استان کرمان یکی از استان‌های زیبای ایران است که جاذبه‌های فراوانی دارد. یکی از جاذبه‌های این استان آبشار بی‌نظیر کشیت می‌باشد که حدود ۶۰۰ متر مربع وسعت دارد.

آبشاری با وسعت ۶۰۰ مترمربع در استان کرمان

سلام نو - سرویس گردشگری: کشیت، روستایی از توابع بخش گلباف شهرستان کرمان در استان کرمان است. این ناحیه بیابانی طبیعت زیبایی دارد و آبشار کشیت یکی از آبشارهای بی نظیر این منطقه است. این آبشار فضایی انتزاعی را برای بیننده خلق می‌ کند. آب از دیواره‌ های دره می ‌جوشد و نمونه‌ های خاصی از سرخس‌ ها و گل سنگ‌ ها در اطراف این دره رشد کرده و بر زیبایی این آبشار افزوده است. دریاچه ای زیبا در پای آبشار بوجود آمده که بر زیبایی آن می افزاید.

آبشاری با وسعت ۶۰۰ مترمربع در استان کرمان

روستایی زیبا

روستا کشیت ، بهشتی در کویر لوت ، از توابع بخش مرکزی شهرستان کرمان است . قرار داشتن برخی از  جاهای تاریخی کرمان از جمله قلعه مشهور کشیت که اقتباسی از ارگ بم و ارگ ارین است نشان دهنده تاریخ کهن این منتطقه دارد .

پس از گذر از بافت تاریخی روستا به دره ای مملو از درختان نخل و مرکبات می رسیم . در دل این دره سر سبز رودخانه آبی جاری است که باعث شده است این چنین دره ای باور نکردنی در دل کویر ایجاد کند جایی که کمتر کسی شاید حتی گمانش را کند که آب و آبادی نیز در این منطقه وجود داشته باشد .

آبشاری با وسعت ۶۰۰ مترمربع در استان کرمان

از دیگر جاهای دیدنی کرمان که در این روستا واقع شده می توان به این نکته اشاره کرد که که در دیواه های دره روستا کشیت آبشار های کوچک و بزرگی ایجاد شده است در کنار این آبشار ها  گونه های خاصی از سرخس و گل سنگ ها نیز رشد کرده اند. در نهایت همه این آبشار ها سر جمع شده و توانسته اند رودخانه زیبایی با آب شیرین  را ایجاد کنند .

دره کشیت به طول سه کیلومتر مملو از نخلستان و درختان میوه است و دیواره های این دره عمیق مملو از خزه و نوعی سرخس است که در کنار آبشارهای همیشه جاری ان روییده و منظره ای بدیع را شکل داده است. نکته قابل توجه در مورد این منطقه وجود آبشاری به ارتفاع ۱۲ متر است که به محوطه ای می ریزد که مردم محلی به آن دریا می گویند. این آبشار فضایی انتزاعی را برای بیننده خلق می کند که بسیار دیدنی است. آب از دیواره های دره می جوشد و نمونه های خاصی از سرخسها و گل سنگ در اطراف این دره رشد کرده است. این دره که در بخش غربی روستا واقع شده، مسیر قدیمی جریان آب کویر است که عمق و طول آن افزایش یافته است.

آبشاری با وسعت ۶۰۰ مترمربع در استان کرمان

آبشاری با وسعت  ۶۰۰ متر مربع

این آبشار حوضچه ای طبیعی و بزرگ به وجود آورده است که حدود ۶۰۰ متر مربع وسعت دارد و به اعتقاد مردم محلی عمق این حوضچه که به دلیل ریزش آبشار بوجود آمده تا کنون اندازه گیری نشده است. وجود دهها آبشار در این دره در میانه کویر سوزان لوت و وجود هزاران اصله نخل و مرکبات هم گونی زیبایی را در منطقه به وجود آورده است.

آبشاری با وسعت ۶۰۰ مترمربع در استان کرمان

اقلیم گلباف

گلباف دارای دو اقلیم کوهستانی (بخش شمالی) و گرم و خشک (بخش جنوبی) است که این منطقه را بسیار زیبا و شگفت انگیز کرده است. باغ ‌ها و مزارع این منطقه با آب قنات آبیاری می ‌شود. از محصولات این منطقه میتوان به میوه‌ های سردسیری ازجمله انگور، انجیر، به، انار، زردآلو های نوری، قیصی، گردو، هلو و همچنین میوه های گرمسیری مانند انواع خرما اشاره کرد. محصولات زراعی آن شامل گندم، جو، ارزن و ترخون است. ترخون گلباف دارای عطر و طعم بخصوصی است و از شهرت بالایی برخوردار می‌ باشد.

از مکان‌های دیدنی شهر گلباف می‌ توان به قلعه ۶۰۰۰ ساله کشیت، سرو ۹۰۰ ساله، دریای عجیب الخلقه، بیکند (نوعی خانه است مانند غار)، قنات‌ های پر آب، کوه ‌های رنگارنگ، یخچال طبیعی، رشته کوه پلوار، آبشار بیدوئیه، کلوت‌ های کشیت، آبشار کشیت، رودخانه کشیت، خانه ‌های داخل کوه هشتادان، آبگرم جوشان، کوه شبه دماوند کرمان در جوشان، باغ تاریخی مرتضی خان هشتادان و آبشار حرمک اشاره کرد.

آبشاری با وسعت ۶۰۰ مترمربع در استان کرمان

نحوه  دسترسی

از کرمان به گلباف می رویم که حدود  ۸۰ کیلومتر است. در روستای کشیت سراغ آبشار را میگیریم. این آبشار داخل کویر لوت واقع شده است. از روستای کشیت تا آبشار نیز حدود پنج کیلومتر است و از جاده ای خاکی قابل دیدن است.

همسایگان بخش گلباف از جنوب ابارق، از شمال شهداد، از غرب راین، و از شرق کویر پهناور لوت می باشند.  

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید