در هر بیماری­ ای، با ظهور اولین نشانه­ ها باید به پزشک متخصص مراجعه کرد. بیمار باید درمورد علائمی که احساس کرده و آزارش می­ دهند، با پزشک صحبت کند.

تشخیص مشکلات تناسلی زنان در کلینیک تخصصی شیرین

بیماری­ های تناسلی از جمله بیماری­ هایی هستند که باعث ناراحتی شدید مراجعان می ­شود. علائم و نشانه­ های این بیماری­ ها در مردان و زنان ممکن است متفاوت باشند اما علائم زگیل تناسلی در زنان در کلینیک تخصصی شیرین، تشخیص داده شده تا درمانی که مناسب بیماری و شخص باشد، انتخاب و اجرا شود.

زگیل تناسلی یکی از بیماری­های شایع ناحیه تناسلی است. این بیماری در گروه بیماری­ های مقاربی(STD) قرار دارد. علت اصلی این مشکل، عفونت ناشی از ویروس اچ­ پی ­وی است. این ویروس در اثر مقاربت جنسی و تماس­ های پوستی نواحی تناسلی منتقل می­ شود.

طبق تحقیقات، درصد بالایی از این بیماران مبتلا، علامتی ندارند و ممکن است بعد از مدتی نیز بهبود پیدا کنند اما در صورت بروز اولین علائم، بهترین راهکار مراجعه به پزشک متخصص است. زیرا آلوده شدن به این ویروس در زنان، می­ تواند منجر به سرطان رحم شود.

علائم این بیماری را بیشتر بشناسیم

از نشانه ­های زگیل در زنان می­توان به سوزش، خارش و یا حساسیت دائم ناحیه تناسلی و دهانه واژن را نام برد. همچنین احساس درد در اثر خارش و تماس با لباس نیز گزارش شده است.

زگیل ­ها شکل و شمایل متفاوتی دارند. ممکن است به حالت خوش ه­ای و ریز باشند. یا شبیه گل کلم، لایه­ های درهم­ پیچیده و کوچکی کنار هم داشته باشند.

رنگ زگیل به صورت زائده­ هایی است که می­ تواند هم­رنگ پوست باشد یا رنگی متمایل به قهوه­ای تیره یا روشن را به خود بگیرد. زگیل را می ­توان در بخش هایی مثل واژن، دهانه رحم، کشاله ران­ ها و یا دهان نیز مشاهده کرد. اگر این زگیل ­ها در مجرای ادراری رشد کنند، ممکن است آن­ را مسدود کنند و مشکلات ادراری نیز به وجود بیایند.

نکاتی که باید بدانیم

شیوع این بیماری گسترده است و بالای ۷۵% مردان و زنان در جوامع مختلف، به این عارضه مبتلا می­ شوند. سرعت بالای انتقال این ویروس و آگاه نبودن بسیاری از مردن و زنان از شرایط این بیماری، مقابله و پیشگیری را با روندی کند و آهسته مواجه کرده است.

تشخیص مشکلات تناسلی زنان در کلینیک تخصصی شیرین

درمان و پیشگیری

در هر بیماری­ ای، با ظهور اولین نشانه­ ها باید به پزشک متخصص مراجعه کرد. بیمار باید درمورد علائمی که احساس کرده و آزارش می­ دهند، با پزشک صحبت کند. پزشک با معاینه فیزیکی ناحیه لگنی و بخش ­هایی که زگیل رشد کرده است، آزمایشاتی را در نظر می ­گیرد. از جمله آن ها، نمونه برداری از بافت زگیل، برای شناسایی دقیق نوع ویروس است.

سوالات زیادی در مورد این بیماری وجود دارد که هنوز بسیاری ­از آنها بی­ پاسخ مانده است. مثلا اینکه هنوز درمان قطعی ­ای برای آن وجود ندارد. همین مسئله، مواجه با این ویروس را با مشکلات بیشتری رو به ­رو می­کند. اما روش­ هایی هم هست که می­ توان علائم را به وسیله آن ها کاهش داد.

کرایوتراپی یا فیریز کردن زگیل یکی از این روش­ ها است. منجمد کردن زائده می ­تواند از رشد مجدد آنها جلوگیری کند. سوزاندن زگیل نیز از روش­ های قدیمی ­تر است که می­تواند علائم را تخفیف بدهد. اما وقتی درمانی قاطع برای از بین بردن کامل بیماری ­های ویروسی مثل زگیل نیست، مهم­ ترین قدم پیشگری و کنترل علائم است.

استفاده از کاندوم هنگام برقراری رابطه جنسی، خطر ابتلا را به شدت کاهش می ­دهد. تزریق واکسن گارداسیل با مشورت پزشک، می­تواند بدن را مقابل طیف وسیعی از ویروس ­ها محفاظت کند.

درصورت مشاهده ی علائم این عارضه حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید که به شما کلینیک تخصصی شیرین را پیشنهاد می کنیم.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید