یکی از نکاتی که در خرید درب ضد سرقت باید در نظر داشت، انتخاب یک برند معتبر است. اگر از برندهای متفرقه استفاده کنید، ممکن است امنیت درب ها به اندازه کافی مناسب نباشد.

آیا می توان امنیت درب ضد سرقت را ارتقا داد؟

امروزه، امنیت محل زندگی به یکی از دغدغه های افراد تبدیل شده است. برخی با نصب دوربین مداربسته و برخی دیگر با نصب درب ضد سرقت، امنیت خانه و لوازم زندگی خود را تامین می کنند. برخلاف درب های معمولی که در برابر فشار و ضربه تخریب می شوند، درب های ضد سرقت امنیت بالایی در برابر فشار و ضربه دارند. گذشته از بحث امنیتیِ این نوع درب ها، استفاده از این درب ها به عنوان محافظی در برابر سرما، گرما و سر و صدا نیز رایج است. بعلاوه، تنوع این درب ها، استفاده از آنها را برای محیط های مختلف ایده آل کرده است. از دیگر مزایای این نوع درب ها می توان به ظاهر زیبا، نصب آسان، ضد زنگ بودن و دوام و عمر طولانی اشاره کرد.

درب ضد سرقت، از یک شبکه فولادی در ساختار خود تشکیل شده و وجود مواد ضد اسید، ضد برش و ضد مته، باعث ارتقای امنیت آن می شود. درب های ضد سرقت در دو نوع فلزی و چوبی به بازار عرضه می شوند.

اجزای درب های ضد سرقت، بیشتر از درب های معمولی می باشند. به طور مثال، یک درب ضد سرقت از دستگیره، چارچوب، عایق، قفل، رویه در، ورق فلزی، کلاف فلزی و لولای در تشکیل شده است. استفاده از یک نوع عایق صوت و حرارت، مانند پشم سنگ نیز، در درب های ضد سرقت رایج بوده و باعث ارتقای امنیت آن می شود.

آیا می توان امنیت درب ضد سرقت را ارتقا داد؟

تعمیر این نوع درب ها

تعمیر به موقع این نوع درب ها، از سرقت منزل جلوگیری کرده و مانع از هزینه های بعدی می شود. تعمیر درب ضد سرقت، به تخصص تعمیرکاران در این زمینه نیاز دارد. تعمیر این درب ها، به دلیل پیچیده بودن ساختارشان، از عهده افراد معمولی خارج بوده و نیاز به افراد متخصص و همچنین ابزار خاص دارد. ممکن است درب ضد سرقت از رگلاژ خارج شده و یا لولای آن شکسته باشد، که در این صورت درب نیاز به تعمیر دارد. همچنین، وجود مشکلاتی از قبیل ایراد در قفل درب، نفوذ صدا و سرما به داخل منزل، ایراد در دستگیره درب، خرابی مغزی قفل و ایراد در روکش درب، نشان دهنده ی خرابیِ درب می باشد.

ارتقای امنیت درب ضد سرقت

یکی از نکاتی که در خرید درب ضد سرقت باید در نظر داشت، انتخاب یک برند معتبر است. اگر از برندهای متفرقه استفاده کنید، ممکن است امنیت درب ها به اندازه کافی مناسب نباشد. جنس مرغوب و استفاده از متریال با کیفیت در تولید این نوع درب ها، یکی از اصلی ترین نکات برای ارتقای امنیت آنها است. اگر در تولید درب های ضد سرقت از ورقه های فولادی نازک استفاده شود، خاصیت ضد ضربه و ضد مته بودن در این درب ها کاهش یافته و به راحتی تخریب می شوند. جنس دستگیره خارجی نیز باید به گونه ای باشد که با گذشت زمان، دوام و کیفیت خود را از دست ندهد.

انتخاب یک دستگیره خارجیِ مرغوب نیز، یکی دیگر از راه های ارتقای امنیت این درب ها است. همچنین، استفاده از قفل استاندارد، به اندازه ی جنس، در امنیت این درب ها نقش دارد. علاوه بر موارد ذکر شده، وزن درب نیز بر میزان امنیت آن تاثیر مستقیمی می گذارد. هرچه درب ضد سرقت سنگین تر باشد، از ورقه های فولادی محکمتری در تولید آن استفاده شده و در نتیجه نفوذ ناپذیر است. بعلاوه، استفاده از قفل آژیردار و چشمی دیجیتال نیز می تواند موجب ارتقای امنیت این نوع درب ها شود.

البته گاهی مشتریان فریب قیمت ارزان برخی برندها را خورده و خرید آنها را به درب های گرانتر ترجیح می دهند. اما بهتر است بدانید که درب ارزانتر به معنای استفاده از ورقه های فولادی نازکتر بوده و در نتیجه شکستگی و تخریب درب، زودتر اتفاق می افتد. علاوه بر این، انتخاب یک چارچوب مناسب نیز، امنیت درب ضد سرقت را افزایش می دهد. بنابراین، انتخاب چارچوب قوی، یکی از مهمترین انتخاب ها در زمان خرید این نوع درب ها است.

آیا می توان امنیت درب ضد سرقت را ارتقا داد؟

تعمیر روکش درب های ضد سرقت

اگر پس از گذشت مدتی، به روکش این نوع درب ها آسیب وارد شود، بهتر است که تعمیر روکش را در اولویت قرار دهید. اصلی ترین عامل تخریب روکش درب های ضد سرقت، نم و رطوبت و همچنین گرمای زیاد است. البته این عوامل بر درب های ضد سرقت با روکش چوبی تاثیر بیشتری می گذارند و اگر درب ضد سرقت فلزی از روکش ضد زنگ تولید شده باشد، در برابر رطوبت دچار زنگ زدگی نخواهد شد. در شرایطی دیگر، وجود خوردگی و ضربه روی روکش، می تواند یکی از دلایل تعمیر روکش درب ضد سرقت باشد.

در تعمیر روکش، استفاده از رنگ های مرغوب و چند مرتبه رنگ زدن روکش می تواند به عمر طولانی و ارتقای امنیت آن کمک کند. همچنین، استفاده از روکش های پودری موجب افزایش مقاومت درب در برابر ضربه می شود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید