طبیعت‌گردی در شمال ایران هیجان‌انگیز است همراه باشید تا از زیباترین جاذبه‌های گردشگری شفت گیلان بدانیم.

زیباترین جاذبه‌های گردشگری شفت گیلان

سلام نو _ سرویس گردشگری: شهرستان شفت یکی از شهرستان های استان گیلان می باشد که در غرب این شهر زیبا جای گرفته است.

شفت ۲ بخش و ۴ دهستان را در خود جای داده و از شمال به رشت و صمعه سرا، از غرب به فومن و از جنوب به رودبار محدود می گردد.

بر اساس آخرین سرشماری که در سال ۱۳۹۵ از این شهر صورت گرفت، جمعیت آن برابر با ۵۴ هزار و ۲۲۶ نفر می باشد. زبان مردم شفت بدین گونه است که برخی از آن ها به زبان گیلکی و برخی دیگر به زبان تالشان صحبت می کنند.

اغلب گیلک زبانان شفت در مناطق پست جلگه ای زندگی می کنند و شغل آن ها کشاورزی می باشد.

جاذبه‌های درجه یک شفت در گیلان

غار لاس پشت

یکی از زیباترین دست نخورده ترین غارهای کشور در شهر شفت قرار دارد که با نام غار لاس پشت شناخته می شود. غار لاس پشت که یکی از جاذبه های دیدنی شفت به شمار می رود قدمتی بسیار طولانی داشته اما تاریخ قدمت آن مشخص نیست.

در گویش محلی گیلکی لاس به معنای سنگ و صخره و پشت نیز به معنای زیر می باشد.

شهر خوش آب و هوای شفت جاذبه های تاریخی زیادی را در خود جای داده است که غار لاس پشت نیز یکی از آن ها محسوب می شود. این غار در منطقه لپوندان شفت واقع شده است.

زیباترین جاذبه‌های گردشگری شفت گیلان

غار تاریخی لاس پشت در منطقه لپوندان شفت قرار داشته که برای رسیدن به آن باید از مسیر جاده احمدسر گوراب – شفت وارد جاده احمدسر گوراب – نصیرمحله محله شوید و مسیر خود را به سمت جاده نصیرمحله – شالما ادامه دهید.

جاده شالما – سیاه مزگی شما را به منطقه لپوندان که غار لاس پشت داخل آن قرار دارد می رساند.

آدرس غار لاس پشت: استان گیلان، شهر شفت، منطقه لپوندان

آبشار وزن بن

آبشار وزن بن از دیگر آبشارهای زیبای شفت می باشد که در مسیر جاده گنجار – امامزاده اسحق واقع شده است.

منطقه ای که آبشار وزن بن در آن قرار گرفته سفیدمزگی نام دارد. این آبشار زیبا که از دیدنی های شفت به شمار می رود در منطقه ای بسیار زیبا و رویایی قرار گرفته که درختان توسکا در اطراف آن وجود دارد.

طبیعت اطراف آبشار وزن بن سرسبز و زیبا بوده و یکی از بهترین جاهایی است که در سفر به شفت می توانید به سراغ آن بروید و آرامش و حس خوب را در آن تجربه کنید. در طول سال گردشگران زیادی به بازدید از این آبشار خروشان اقدام می کنند.

هنگامی که آب آبشار از بالای صخره به پایین می ریزد صدایی بسیار آرامش بخش و دوست داشتنی ایجاد می کند که همین باعث شده آبشارها یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری شفت به شمار رود.

برای بازدید از آبشار وزن بن که یکی از مشهورترین مناطق دیدنی شفت به حساب می آید باید به شهر شفت سفر کنید.

پس از آن از جاده احمدسر گوراب – شفت مسیر را آغاز کنید. در این مسیر به بلوار کشاورز خواهید رسید که باید آن را پشت سر بگذارید، سپس وارد جاده احمدسر گوراب – نصیر محله شوید.

به بلوار امیدی خواهید رسید که از آنجا باید مسیر جاده نصیرمحله – شالما شوید. به ادامه مسیر در این جاده بپردازید تا به آبشار زیبا و خروشان وزن بن برسید.

زیباترین جاذبه‌های گردشگری شفت گیلان

دیدنی‌های شفت گیلان

تالاب آب بندان

گفتیم یکی از روستاهای زیبای شفت، گیلده است. در این روستا می‌توانید سراغ تالاب آب بندان را بگیرید. این تالاب محل ذخیره آب شالیزارهای روستاست. در حوالی‌اش هم تعدادی خانه روستایی، استخرهای پرورش ماهی و شالیزارهای سرسبز به چشم می‌خورند.

منطقه حفاظت شده گشت رودخان و سیاه مزگی

منطقه حفاظت شده گشت رودخان و سیاه مزگی یک منطقه زیبا و بی‌نظیر است. بهترین توصیف برای این منطقه زیبا، کلاه شعبده‌باز است که هر بار شگفتی جدید را برایتان رو می‌کند.

در واقع اینجا سه بخش جلگه‌ای، کوهستانی و کوهپایه‌ای دارد. در بخش کوهپایه‌ای تا چشم کار می‌کند مزارع سبز چای دیده می‌شود.

به قسمت کوهستانی که بروید جنگل‌های هیرکانی را می‌بینید و در بخش جلگه‌ای شالیزارهایی که در باد می‌رقصند ونوید برنج‌های خوش‌عطر و خوشمزه به شما می‌دهند.

رودخانه سیاه مزگی چوبر

حالا که تا سیاه مزگی آمده‌اید، سری هم به رودخانه سیاه مزگی بزنید. این رودخانه سفرش را از ارتفاعات جنوب زنجان شروع می‌کند و در راهش با چند رودخانه دیگر دوست می‌شود تا یک رود دایمی به نام پسیخان را ایجاد کنند.

زیباترین جاذبه‌های گردشگری شفت گیلان

شاید عطروبوی خاصی که از برنج این منطقه بلند می‌شود، حاصل همین عشق‌بازی این چند رود و ثمره انرژی مثبت اتحاد و دوستی‌شان باشد.

جالب است بدانید اهالی شفت یک وعده غذایی به نام قلی ناهار دارند. این وعده بین صبحانه و ناهار خورده می‌شود. در قلی ناهار غذاهای ساده‌ای مثل دوغ، ماست، شیر، پنیر، دوشاب، تخم‌مرغ و تخم اردک اغلب همراه کته میل می‌شوند.

لاکو که نوعی نان برنجی طعم‌دار است به همراه حلوای رغائب، قیماق و فرنی هم در این شهر بسیار مصرف می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید