۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۵
کد خبر: 55406692

شهر شعر و عشق سرشار از خوراکی و صنایع دستی برای سوغات است و اگر به دنبال یکی از اصلی ترین سوغات شیراز هستید با ما همراه باشید.

یکی از اصلی ترین سوغات شیراز

سلام نو _ سرویس گردشگری: شیراز پر از صنایع دستی و خوردنی‌های هیجان انگیز برای سوغات است و در این میان یکی از اصلی ترین سوغات شیراز را بررسی می‌کنیم. شهر شعر و ادب سالانه پذیرای مسافران و گردشگران از سراسر ایران و جهان است و به طور معمول این افراد تمایل دارند تا در انتهای سفر از این شهر برای عزیزان خود سوغات به ارمغان ببرند. شهر ترنج و عطر بهار نارنج مملو از اماکن تاریخی و گردشگری است و با باغ‌ها، خانه‌ها، آرامگاه‌ها و دیگر جاذبه‌های خود هر مسافری را حیرت زده می‌کند، مردمان این دیار مهربان و خونگرم هستند و با رویی گشاده و لهجه‌ای شیرین و دوست‌داشتنی میزبانی مسافران هستند و کالاهایی را به عنوان سوغات به فروش می‌رسانند.

خوش طعم‌ترین سوغات شیراز

یکی از اصلی ترین سوغات شیراز فالوده شیرازی است که آوازه آن در میان هر کسی که به شیراز سفر کرده و نکرده پیچیده، این خوراکی خوش مزه با چاشنی‌های متفاوت و متنوعی سرو می‌شود و شمار زیادی فالوده شیرازی را با شربت آلبالو، آبلیموی تازه و عرقیات شیرازی امتحان می‌کنند و بسیاری نیز این خوراکی را بدون افزودن چاشنی دوست دارند. با کیفیت‌ترین و اصیل‌ترین و معروف‌ترین جایی که می‌توان فالوده شیرازی را امتحان کرد، پشت ارگ کریم‌خان است البته تعدادی نیز این خوراکی کم‌نظیر را در رستوران‌های جذاب شیراز بعد از صرف غذا به عنوان دسر میل می‌کنند.

یکی از اصلی ترین سوغات شیراز

در میان سوغاتی‌های خوراکی شیراز از مسقطی نمی‌توان گذشت، این خوراکی با ارزش غذایی بالا از پرطرفدارترین سوغات‌های شیراز محسوب و از مغزها و نشاسته تهیه می‌شود. اصلی‌ترین شکل مسقطی، ترکیب نشاسته و مغر پسته است اما با توجه به ذائقه‌های مختلف، مسقطی با طعم زرشک و مسقطی با گل محمدی نیز ارائه می‌شود. به طور معمول این سوغات خوشمزه و مقوی را در بسته‌بندی‌های شکیل و محکم به مسافر و مشتری تحویل می‌دهند که به لحاظ ظاهری نیز برای سوغات دادن مناسب و جذاب باشد، افراد زیادی این خوراکی را نوعی حلوا بر می‌شمرند و با نوشیدنی گرم مثل چای میل می‌کنند.

به عنوان یکی از اصلی ترین سوغات شیراز می‌توان یوخه یا کاک را نام برد، این شیرینی درجه یک طعم و عطر جالبی دارد و در اکثر اوقات جزء خرید مسافران قرار می‌گیرد. بسیاری یوخه را بهترین سوغات شیراز می‌پندارند و به گردشگران پیشنهاد می‌کنند این شیرینی را حتما امتحان کنند یا برای سوغات برای عزیران خود تهیه. اگر دوست دارید بدانید مواد تشکیل دهنده کاک چیست باید گفت که این شیرینی از روغن محلی، آرد گندم، پودر قند، تخم مرغ، پودر هل و بادام، پودر پسته، خلال بادام یا پودر قند، آب، نمک و مایه خمیر درست می‌شود و برای به عمل آوری این شیرینی یک خمیر نازک که به آن دارچین، پودر قند و شکر اضافه شده را به حالت رول در می‌آورند و بعد برش می‌زنند، در بیشتر مواقع از کاک یا یوخه به عنوان میان وعده سبک استفاده می‌کنند.

یکی از اصلی ترین سوغات شیراز

ماناترین سوغات شیراز، صنایع دستی

یکی از اصلی ترین سوغات شیراز را می‌توان صنایع دستی آن عنوان کرد، به نحوی که بدون شک گردشگران خارجی و مسافران آگاه داخلی از هنر این نقطه از ایران حتما برای خود یا دیگران چیزی به یادگار می‌برند. محصولاتی که در شیراز به عنوان صنایع دستی به فروش می‌رسد از چشم‌نوازترین و زیباترین سوغاتی‌هایی است که می‌توان دید چرا که با هنر دست هنرمندان شیرازی ساخته می‌شود و به نوعی بازتاب روح هنرمند و تمدن این مرز و بوم است و با نگاه کردن به آن در هر زمان یادآور خاطرات سفر شیراز خواهد بود.

اگر به دنبال کاری ظریف و خاص در میان سوغات شیرازی هستید، مناسب‌ترین گزینه خاتم کاری است این هنر بی‌نظیر با چیدمان تکه‌هایی از چوب در کنار هم خلق می‌شود و قدمتی طولانی دارد. به طور معمول این هنر را بر روی جعبه جواهرات، قلمدان، ساعت، خودکار و جای آن، جعبه دستمال و ظروف کاربردی دیگر اجرا می‌کنند. امکان خرید خاتم کاری به عنوان سوغات شیراز در اکثر فضاهای شهری وجود دارد و با پرداختن بهایی معقول می‌توان یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین هنرهای شیراز را برای عزیزان خود هدیه برد.

یکی از اصلی ترین سوغات شیراز

یکی از اصلی ترین سوغات شیراز آثار نقره کاری است. شیرازی‌های هنرمند با ذوق فراوان و سلیقه وافر خود بر روی ظروف نقره قلم زنی می‌کنند و زیباترین محصولات ممکن را برای سوغات از شهر خود فراهم می‌کنند. هنرمندان قلم زن طرح‌های مینیاتوری خود را بر روی گلدان و قندان نقره و مواردی از این دست پیاده می‌کنند و دل هر گردشگری را به یغما می‌برند. آن‌چه جالب توجه است به صورتی محل خرید این سوغاتی است که به راحتی می‌توان آن را در بازار وکیل شیراز یافت کرد و از خرید خود نهایت رضایت را داشت.

اگر به دنبال خرید منسوجات شیرازی با طرح‌های بی‌همتای آن هستید، گیوه و پاپوش را به شما پیشنهاد می‌کنیم شمار زیادی از مسافران با داشتن شماره پای عزیزان خود این مورد را به عنوان سوغاتی خریداری می‌کنند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید