یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان کردستان می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های وصف‌نشدنی این استان غار کونا شم شم می‌باشد که در مریوان جای گرفته است.

آیا به غار کونا شم شم سفر کرده‌اید؟

سلام نو - سرویس گردشگری: غار کونا شم شم از جاهای دیدنی مریوان در شمال شرق این شهرستان است و در نزدیکی روستای تراق تپه، منطقه کوه چهل چشمه قرار دارد. غار در سنگ‌های آهکی کوه‌های منطقه تشکیل شده است و سه دهانه ورودی دارد. دلیل نامگذاری غار به «کونا شم شم» به دلیل وجود و حضور گونه‌های مختلف خفاش در آن است. بنا به اعلام کارشناسان، در غار کونا شم‌شم گونه‌های زیبا و بسیار کمیاب از خفاش‌های تکامل نیافته مانند دم‌موشی، نعل اسبی و قهوه‌ای زندگی می‌کنند و این غار در تمام طول تاریخ محل زندگی این گونه خفاش‌ها بوده است.

آیا به غار کونا شم شم سفر کرده‌اید؟

ویژگی‌های غار

غار کونا شم شم با مساحت ۵۰۰ متر جزء غارهای نه چندان بزرگ به حساب می‌آید اما درون آن که پای بگذارید گویی در تونل زمان قدم گذاشته‌اید؛ این غار سه دهانه‌ی کوچک و بزرگ داشت و در حال حاضر تنها دو دهانه‌ی ورودی آن باقی مانده و ورودی دیگر بر اثر ریزش کوه مسدود شده است. با ورود به این غار بکر نسیمی خنک صورتتان را می‌نوازد و کمی به داخل که بروید، با فضایی افسانه‌ای رو به رو می‌شوید که شما را غرق در آرامش و سکوت خود می‌کند. مسیر دسترسی به غار کونا شم شم مریوان نیز سرسبز و تماشاییست و طبیعت‌گردی در آن برای سپری کردن یک روز پر نشاط در دل کوهپایه‌های مریوان انتخاب خوبی خواهد بود. در مریوان علاوه بر این غار، سایر دیدنی های مریوان مانند دریاچه زریوار که همچون نگینی درخشان در این شهر زیبا خودنمایی می‌کند و چشم‌اندازهای بکر اطراف آن را از دست ندهید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید