یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان کرمان می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان روستا و دره شهکهان می‌باشد که در قلعه گنج جای گرفته است.

آیا به روستا و دره شهکهان سفر کرده‌اید؟

سلام نو - سرویس گردشگری: این روستا در ۸۰ کیلومتری شهرستان قلعه گنج واقع شده است و شمالا به کهنوج، جنوبا به بندر جاسک، شرقا به نیک شهر استان سیستان و بلوچستان و غربا به منوجان محدود می گردد. این روستا جنوبی ترین روستای استان کرمان است که جمعیتی حدود ۸۰ خانوار دارد و اهالی روستا دامپروری و کشاورزی می کنند.

آیا به روستا و دره شهکهان سفر کرده‌اید؟

در تابستان در این روستا گیاهان دارویی و میوه هایی مثل انجیر و انار و خرما وجود دارد. اهالی روستا بسیار خونگرم و مهمان نواز می باشند.

شهکهان قلعه گنج دروازه ورود بندر جاسک به کرمان است. با سفر به این روستا می توانید بر بلندای شهکهان به عنوان دروازه ورود به جاسک راه بروید. دره شهکهان نیز مکانی زیبا برای گذراندن اوقات فراغتی عالی از جمله سیزده به در و تفریح می باشد.

آیا به روستا و دره شهکهان سفر کرده‌اید؟

مناسب‌ترین فصل سفر به قلعه گنج کرمان

با توجه به اقلیم بیابانی و آب و هوای نیمه مرطوب، فصل بهار بهترین زمان سفر به این ناحیه است. مخصوصا در ایام نوروز سفر به این منطقه و اقامت در اولین هتل کپری جهان می‌تواند در میان سفرهای نورزی‌تان تجربه جذاب و متفاوتی باشد.

در فصل سرد سال یا زمانی که هوا بسیار گرم است، نمی‌توانید به اندازه کافی از طبیعت و آب و هوای متبوع منطقه لذت ببرید. دمای این منطقه در تابستان تا ۵۲ درجه سانتی‌گراد نیز بالا می‌رود.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید