ایران بناهای تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. یکی از بناهای تاریخی و زیبای ایران ارگ عبدالرضا خان بافقی می‌باشد که در استان یزد قرار گرفته است.

آشنایی با ارگ عبدالرضا خان بافقی

سلام نو - سرویس گردشگری: بسیاری از جاهای دیدنی بافق را آثار تاریخی تشکیل می‌دهند که ارگ عبدالرضا خان بافقی یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. ارگ عبدالرضا خان بافقی قلعه‌ای است عظیم با سه برج به ارتفاع ۱۲ متر که از مصالح خشت و گل ساخته شده است و قدمت آن به اوایل حکومت قاجار بازمی‌گردد. طبقه اول به شکل دایره و طبقه دوم به شکل شش ضلعی است. با دو دروازه در سمت شرق و غرب، این ارگ به دستور عبدالرضا خان، حاکم یزد احداث شد.

آشنایی با ارگ عبدالرضا خان بافقی

معماری بنا

در ساخت ارگ از مصالحی همچون خشت و گِل استفاده شده است. برج‌های ارگ عبدالرضا خان بافقی ۱۲ متر ارتفاع دارند و از سه طبقه و ۳۶ پله تشکیلشدند. در بازدید از طبقات ارگ عبدالرضاخان بافقی، سطوح مقطعی را می‌بینید که در طبقه اول به شکل دایره شباهت دارد و در طبقه دوم به شکل شش ضلعی است. ارگ عبدالرضا خان بافقی شامل دو دروازه که یکی از آنها در سمت شرق و دیگری در قسمت غربی ارگ قرار دارد. دیوارهای ارگ ۷ متر ارتفاع دارد و ضخامت آنها به ۵ متر می‌رسد. با گذشت زمان دیوارهای ارگ عبدالرضا خان بافقی تا حدودی فرسوده شده ولی هنوزم آثار آن در ارگ باقی مانده است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید