بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سهام در ۲۳ مهر ۱۴۰۱ با کاهش هزار و ۸۹۵ واحدی همراه شد و آمار خروج پول حقیقی از بورس به ۲۲۰ میلیارد تومان رسید.

گزارش وضعیت بورس ۲۳ مهر ۱۴۰۱ / سرخپوشی در اولین روز هفته

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، شاخص کل بورس تهران در اولین روز کاری خود روند نزولی گرفت و به محدوده یک میلیون و ۳۱۷ هزار واحدی رسید.

شاخص کل بورس امروز شنبه ۲۳ مهر ماه با افت هزار و ۸۹۵ واحدی روبه‌رو شد و به سطح یک میلیون و ۳۱۷ هزار واحدی رسید. در این روز شاخص هم‌وزن هم ۶۹۸ واحد نزول کرد و شاخص هم‌وزن نیز در سطح ۳۷۹ هزار واحدی ایستاد.

تعداد معاملات در اولین روز کاری هفته به ۳۷۹عدد رسید. امروز ۲۲۰ نماد مثبت و ۴۰۸ نماد در بازار داشتیم و ارزش معاملات به هزار و ۷۴۳ میلیارد تومان تومان رسید. همچنین در این روز ۲۲۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سرمایه خارج شد.

روز شنبه بیشترین ارزش معاملات به نمادهای شپنا، آسیاتک، اتکاسا، سمگا، وبملت، خسگتر و خزامیا تعلق داشت. همچنین نمادهای فارس، فولاد، میدکو، فملی، کگل، شستا، مارون و بپاس نیز بیشترین ارزش بازار را در این روز داشتند.

در نهایت بیشترین سرانه خرید حقیقی‌ها به نمادهای خفولا، تپسی، آریان، غدشت، وسالت، گشان و شپارس رسید.

دلیل افت بورس چیست؟

دقیقا ۲۶ ماه از آغاز روند نزولی بورس می‌گذرد و در این مدت شاخص کل بورس روند نزولی داشته است. در این ۲۶ ماه تنها چند ماه شاخص روند مثبت داشت که آن هم با توجه به نزول شاخص از بین رفت.

یکی از دلایل مهم ریزش بورس در دوسال و دو ماه اخیر تامین مالی دولت برای کسری بودجه بود. کسری بودجه باعث شده که دولت از برخی از بازارها برای جبران کسری بودجه و تامین مالی خود کمک بگیرد و همین موضوع را می‌توان عامل بی‌اعتمادی مردم نسبت به بدنه اقتصاد کشور دانست.

نزول این روزهای بورس نیز در ادامه ریزش ۲۴ ماه اخیر است و به واسطه همین موضوع برخی از فعالان بازار سرمایه را بدبینی عقیده دارند که این ریزش تا پایان سال ادامه‌دار خواهد بود.

برخی دیگر از کارشناسان نیز می‌گویند که ریزش به واسطه نبود نقدینگی در بازار رخ داده و به محض ورود نقدینگی معاملات دوباره به حالت قبلی خود باز می‌گردد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید