۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
کد خبر: 55416226

اگر به دنبال جواب این سوال هستید که از بندر ترکمن چی بخرم، این مطلب می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد؛ پس ما را همراهی کنید.

از بندر ترکمن چی بخرم

سلام نو-سرویس گردشگری: بندر ترکمن از نواحی زیبای استان گلستان به‌حساب می‌آید که هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از آن اقدامات سفر را ترتیب می‌دهند. یکی از سؤالاتی که برای افراد به وجود می‌آید این است از بندر ترکمن چی بخرم؟ اگر شما نیز در پی پیدا کردن جواب این سؤال هستید، باید بگوییم بندر ترکمن دارای بازارچه‌هایی است که در آن‌ها انواع صنایع‌دستی، شیرینی‌ها و خوراکی‌ها یافت می‌شوند؛ ازاین‌رو دست شما در انتخاب بسیار باز است. در ادامه به‌صورت کامل به معرفی سوغاتی‌هایی که می‌توانید از بندر ترکمن تهیه کنید، خواهیم پرداخت؛ پس همراه ما باشید.

قالی ترکمن؛ از بهترین سوغاتی‌های بندر ترکمن

اولین پیشنهادی که به‌عنوان سوغاتی بندر ترکمن برای شما داریم، قالی است. در واقع قالی ترکمن یکی از منحصربه‌فردترین پدیده‌های استان گلستان به‌حساب می‌آید که توجه هر بیننده‌ای را به سمت خود جلب می‌کند. گردشگران خارجی اصلی‌ترین مشتریان این قالی‌ها هستند؛ اما از داخل ایران نیز افراد زیادی وجود دارند که نسبت به آن توجه نشان می‌دهند. تفاوتی که این قالی‌ها در مقایسه با سایر گزینه‌ها دارند این است که دار آن‌ها به شکل افقی طراحی شده است.

زیورآلات؛ از سوغاتی بندر ترکمن

اگر به دنبال جواب سؤال از بندر ترکمن چی بخرم هستید، زیورآلات می‌تواند پیشنهاد مناسبی باشد. جنس‌های مختلفی از انواع زیورآلات وجود دارند که اگر بخواهیم به معرفی بهترین آن‌ها بپردازیم، نقره در صدر قرار می‌گیرد. در واقع از زیورآلات به‌عنوان معرف فرهنگ ترکمن یاد می‌شود و هر کدام از آن‌ها می‌توانند به‌نوعی به معرفی مردم بپردازند. در یک نگاه کلی می‌توانیم این‌طور بیان کنیم هر کدام از زیورآلات ترکمن معنا و مفهوم خاص خود را دارند. توریست‌های خارجی علاقه بسیار زیادی به این زیورآلات نشان می‌دهند. شما نیز در صورت سفر می‌توانید نسبت به تهیه یک مدل از زیورآلات اقدام کنید.

زیورآلات ترکمن

زیورآلات ترکمن

ابریشم‌بافی در گلستان و بندر ترکمن

به‌طورکلی استان گلستان یدی طولانی در ابریشم‌بافی دارد. این صنعت در دوران صفویه به اوج خود رسید و هم اکنون طرف‌داران زیادی دارد. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید پارچه‌هایی که از جنس ابریشم بوده، دارای لطافت و نرمی مثال‌زدنی هستند. اگر وارد بازارچه‌های بندر ترکمن شوید، می‌توانید انواع مختلفی از این پارچه‌ها را مشاهده کنید که بسیار لطیف هستند.

حلوای آماج؛ از سوغاتی‌های بندر ترکمن

اگر هنوز هم سؤال از بندر ترکمن چی بخرم برای شما دارای ابهام است، پیشنهاد می‌دهیم نسبت به تهیه حلوا آماج اقدام کنید. این حلوا بیشتر اوقات در عید نوروز پخته می‌شود. لازم به ذکر است برای پخت این حلوا باید زمان زیادی صرف کرد و انجام آن کار چندان راحتی نیست. ازآنجایی‌که مواد تشکیل‌دهنده طبیعی هستند، می‌توانید شاهد مقوی بودن زیادی از آن باشید. شیره انگور، خلال پسته و بادام برای پخت این حلوا نیاز هستند. همچنین گاهی اوقات می‌توانید شاهد جایگزینی شیره انگور با عسل باشید. به دلیل طعم فوق‌العاده این حلوا، افراد زیادی بعد از سفر به بندر ترکمن مشتاق تست آن هستند؛ پس فرصت خرید آن را به‌هیچ‌عنوان از دست ندهید.

خاویار؛ باارزش‌ترین خوراکی که می‌توانید تهیه کنید

از خوراکی‌های بندر ترکمن که ارزش بسیار زیادی دارد، می‌توانیم به خاویار اشاره کنیم. اگر قصد دارید از این دیار سبز برای دوستان و آشنایان خود رهاوردی تهیه کنید، خاویار را به شما پیشنهاد می‌دهیم. البته لازم به ذکر است تهیه خاویار به علت ارزش بالایی که دارد، برای هر فردی امکان‌پذیر نیست. از ماه مهر تا اردیبهشت شاهد بیشترین صید خاویار در بندر ترکمن خواهید بود.

جز حلوا؛ از سوغاتی‌های بندر ترکمن

در پاسخ به سؤال از بندر ترکمن چی بخرم، می‌توانیم جز حلوا را به شما پیشنهاد دهیم. این سوغاتی در کنار مزه خوبی که دارد، بسیار مقوی است. به‌طورکلی طبخ این شیرینی بسیار سخت است و در آن از آرد استفاده نشده است. ترکیبات این شیرینی شامل برنج و مغز گردو می‌شوند. اگر می‌خواهید یک خوراکی خوشمزه را در بندر ترکمن تست کنید، این شیرینی انتخاب مناسبی است.

لباس‌های زیبا؛ از بندر ترکمن چی بخرم؟

بانوان ترکمن دارای لباس‌های بسیار زیبایی هستند. اگر به دنبال یکی از بهترین جواب‌ها در ارتباط با سؤال از بندر ترکمن چی بخرم هستید، می‌توانیم این لباس‌ها را به شما پیشنهاد کنیم. روسری‌های بلند بانوان ترکمن زیبایی منحصربه‌فردی دارند و می‌توانند چشم هر کسی را به خود جلب کنند.

نمد مالی؛ هنری زاده دستان توانمند بانوان

در ادامه سوغاتی‌های بندر ترکمن می‌توانیم به نمد اشاره کنیم. به‌طورکلی نمد مالی یکی از هنرهای ویژه‌ای به‌حساب می‌آید که بانوان ترکمن انجام‌دهنده آن هستند. در این هنر زیبا رنگ‌های متنوع کنار هم قرار می‌گیرند. نتیجه این کار خلق آثار بسیار زیبا است. برای تهیه الیاف نمد به پشم گوسفندان نیاز است. پشم گوسفندان در بهار چیده می‌شود. نقش‌های مختلفی از نمد وجود دارند که هر کدام از آن‌ها طرف‌داران خاص خود را دارند. از معروف‌ترین این طرح‌ها می‌توانیم به چشم شتری، قوچ، عقرب زرد و تیرانا اشاره کنیم. در انتها باید بگوییم از نمد به‌عنوان مهم‌ترین سوغات بندر ترکمن یاد می‌شود.

از بندر ترکمن چی بخرم

نمد مالی در بندر ترکمن

سخن آخر درباره از بندر ترکمن چی بخرم

در این مطلب سعی کردیم شما را با جواب این سؤال آشنا کنیم که از بندر ترکمن چی بخرم؟ بندر ترکمن به علت بازارچه‌هایی که دارد، توانسته است از انواع صنایع‌دستی و خوراکی‌های محلی بهره ببرد. اگر به این منطقه سفر کردید و می‌خواهید یک رهاورد به‌عنوان خاطره‌ای دل‌انگیز داشته باشید، استفاده از پیشنهادهای ذکر شده شدیداً توصیه می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید