برخی از افراد نگران احتمال بارداری هستند و از پزشکان خود می پرسند که چند روز پس از مصرف قرص اورژانسی پریود می شویم؟

نحوه ی عملکرد قرص اورژانسی با کلینیک تخصصی زنان دکتر روشن

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چند روز بعد از مصرف قرص اورژانسی پریود میشویم؟ برای گرفتن پاسخ این سوال با کلینیک تخصصی زنان دکتر روشن همراه باشید.

همانطور که می دانید قرص های اورژانسی یکی از داروهایی هستند که می توان در کنار سایر روش های پیشگیری از بارداری از آن استفاده کرد. این قرص ها حاوی دو هورمون هستند که از فرآیند تخمک گذاری جلوگیری می کنند و از لقاح اسپرم و تشکیل جنین جلوگیری می کنند. قرص اورژانسی که به آن قرص صبح روز بعد نیز می گویند، دارویی است که برای پیشگیری از بارداری اضطراری استفاده می شود. این مانند قرص‌های اضطراری ضد بارداری معمولی نیست که هر روز مصرف کنید و یا مانند سایر اشکال ضد بارداری. این قرص ها فقط در صورتی استفاده می شوند که اولین کنترل بارداری شما ناموفق باشد یا مطمئن نیستید که چگونه از آنها استفاده کنید و اکنون باردار هستید. برخی از شرایطی که بر پیشگیری از بارداری اضطراری تأثیر می گذارد عبارتند از:
رابطه جنسی بدون پیشگیری از بارداری و بدون استفاده از هر روش کنترل بارداری
روش های کنترل ناکافی و شکست در اولین مرحله کنترل بارداری مانند کاندوم پاره شده
فراموش کردن قرص های ضد بارداری یا از دست دادن واکسن ضد بارداری.
داشتن رابطه جنسی بدون رضایت، مانند تجاوز جنسی.

چند روز بعد از مصرف قرص پیشگیری از بارداری اورژانسی پریود می شویم؟

انواع قرص های پیشگیری از بارداری اورژانسی
در این قسمت از مقاله سعی می کنیم انواع قرص های ضد بارداری را به شما معرفی کنیم. برخی از این داروها فقط با نسخه در دسترس هستند، در حالی که برخی دیگر بدون نسخه به فروش می رسند.

  • قرص لوونورژسترل: این قرص در دوز یک و نیم میلی گرمی باید در اسرع وقت حداکثر تا ۷۲ ساعت پس از رابطه جنسی محافظت نشده مصرف شود. همچنین حدود هفتاد و پنج صدم موجود است که دو بار به طور همزمان و ۱۲ ساعت بعد استفاده می شود.
  • قرص اچ دی: در اولین فرصت باید دو تا مصرف شود و ۱۲ ساعت بعد ۲ عدد دیگر مصرف شود.
  • قرص ال دی: چهار قرص در اسرع وقت و چهار قرص دیگر بعد از ۱۲ ساعت تجویز می شود.
  • قرص تری فازیک: این قرص باید به صورت LD مصرف شود.
  • قرص الا: می توانید این قرص را تا ۱۲۰ ساعت پس از رابطه جنسی محافظت نشده مصرف کنید.

نحوه ی عملکرد قرص اورژانسی با کلینیک تخصصی زنان دکتر روشن

چند روز پس از مصرف قرص اورژانسی، قاعدگی شروع می شود؟

  • نحوه استفاده از قرص های ضد بارداری
    قبل از پاسخ به این سوال، باید به طور کامل نحوه استفاده از این قرص ها را باید بدانید. زیرا در برخی موارد استفاده نادرست باعث تاخیر و نامنظمی سیکل قاعدگی می شود. یک بسته حاوی ۲۱ عدد قرص ضد بارداری باید به این صورت مصرف شود که قرص را هر روز در ساعت معینی مصرف کنید و این روند را به مدت بیست و یک روز ادامه دهید.
    وقتی بسته ۲۱ واحدی تمام شد مصرف آن را قطع کنید و بعد از آن خونریزی یا قاعدگی شروع می‌شود. پس از گذشت ۷ روز از پریود، حتی اگر خونریزی شما ادامه داشت، دوباره مصرف قرص ها را شروع کنید و هر ماه این روند را تکرار کنید.

برخی از افراد نگران احتمال بارداری هستند و از پزشکان خود می پرسند که چند روز پس از مصرف قرص اورژانسی پریود می شویم؟ پس از مصرف قرص های اورژانسی، معمولاً بعد از یک هفته یا ده روز پریود می شود. اما برخی موارد باعث می شود این دوره کمی زودتر یا دیرتر اتفاق بیفتد، می توانید با متخصص زنان مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد قرص های اورژانسی با کلینیک تخصصی زنان دکتر روشن همراه باشید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید