رفتن به مقصدی نظیر قمصر جذاب و پر ماجرا خواهد بود، با ما همراه باشید تا از سفری لذت بخش به قمصر کاشان بدانید.

سفری لذت بخش به قمصر کاشان

سلام نو _ سرویس گردشگری: سفر به قمصر کاشان یکی از برترین گزینه هایی است که می توانید برای یک مسافرت داخلی و کم هزینه انتخاب کنید. اگر به سفر و تفریح در نقاط مختلف کشور علاقمند هستید، قطعا با نام کاشان و قمصر آشنا بوده و علت شهرت و محبوبیت این شهر را می دانید. بله! باغ هایی گسترده از گل های محمدی در انتظار شماست. سفر به قمصر در یک زمان مناسب می تواند به متفاوت ترین مسافرت برای شما مبدل گردد. قمصر به گل های محمدی و جشواره گلاب گیری محدود نمی گردد و شما حتی در سایر ماه های سال که خبری از گلاب و گلاب گیری در قمصر نیست نیز می توانید به این شهر زیبا و تاریخی مسافرت کرده و از جاذبه های گردشگری این شهر بازدید کنید.

سفری لذت بخش به قمصر کاشان

درباره قمصر زیبا

قدمت شهر قمصر بالا بوده چرا که بخشی از اصفهان می باشد و همان طور که احتمالا می دانید یا حدس زده اید تاریخ این استان به سال های دور برمی گردد. به دلیل یافت شدن تعدادی سکه در پای کوه هایی که در شمال شرقی قمصر قرار دارند دال بر این موضوع است که در زمان هخامنشیان این شهر وجود داشته است. با یافت شدن این مسکوکات گفته شده که قدمت قمصر به پیش از اسلام تعلق دارد ولی باز هم این موضوع را با قطعیت بیان نکرده اند. یکی از مورخان تاریخی به نام قمی که در قرن چهارم می زیسته، حرف زیادی درباره کاشان نگفته ولی در همان تعداد محدود گفته هایش نیز از اطراف قمصر سخن گفته ولی از این شهر هیچ حرفی به میان نیاورده است.

به هر حال این شهر دارای قدمت بالایی بوده و درباره تاریخ دقیق آن اطلاعات چندانی در دسترس نمی باشد. ملکشاه سلجوقی در سال ۵۳۲ قمری به ناحیه کاشان حمله کرد و باعث شد تا قمصر تخریب و ویران گردد. چند سال بعد در قرن هشتم میلادی یکی از مورخان و جغرافی دان های معروف به نام حمدالله مستوفی از قمصر به عنوان مکانی یاد کرده که در آن حشیش کم بوده و منابع آبی کاشان از نزدیکی کوه های قمصر تامین می شده است. در بخش شمالی قمصر یک سد تاریخی قرار دارد که بعضی از افراد آن را مربوط به خوارزمشاه می دانند ولی عده ای دیگر این پل را متعلق به دوران ملکشاه سلجوقی می پندارند. این پل در طول زمان تخریب شد ولی بعد از چند سال در زمان صفویان یک سد جدید بر روی باقی مانده آن چه از پل قبلی به جای مانده بود احداث کردند.

سفری لذت بخش به قمصر کاشان

زمان مناسب سفر با توجه به شرایط آب‌وهوایی

ارتفاع قمصر از سطح دریا ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ متر بوده و به دلیل این که این ارتفاع زیاد می باشد معمولا هوای حاکم بر این ناحیه معتدل است. هم چنین دلیل دیگری که به معتدل بودن هوای قمصر کمک کرده، وجود باغ های مختلف و درختان بوده که در کنار قرار گرفتن این منطقه بین چند کوه توانسته معمولا یک آب و هوای معتدل و خوب را در استان اصفهان داشته باشد. میانگین بارندگی در این منطقه در حدود ۱۹۰ میلی متر بوده ولی در دراز مدت آمار دقیقی از بارندگی در دسترس نمی باشد. بیش ترین دمای ثبت شده در تابستان به ۳۵ درجه سانتی گراد می رسد و کم ترین دما در زمستان نیز منفی ۱۹ درجه گزارش شده است. به طور کلی هوای این منطقه با وجود کوه ها و ارتفاع شهر مناسب می باشد.

اگر تمایل دارید برای رفتن به این شهر اقدام کنید بهتر است در یک زمان مناسب برای این مورد اقدام کنید تا بتوانید نهایت استفاده از جاذبه ها و دیدنی های کاشان را ببرید. برای رفتن به این شهر بهتر است فصول گرم سال یعنی بهار و تابستان را انتخاب نمایید. در این مدت شما می توانید در یک شرایط آب و هوایی مناسب و هم چنین برای گلاب گیری نیز اقدام مایید. از مهم ترین مراسم موجود در این شهر باید به گلاب گیری اشاره نمود چرا که به عنوان پایتخت گلاب گیری مملکت شناخته می شود و در اواسط اردیبهشت تا انتهای ماه این عمل انجام می شود.

سفری لذت بخش به قمصر کاشان

پس اگر می خواهید به قمصر سفر کنید بهترین زمان برای شما در همین مدت خواهد بود تا بتوانید بوی خوش گل را در فضا استشمام کرده و از گلاب خالص و مرغوب تهیه نمایید. در اکثر مواقع گلاب گیری در قمصر تا نیمه خرداد ماه نیز انجام می شود و به همین دلیل می توانید نهایت استفاده را از سفرتان ببرید. برای رفتن به قمصر از تهران کافیست ابتدا خود را به اتوبان کاظمی برسانید و بعد وارد آزادراه تهران-قم شوید. این آزادراه در نهایت به آزادراه امیر کبیر می رسد و با استفاده از آزادراه کاشان-نطنز به جاده کاشان-قمصر وارد خواهید شد. این جاده در انتها وارد شهر قمصر می شود و مسافت مسیری که از اتوبان کاظمی تهران گفته شد تا این شهر ۲۶۶ کیلومتر می باشد و شما در حدود ۲ ساعت و نیم در راه خواهید بود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید