۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 55391243

سفر به جزیره هنگام با وجود مردمان بی‌نظیر و جاذبه‌های آن فراموش نشدنی خواهد بود با ما همراه باشید تا درباره رستوران های جزیره هنگام بدانیم.

رستوران های جزیره هنگام

سلام نو ـ سرویس گردشگری: پیش از اینکه درباره وجود رستوران های جزیره هنگام بدانیم خوب است بیشتر از یکی از هیجان‌انگیزترین کارها در سفر یعنی شکم‌گردی اطلاعات داشته باشیم. تجربه غذایی متفاوت از غذایی که به طور معمول مصرف می‌کنیم یکی از بهترین اقداماتی است که می‌توان در سفر انجام داد چرا که با امتحان کردن غذاهای رایج در نقطه‌ای که به آن سفر کردیم تنها با بو و مزه‌ای جدید مواجه نمی‌شویم بلکه با جغرافیا و فرهنگ و سلیقه مردمان مقصد نیز آشنا می‌شویم و این موهبتی بزرگ است که سفر آگاهانه تقدیم مسافر و گردشگر می‌کند.

جزیره هنگام

در ارتباط با وجود رستوران های جزیره هنگام نیاز است در جریان باشیم هنگام جزیره‌ای کوچک است که فقط 36.6 کیلومتر مربع وسعت دارد و در دل خلیج همیشه فارس و بخش شهاب شهرستان قشم استان هرمزگان واقع شده. راه دسترسی به این جزیره از طریق قشم ممکن است و مسافران و گردشگران هنگام به وسیله هواپیما یا به صورت زمینی با قطار یا ماشین خود را به جزیره بزرگ قشم می‌رسانند و بعد با شناورهای مسافربری به هنگام با جاذبه‌های طبیعی و گردشگری مثال‌زدنی دسترسی پیدا می‌کنند.

لازم است بدانیم برای رفتن به رستوران های جزیره هنگام و رسیدن به جزیره امکان ورود خودرو وجود ندارد و در صورتیکه تمایل داشته باشیم برای دیدن هنگام به نحو زمینی و با ماشین شخصی سفر کنیم بایستی از طریق دو بندر شهید حقانی یا بندر پل بندرعباس به بندر شهید ذاکری یا بندر پل قشم با لندینگ کرافت دسترسی پیدا کنیم و بعد از طی کردن مسیری تا اسکله کندالو با ماشین وسیله نقلیه خود را در قشم گذاشته و به وسیله قایق به هنگام و جاذبه‌های دیدنی و غذاهای خوشمزه آن راه پیدا کنیم.

رستوران های جزیره هنگام

شکل رستوران‌های جزیره هنگام

در پاسخ به این سؤال که رستوران های جزیره هنگام به چه صورت هستند باید گفت تصویر فضایی که از رستوران در ذهن متبادر می‌شود درباره جزیره هنگام صدق نمی‌کند چرا که این جزیره بسیار کوچک است و مردم بومی بیشتر از طریق صیادی و اندکی نیز به واسطه فروش دست‌سازهای زیبای خود کسب درآمد می‌کنند و صرف غذا در این جزیره در بیرون از خانه به طور معمول در غرفه‌هایی صورت می‌گیرد و هنگام رستوران یا کافه‌ای با پیش فرض‌های عموم از این فضاها ندارد.

بازار هنگام جزو فضاهای درجه یکی است که می‌توان علاوه بر خرید سوغاتی و دست‌ساخته‌های تزئینی مردمان صمیمی و خونگرم بومی روی خوردن غذای محلی و خوشمزه جنوبی و مختص هنگام نیز حساب کرد. این بازار دارای غرفه‌های سنتی برای سرو غذا است و به دلیل اینکه مردم بومی مشغول صید ماهی و میگو و صدف هستند به زیباترین و جذاب‌ترین حالت ممکن می‌توان غذاهای دریایی از جمله ماهی و میگو و صدف را به شیوه طبخ مردمان جزیره هنگام در کنار خود مردم تجربه کرد و لذت وافر برد.

جزیره هنگام به طعم تازه صدف و میگو و ماهی‌هایی که توسط صیادهای خبره جزیره صید و با سلیقه و عشق زنان آزادمنش آن طبخ می‌شود محدود نیست و کلی جاذبه طبیعی و دیدنی دارد که انگیزه برای سفر را بیشتر می‌کند. وجود گونه‌های جانوری کمیاب در جزیره هنگام نشان از این است که شرایط و موقعیت هنگام سبب شده تا آن زیستگاه امنی برای گونه‌هایی نظیر جبیر و لاک‌پشت پوزه عقابی و خاردم مصری باشد و مسافر و گردشگر آگاه با سفر به این جزیره و تماشای جاذبه‌های آن حظی تمام نشدنی ببرد.

در نهایت به جز رستوران های جزیره هنگام که به شدت تجربه کردنی است دیدن نوار ساحلی هنگام و ساحل‌های نقره‌ای و درخشان و مرجانی و صخره‌ای آن نیز بسیار توصیه می‌شود.

رستوران های جزیره هنگام

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید