طبق تحقیقات متخصصان دندانپزشکی، مشخص‌شده است که خوردن پنیر می‌تواند در جلوگیری از بروز پوسیدگی دندان و حفره‌های دندانی کمک کند. زیرا این امکان وجود دارد که برخی از اجزای پنیر به دندان‌ها بچسبد و از آن‌ها در برابر اسید محافظت کنند. درهرصورت دندان‌های شما از مواد تشکیل‌دهنده استخوان‌هایتان تشکیل‌شده بنابراین همان‌طور که پنیر برای سلامت استخوان‌ها مفید است می‌تواند تأثیرات مثبت خود را روی سلامت دندان‌ها نیز نشان دهد.

با فواید فراوان پنیر آشنا شوید

کشورهای مختلف در سراسر جهان بیشتر از ۸ هزار سال است که به تولید پنیر مشغول‌اند و در طول تاریخ از حیوانات زیادی به دلیل ارزشمند بودن شیرشان استفاده شده است. اما امروزه بیشتر لبنیات از جمله پنیر، از شیر گاو تولید می‌شود. در حالی که مصرف لبنیات کاهش پیدا کرده اما محبوبیت پنیر سفید تازه و دیگر پنیرها همچنان در حال افزایش است و علاوه بر طعم فوق‌العاده، فواید بسیار زیادی دارد که نباید آن‌ها را نادیده گرفت.

گاهی اوقات ممکن است بشنویم که پنیر به عنوان یک ماده غذایی ناسالم و چاق‌کننده استفاده می‌شود، اما همه پنیرها باید به اندازه خورده شوند و برخی از آن‌ها لازم است که حتما در سبد غذایی روزانه افراد وجود داشته باشد. به همین علت می‌خواهیم در ادامه درباره فواید پنیر برای صبحانه و اهمیت آن صحبت کنیم.

فواید استفاده از پنیر

مصرف پنیر به عنوان صبحانه فواید متعددی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

جلوگیری از پوکی استخوان

اینکه مصرف پنیر چگونه بر پوکی استخوان تاثیر دارد؟ سوالی ست که قصد داریم به آن بپردازیم. همان طور که می‌دانید کلسیم و ویتامین D در ساخت استخوان‌های قوی به ما کمک می‌کنند، بنابراین مصرف آن‌ها ضروری ست. به علاوه یکی از علل اصلی پوکی استخوان، مصرف کم کلسیم می‌باشد که به مرور باعث می‌شوند استخوان‌ها به آرامی تجزیه شوند. از آنجا که این پنیر سرشار از عناصری مانند کلسیم، پروتئین، منیزیم، روی و ویتامین‌ها ست، می‌تواند تاثیر بسزایی در جلوگیری از پوکی استخوان داشته باشد. به طور کلی تغذیه متعادل می‌تواند به شما کمک کند تا از این بیماری جلوگیری کنید. در نتیجه بهتر است هر روز به مقدار کافی کلسیم، پروتئین و ویتامین D مصرف کنید. محصولات لبنی و به ویژه پنیر سفید تازه مقدار زیادی ویتامین D دارند که می‌تواند راهی عالی برای مصرف متعادل و صحیح مواد معدنی و ویتامین‌ها باشد.

تأثیر مثبت بر سلامت دندان

طبق تحقیقات متخصصان دندانپزشکی، مشخص‌شده است که خوردن پنیر می‌تواند در جلوگیری از بروز پوسیدگی دندان و حفره‌های دندانی کمک کند. زیرا این امکان وجود دارد که برخی از اجزای پنیر به دندان‌ها بچسبد و از آن‌ها در برابر اسید محافظت کنند. درهرصورت دندان‌های شما از مواد تشکیل‌دهنده استخوان‌هایتان تشکیل‌شده بنابراین همان‌طور که پنیر برای سلامت استخوان‌ها مفید است می‌تواند تأثیرات مثبت خود را روی سلامت دندان‌ها نیز نشان دهد.

بهترین منبع دریافت پروتئین

پروتئین مسئولیت ترمیم و محافظت از بدن شما را دارد. در رژیم‌های غذایی ضروری ست که حتماً مقدار کافی پروتئین مصرف کنید. زیرا در داشتن یک سیستم ایمنی قوی، تعادل مایعات مناسب در بدن و همچنین موی سر سالم نیز مؤثر است. اگر پروتئین دریافت نکنید و یا به مقداری کمی دریافت کنید در معرض کاهش بافت عضلانی خواهید بود. در نتیجه بدن شما پروتئین را ذخیره نمی‌کند.

به همین دلیل است که غذای روزانه شما باید دارای مقدار کافی پروتئین باشد. گوشت و لبنیات که تقریباً همه ما در طول روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم غنی از پروتئین هستند درحالی‌که بیشتر پنیرها یک منبع عالی برای پروتئین محسوب می‌شوند. اگر قصد خوردن پنیر دارید پنیرهای کم رطوبت بهترین انتخاب برای شما هستند. اما اگر به دنبال پنیری هستید که بیشترین مقدار پروتئین را داشته باشد، پنیر 2ژو رامک با دو برابر کلسیم و پروتئین مناسب‌ترین گزینه است، پیشنهاد می‌کنیم یک بار طعم آن را امتحان کنید و لذت ببرید. به طورکلی می‌توان گفت یکی از فواید بسیار عالی پنیر، تأمین پروتئین برای عضله سازی است.

سرشار از ویتامین B12

ویتامین B12 پیچیده‌ترین و بزرگ‌ترین ویتامین کشف شده تا به امروز است. این ویتامین در تولید گلبول‌های قرمز، پروتئین و DNA کمک می‌کند و باعث تقویت عملکردهای مغز نیز می‌شود. کم‌خونی ناشی از کمبود این ویتامین می‌تواند باعث ضعف عضلات، بی‌حالی و در درازمدت باعث به وجود آمدن آسیب‌های عصبی شود. این ویتامین به طور طبیعی در محصولات دامی یا به صورت مصنوعی در مکمل‌ها یافت می‌شود. بسیاری از پنیرهایی که امروزه در بازار وجود دارند یک منبع بسیار عالی برای ویتامین B12 طبیعی هستند. در نتیجه اگر می‌خواهید از وجود این ویتامین در بدن خود بهره ببرید، خوردن پنیر را فراموش نکنید.

مؤثر در کاهش فشارخون

خوردن لبنیات تأثیر مستقیمی در کاهش فشارخون دارد. اعتقاد بر این است که افزایش مصرف کلسیم در کاهش فشارخون بسیار مؤثر است. طبق تحقیقات انجام‌شده مشخص‌شده است افرادی که لبنیات کم‌چرب مصرف می‌کنند فشارخون‌شان به مقدار زیادی کاهش پیدا کرده است. اما هنوز هم باید از میزان مصرف سدیم آگاه باشید زیرا مصرف آن نباید در طول روز بیش از حد باشد.

جلوگیری از بروز سرطان

در حال حاضر سرطان روده بزرگ یکی از شایع‌ترین انواع سرطان در دنیا است که دستگاه گوارش و روده بزرگ را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این سرطان با عوارض دیگری مانند حالت تهوع، درد شکم، خونریزی مغزی، استفراغ و... همراه است و درصورتی‌که تشخیص داده نشود می‌تواند حتی مرگ فرد را به دنبال داشته باشد. در حالی که مصرف بسیاری از لبنیات می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد، شیر و پنیر می‌تواند از برخی سرطان‌های شایع مانند روده بزرگ جلوگیری کند.

سرشار از ویتامین K2

ویتامین K نقش بسیار مؤثری در کمک به لخته شدن خون شما دارد. اما این ویتامین انواع مختلفی دارد. ویتامین K2 به اندازه K1 که مسئولیت انعقاد خون را بر عهده دارد موردتوجه قرار نمی‌گیرد. درحالی‌که این ویتامین به کمک دیگر ویتامین‌ها و مواد مغذی مانند ویتامین دی و کلسیم عمل می‌کند و با انتقال و رسوب این ویتامین‌ها، آب و مواد معدنی ضروری در استخوان، دندان و پوست شما به سالم بودن این بخش کمک می‌کند. این ویتامین می‌تواند در جلوگیری از آلزایمر در افراد مسن مؤثر باشد. همچنین می‌تواند از بروز سرطان‌های شایع مانند سرطان خون نیز جلوگیری کرده و احتمالا آن را درمان کند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید