رئیس ‌جمهور اوکراین مدعی شد که روسیه در تلاش برای وارد آوردن ضربه مهلک به عرضه انرژی در اروپا در فصل زمستان است.

 زلنسکی: پوتین به دنبال افزایش فشار عرضه انرژی در اروپا است

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، رئیس ‌جمهور اوکراین هشدار داده که روسیه در حال برنامه‌ریزی برای وارد کردن ضربه مهلک به عرضه انرژی در اروپا در  فصل زمستان است.

روزنامه «میرر» روز یکشنبه دراین باره نوشت، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین هشدار داده که روسیه در زمستان امسال برای یک حمله قاطع به عرضه انرژی در کل اروپا آماده می‌شود.

وی گفت، پاسخ‌های کلیدی به این باید دو چیز باشد. نخست اتحاد و وحدت در دفاع از خود و دوم، افزایش فشار بر روسیه. زلنسکی گفت روسیه در تلاش است تا فشار عرضه انرژی در اروپا را بیش از پیش افزایش دهد. او می‌خواهد کل اروپا و هر کشوری را تضعیف کند.

تاثیر جنگ در اوکراین بر تامین انرژی قاره اروپا

 به نوشته این روزنامه، جنگ در اوکراین تاثیر شدیدی بر تامین انرژی بخش‌های بزرگی از قاره اروپا داشته است. در کنار عواملی مانند تقاضای بالا و کرونا، نبرد در اوکراین منجر به افزایش قیمت انرژی و بنزین برای مصرف کنندگان در سراسر انگلیس و اطراف شده است.

گازپروم، شرکت انرژی دولتی روسیه، جریان گاز از طریق خط لوله «نورد استریم»  را روز جمعه متوقف کردسور در نزدیکی سنت پترزبورگ شناسایی شده بود.

کمیسیون اروپا  نیز به آن واکنش نشان داد و گفت که این تایید دیگری بر غیرقابل اعتماد بودن روسیه است. شرکت آلمانی «زیمنس» نیز اعلام کرده که نشت گاز دلیل توقف جریان گاز نورد استریم نیست.

اینک خانواده‌ها در سراسر انگلیس و اطراف با بحران هزینه‌های زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند و میلیون‌ها نفر در سراسر کشور در مورد خاموشی زمستان امسال و جیره‌بندی منابع انرژی با هشدار مواجه شده‌اند. چهار روز قطع برق منازل در برنامه دولت انگلیس برای مقابله با بدترین سناریو و مشکل تامین انرژی و گاز گنجانده شده است.

نخست وزیر فرانسه نیز  به شهروندان این کشور در زمینه احتمال قطعی برق در ماه‌های پیش رو هشدار داده است.

 «الیزابت بورن» نخست وزیر فرانسه هشدار داد که در بدترین سناریو در زمستان امسال ممکن است برق منازل به مدت دو ساعت قطع شود. این  قطعی احتمال برق در بحبوحه بحران انرژی گسترده  و تشدید جنگ در اوکراین است.

بورن گفت که این وضعیت تاحدی به دلیل پیامدهای جنگ در اوکراین وهمچنین به دلیل تعطیلی برنامه ریزی شده حدود نیمی از ۵۶ رآکتور هسته‌ای فرانسه برای تعمیر و نگهداری  است. فرانسه برای حدود ۶۷ درصد از برق خود  به انرژی هسته‌ای و حدود هفت درصد نیز  به گاز متکی است.

نخست وزیر فرانسه توضیح داد: «این بدان معناست که ما برق کمتری تولید می‌کنیم و ممکن است اگر هوا بسیار سرد شود، برای تامین برق مشکل داشته باشیم»

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید