خراسان رضوی یکی از استان‌های پر جاذبه ایران است که زیبایی‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبای‌های این استان پارک جنگلی پیشکوه می‌باشد که در تربت حیدریه واقع شده است و حدود ۸۰۰ کیلومتر وسعت دارد.

بزرگ‌ترین پارک ایران در دل تربت حیدریه

سلام نو - سرویس گردشگری: پارک جنگلی پیشکوه که از جاهای دیدنی تربت حیدریه است و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های استان خراسان رضوی شناخته می‌شود، در حدود ۸۰۰ کیلومتر وسعت دارد. این پارک که یک پارک کوهستانی به حساب می‌آید و در دامنه کوه قرار گرفته است دارای جایگاه خاصی در استان خراسان و منطقه شرق کشور است. این پارک یکی از جاذبه‌های مهم و اصلی این منطقه محسوب می‌شود و گردشگرانی که به این منطقه سفر کنند از پارک جنگلی پیشکوه نیز دیدن می‌کنند. پارک دارای امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری است که اسباب جذابیت و ایجاد هیجان و سرگرمی را برای بازدیدکنندگان از پارک فراهم می‌کند.

بزرگ‌ترین پارک ایران در دل تربت حیدریه

در جاده ی سفر به مشهد ، تربت حیدریه آخرین گذرگاه است . در حاشیه جاده آسیایی که مسیر شرقی جاده ابریشم قدیم است، در کوهپایه ها و تپه‌های شهر تربت حیدریه، پارک کوهستانی پیشکوه به وسعت ۸۰۰ هکتار در حاشیه جنوب غربی این شهر قرار گرفته است. این پارک با قرار گرفتن در دامنه کوه و داشتن چشم اندازهای طبیعی بسیار زیبا، مجموعه استخر و آبشار مصنوعی، پارک سنگی، رستوران و شهربازی کودکان، یکی از پارک‌هایی است که به عنوان منطقه نمونه گردشگری کشور شناخته می شود.همچنین کمپ متصل به آن، محل مناسبی برای استراحت مسافران می باشد .

بزرگ‌ترین پارک ایران در دل تربت حیدریه

بزرگ‌ترین پارک ایران

این پارک زیبا از مناطق اصلی و جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی محسوب می‌شود و مساحت بسیار آن، پارک را به یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های کشور نیز تبدیل کرده است. موقعیت خاص پارک و قرار گرفتن آن در کنار جاده اصلی، سبب شده است که این پارک موقعیت خاصی پیدا کند و مورد توجه مسافران و گردشگران این منطقه قرار گیرد. در حال حاضر این پارک یکی از جاذبه‌های اصلی شهر تربت حیدریه است و گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. علارغم تلاشهای انجام شده برای ایجاد امکانات رفاهی در این پارک، به علت وسعت پارک و تعداد بازدیدکنندگان بسیار از پارک، ضرورت ساخت اماکن اقامتی مثل هتل و ... در این منطقه به چشم می‌خورد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید