گیلان یکی از پرجاذبه‌ترین استان‌های ایران است. در این شهر پارکب هب نام پارک جنگلی سیاهداران قرار گرفته که گردشگران زیادی را به خودش جذب کرده است.

زیباترین پارک جنگلی گیلان در تالش

سلام نو - سرویس گردشگری: تالش، بزرگ‌ترین شهرستان و دومین شهر پرجمعیت در استان گیلان، پس از رشت، به شمار می‌رود. این شهر زیبا و تاریخی به‌دلیل جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. نکته قابل‌توجه اینکه شهر تالش یکی از زیباترین شهرهای جهان است که به‌خاطر آب و هوا، حیوانات ساکن، پوشش گیاهی و جنگل‌هایش شهرت دارد.

تالش یکی از زیباترین شهرستان های استان گیلان است که از یک سو به چشم انداز جلگه، شهر و دریا و از سوی دیگر به کوهپایه های پوشیده از جنگل منتهی می باشد. این شهر جاذبه های گردشگری بسیار دلپذیری را برای گردشگران خود ارائه می دهد که پارک جنگلی سیاه داران از جمله این جاذبه ها به شمار می آید. سورتمه ریلی، تماشای گوزن و غازهای محافظت شده در این جنگل بسیار فرح بخش است.

زیباترین پارک جنگلی گیلان در تالش

پارک جنگلی سیاهداران در کجا واقع شده است؟

پارک جنگلی سیاهداران که از مقاصد و جاذبه های گردشگری استان گیلان به شمار می‌آید، در چهار کیلومتری جنوب غربی تالش در روستایی به همین نام قرار دارد و فاصله‌ زمانی آن با تالش تنها ۱۲ دقیقه است. درگذشته روستای سیاهداران یا سیاه داران مملو از درختان سیاه آزاد و بلوط بوده و به همین دلیل سیاهداران نامیده شده است تراکم این درختان به‌قدری زیاد بوده که مانع ورود گردشگران به داخل آن می‌شده است.

پس از احداث راه و پله گذاری بخش هایی از دامنه این تپه در بلندترین نقطه آن تفریحگاهی بکر و دیدنی با امکاناتی همچون رستوران، آلاچیق، سرویس بهداشتی ساخته شده است. سپس طرح سورتمه جنگلی ریلی در دامنه های پوشیده از جنگل تاسیس شده که عبور از مسیر آن برای مسافران بسیار هیجان انگیز و جالب می باشد.

این سورتمه که از دو مسیر مارپیچ و صاف ساخته شده، با شتاب از درون جنگل های پرپشت و زیبای تالش عبور میکند و از بالا مناظر زیبای دریا و جلگه های شهر چشم انداز جالب و دیدنی دارد.

زیباترین پارک جنگلی گیلان در تالش

این پارک جنگلی که سورتمه از دورن آن میگذرد، یک تفاوت اساسی با سایر پارکهای جنگلی دارد و آن اینست که بخشی از پارک به نگهداری از گوزن های مارال قرمز اختصاص داده شده که می تواند برای سورتمه سواران جذاب و هیجان انگیز باشد. سورتمه تالش که از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است با همکاری شرکت آلمانی ویگاند ساخته شده و بیش از یک کیلومتر طول دارد.

زیباترین پارک جنگلی گیلان در تالش

نحوه دسترسی به پارک جنگلی سیاهداران

برای رسیدن به این پارک و ایستگاه سورتمه‌سواری آن، پس از رسیدن به تالش باید حرکت خود را به‌سمت جنوب غربی و خیابان خرمشهر ادامه دهید. پس از رسیدن به این خیابان به‌سمت چپ و به‌سمت جاده‌ رشت آستارا و خیابان شهید رجایی حرکت کنید تا به شهر هشت‌پر و خیابان ساحل دریای هشت‌پر برسید. در ضمن در شهر تالش تابلوهای متعددی نصب شده است که با ‌استفاده از آن‌ها می‌توانید مسیرتان را به‌راحتی بیابید. در قسمت دیگری از پارک امکان استفاده از بازی‌های میهجی دیگری نیز فراهم شده است که مسیر جداگانه‌ای دارد.

مناسب‌ترین زمان بازدید از پارک جنگلی سیاهداران

تابستان‌های این منطقه گرم و شرجی است. در ماه‌های تابستان گوزن‌ها هم در طول روز چرا نمی‌کنند و معمولا تنها نزدیک غروب آفتاب دیده می‌شوند. درکل اوایل بهار و اوایل پاییز (ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد) بهترین زمان سفر به شهر تالش است.

زیباترین پارک جنگلی گیلان در تالش

اقامتگاه‌های مناسب در نزدیکی پارک جنگلی سیاهداران

از اقامتگاه‌های مناسب و نزدیک به پارک جنگلی سیاهداران می‌توان به اقامتگاه بوم‌گردی خوش‌قدم در ۲۲ کیلومتری شمال پارک جنگلی سیاهداران، اقامتگاه سنتی کلبه‌ تالش در روستای سراگاه و اقامتگاه بوم‌گردی بام‌های سفالی تالش اشاره کرد؛ البته کلبه‌های ییلاقی محبوب در ییلاق سوباتان در ۷۳ کیلومتری شمال شرق سیاهداران نیز گزینه‌ بسیار خوبی محسوب می‌شود؛ اما فاصله‌ زمانی نسبتا زیادی با آن دارد (در حدود دو ساعت).

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید