد نیز می‌توان به برخی از اسباب بازی‌ها و ... نیز اشاره نمود.

سوغات و جاهای دیدنی اصفهان

سوغات و جاهای دیدنی اصفهان

سوغات و جاهای دیدنی اصفهان (بازار قیصریه):

از دیگر سوغات و جاهای دیدنی اصفهان، می‌توان به بازار قیصریه اشاره نمود. اگر به دنبال بازدید از یک مکان تاریخی هستید که هنوز زندگی در آن جریان دارد، می‌توانید از بازار قیصریه دیدن کنید. این بازار یکی از معروف‌ترین و مشهورترین بازارهای تاریخی در جهان به شمار می‌رود. در این مکان گردشگری در اصفهان، می‌توان شاهد بسیاری از سوغاتی‌های جذاب و منحصر بفرد نیز بود. قدمت این بازار به دوران صفویه بازمی‌گردد. در این مجموعه، می‌توان شاهد بسیاری از کالاهای ارزشمند و خارق العاده نیز بود. از جمله سوغاتی‌هایی که در این بازار با آنها مواجه خواهید شد، عبارتند از:

  • انواع خاتم کاری
  • انواع ظروف مینا کاری
  • سفالگری
  • کاشی سازی
  • پارچه‌های قلمکاری شده

و بسیاری از موارد دیگر. اگر به این بازار مراجعه نمایید، حتما با دیدن صنایع دستی عرضه شده در آن، حیرت زده خواهید شد. این بازار یکی از بهترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در شهر اصفهان است که سرشار از جذابیت و زیبایی می‌باشد. در این بازار علاوه بر وجود صنایع دستی شگفت انگیز، می‌توان شاهد بسیاری از خوراکی‌های لذت بخش نیز بود. تمامی آنها بر روی شیرین کردن کام شما، بسیار موثر خواهند بود.

سوغات و جاهای دیدنی اصفهان

سوغات و جاهای دیدنی اصفهان

بازدید از اطراف شهر اصفهان و استفاده از سوغاتی‌های آنها:

در بین لیست جامع سوغات و جاهای دیدنی اصفهان، می‌توان از مکان‌های گردشگری در اطراف اصفهان نیز یاد کرد. در اطراف شهر اصفهان می‌توان شاهد بسیاری از مکان‌های گردشگری و دیدنی بود که هر کدام در بر دارنده‌ی ساعات دلپذیری برای شما هستند.

از جاهای دیدنی اصفهان می‌توان به روستاها و شهرستان‌های این شهر نیز اشاره نمود. یکی از جذاب‌ترین و خاص‌ترین سوغاتی‌های این شهر، فرش و قالی است. شما در این شهر می‌توانید شاهد انواع محصولات دست ساز همچون قالی و قالیچه باشید که از نخ و ابریشم، تولید شده‌اند.

از دیگر سوغاتی‌های جذابی که ذهن بسیاری از افراد را به سمت خود جلب می‌نمایند، تابلوهای خوشنویسی هستند. همانطور که می‌دانید شهر اصفهان یکی از مهمترین مکان‌های خوشنویسی در کشور شناخته شده است. در این شهر از دوران بسیار دور، بسیاری از خوشنویسان معروف می‌زیسته‌اند. یکی از بارزترین خصوصیات این تابلوها، دقت، ظرافت و فنون خطاطی منحصر بفرد آنها است.

در این شهر می‌توانید با آثار هنری تکرار نشدنی و بی‌نظیری مواجه گردید که شاید نتوانید در بسیاری از شهرهای دیگر شاهد آن باشید. برای نمونه می‌توانید شاهد بسیاری از تابلوهای نقاشی، مجسمه‌ها و ... باشید که هر کدام در بر دارنده‌ی معنا و مفهوم خاصی خواهند بود.

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید