۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 55398725

جاذبه‌های زیبای استان کردستان وصف نشدنی است و در گوشه گوشه این شهر جای گرفته‌اند. یکی از زیبایی‌های این شهر که در بانه واقع شده است دریاچه سد بانه می‌باشد.

سفری لذت‌بخش در دریاچه سد بانه

سلام نو - سرویس گردشگری: دریاچه سد بانه در مسیر جاده سقز به بانه، در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر بانه قرار دارد و از مقاصد تفریحی و مکان های دیدنی بانه است. این دریاچه زیبایی خاصی به این منطقه می‌بخشد، به ویژه از آن جهت که منظره زیبای آن از فراز گردنه خان نمایان است. پوشش جنگلی اطراف دریاچه نیز بر طراوت و صفای آن می‌افزاید و گردشگران را به این نقطه جذب می‌کند.

سفری لذت‌بخش در دریاچه سد بانه

ویژگی‌های دریاچه

این دریاچه زیبا در میان کوه و چمنزار می ‌درخشد. طبیعت زیبای منطقه با کوه‌های سر به فلک کشیده زیبایی منحصر بفردی دارد و این دریاچه خوشرنگ و نیلگون چون نگین فیروزه ای می ‌درخشد. وقتی از بالای گردنه خان به مناظر پایین می ‌نگری فقط ستایشگر خالق خواهی بود. پوشش جنگلی اطراف دریاچه از مکان‌ های عمده جذب گردشگران است، بعد از خرید از مراکز خرید بانه استراحت در این مکان بسیار خوشایند است. سد مخزنی بانه به ظرفیت ۴ و نیم میلیون متر مکعب در ۵ کیلومتری جاده اصلی بانه-سقز در مجاورت روستای سبدلو تأمین تامین کننده بخشی از آب شرب شهر بانه است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید