خراسان رضوی جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر آبشار رود معجن می‌باشد که در تربت حیدریه واقع شده است. این آبشاری ارتفاعی حدود ۲۸ متر دارد.

آبشاری با ارتفاع ۲۸ متر در تربت حیدریه

سلام نو - سرویس گردشگری: آبشار رود معجن از جاهای دیدنی تربت حیدریه است و در نزدیکی روستای رودمعجن، در شمال غربی تربت حیدریه استان خراسان رضوی قرار دارد. برای رسیدن به آبشار رود معجن باید مسیر رودخانه را دنبال کنید. این آبشار از سلسله جبال چهل تن در ۵۴ کیلومتری غرب تربت حیدریه سرچشمه می‌گیرد که پس از ایجاد آبشاری زیبا در آبادی رودمعجن به رودخانه حصار می‌ریزد. ارتفاع این آبشار ۲۸ متر است.

آبشاری با ارتفاع ۲۸ متر در تربت حیدریه

آبشار رود معجن در ۴۸ کیلومتری شمال غرب این شهر و در بخش بایگ قرار دارد و در فهرست آثار ملی ثبت شده است. این آبشار در چهار کیلومتری روستا رودمعجن با ارتفاع ۲۸ متری، پدید آمده از سلسله کوه‌های چهل‌تن در ۵۴ کیلومتری غرب شهرستان سرچشمه گرفته که پس از ایجاد آبشار وارد رودخانه حصارچه می‌شود.

آبشاری با ارتفاع ۲۸ متر در تربت حیدریه

نحوه دسترسی

مسیر آبشار در مسیر رودخانه و از میان باغات اهالی روستا عبور می‌کند؛ از روستا تا آبشار «رود معجن» حدود ۵۰ دقیقه باید پیاده رفت. آبشار در میان یک تنگه بلند و عظیم قرار دارد و خود آبشار از دیواره پشتی فاصله دارد به طوری که می‌توان به راحتی پشت آن ایستاد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید