۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
کد خبر: 55375592

هر کس بخواهد غذاهای سنتی بوشهر را امتحان کند دنبال یافتن با کیفیت‌ترین رستوران سنتی بوشهر است. با همراه شوید تا این رستوران را پیدا کنید.

رستوران سنتی بوشهر

سلام نو _ سرویس گردشگری: بوشهر، سرزمین مبارزان خستگی‌ناپذیر، دریانوردان و صیادان دریادل، شاعران و نویسندگان نام‌آشنا نخلستان‌ها و البته موسیقی شاد و سوزناک است؛ موسیقی خاصی که دل تمام مردم ایران را می‌رباید. استان بوشهر، پایتخت انرژی ایران، در قسمت جنوبی کشور و در حاشیه‌ خلیج فارس قرار گرفته است. هفدهمین استان بزرگ کشورمان به‌دلیل قرار گرفتن در ساحل استراتژیک خلیج فارس، صادرات و واردات دریایی، صنعت صیادی، وجود ذخایر نفت و گاز، کشاورزی و نخل‌داری و وجود نیروگاه هسته‌ای از اهمیت راهبردی و اقتصادی ویژه‌ای برخوردار است.

استان بوشهر آب‌وهوایی گرم و مرطوب دارد و میانگین دمای سالانه‌ آن حدود ۲۴ درجه‌ سانتی‌گراد است. در فصل بهار و در هنگام نوروز آب‌وهوای اکثر مناطق، گرم و مرطوب است اما می‌توانید به خنکی نسیم بهاری امیدوار باشید. در مجموع بوشهر شهری گرم است و احتمالا مسافران زمستان و اوایل بهار در آن احساس راحتی بیشتری خواهند کرد. بندر گناوه ؛ مقصدی گردشگری در بوشهر است که بسیاری به خرید از آن علاقه‌دارند، به جز این دوست‌داشتنی‌ترین آبشار ایران در بوشهر قرار دارد. تکیه‌های بوشهری هم حسابی مورد علاقه مردم است. رستوران گردی در بوشهر هم حسابی طرفدار دارد، چیزی که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

چرا رستوران سنتی بوشهر مهم است؟

بخش مهمی از هر سفری تجربه سنت‌های مقصدی است که به سمت آن می‌رویم به خصوص سنت‌های غذایی؛ بر همین اساس در سفر به بوشهر هم یافتن با کیفیت‌ترین رستوران سنتی بوشهر ضروری است. بوشهر یکی از مقاصد گردشگری جذاب جنوب کشور است که طبیعت زیبا، تاریخ غنی، موسیقی دلنشین و غذاهای لذیذ به استقبال گردشگران می‌رود. طعم و مزه‌ غذای بوشهر منحصر به فرد، تند و جادویی است. اگرچه امکان دارد یک غذا در نواحی دیگر ایران با کمی تغییر و تحول پخت شود، اما نسخه بوشهری آن تند و تیز و گرم‌تر است.

شما اثر دو چیز را روی غذای بوشهری به خوبی مشاهده می‌کنید یکی دسترسی به آب‌های آزاد و دیگری تبادل فرهنگی با اعراب حاشیه خلیج فارس. مثلا کلمه عربی «قلیه» که رواج زیادی در بین مردم بوشهر دارد مترادف خورشت در فارسی است. تنها تفاوت این جا است که در قلیه از ادویه خاص، مخصوصا فلفل و زردچوبه استفاده می شود. خرما هم البته نقش خاص خود را در بوشهر دارد و در گوشه کنار وعده‌های مختلف غذایی پیدا می‌شود.

رستوران سنتی بوشهر
رستوران سنتی بوشهر

از جمله مشهورترین غذاهای بوشهری می‌توان به قلیه ماهی، قلیه میگو، قیمه بوشهری، شکر پلو، رنگینک، یتیمک بوشهری، دمی لخ لاخ، نان قراپیچ، حلوای انگشت پیچ و نان گرده و نان تیری اشاره کرد. مردم بوشهر برای ماه رمضان هم غذاهای خاصی دارند که برخی از آن‌های طرفدارانی جدی در تمام ایران دارند. در ماه رمضان مردم بعد از ساعت‌ها روزه داری در روزهای گرم و طولانی پای سفره‌های افطار جمع می‌شوند و با دانه‌ای خرما، رنگینک یا حلوای بوشهری روزه خود را افطار می‌کنند. از میان تمام این‌ها رنگینک طعم و مزه دیگری دارد و در شهرهای دیگری مثل تهران، اصفهان و شیراز هم بسیار پر طرفدار است.

معرفی چند رستوران سنتی بوشهر

در چنین فضای دل انگیز دنبال رستوران سنتی بوشهر بودن اصلا چیز عجیبی نیست. با همراه شوید تا چند رستوران خوب بوشهر را با هم مرور کنیم.

رستوران قوام

اگر به جز غذا دنبال فضای سنتی هم هستید رستوران قوام می‌تواند اولین گزینه شما باشد. رستوران قوام را در آب‌انبار ۱۵۰ ساله قوام ساخته شده‌ و فضای داخلی آن پر از عکس و وسایل مربوط به بوشهر است. قلیه‌ماهی، میگو و ماهی شکم‌پر از پرطرفدارترین غذاهای رستوران قوام هستند. میز اردور با انواع سالاد و حلواهای بوشهری نیز یکی از دلایل شهرت این رستوران است. دو نکته درباره رستوران قوام وجود دارد. اول مزیت نزدیکی به ساحل که امکان پیاده روی بعد از غذا را به شما می‌دهد و دوم قیمت به نسبت بالای آن. رستوران قوام از رستوران‌های به نسبت گران بوشهر است. آدرس: بوشهر، خیابان خلیج فارس، بوستان قوام

رستوران سنتی بوشهر

رستوران میداف

میداف را می‌توان رقیب رستوران قوام دانست. رستوران چهار طبقه میداف از قسمت‌های سنتی، کلاسیک و کافی‌شاپ تشکیل شده است. شما در قسمت سنتی می‌توانید میگو پلو، میگو سوخاری، قلیه میگو و ماهی شکم‌پر شوریده درجه یکی بخورید. میداف هم رستوران گرانی است. آدرس: بوشهر، بوشهر مسیر ساحلی جفره.

رستوران سنتی بوشهر

اگر تا بوشهر رفتید و خواستید به جزیره هرمز هم بروید این ویدئو را تماشا کنید:

آیا می‌دانستید در ایران رودخانه طلا وجود دارد؟

رستوران خاتم؛ نماد رستوران سنتی بوشهر

اگر از دو رستوران مدرن شهر با غذاهای سنتی عبور کنیم به سمت رستوران‌های سنتی‌تر برویم به خاتم خواهیم رسید. رستوران خاتم برخلاف دیگر رستوران‌های معروف بوشهر، از مرکز شهر فاصله دارد، اما کیفیت غذا و رفتار حرفه‌ای پرسنل آن باعث شده تا خاتم به مقصد ثابت گردشگران تبدیل شود. کباب و غذاهای دریایی خاتم شهرت بیشتری دارند. آدرس: بوشهر، کمربندی خلیج فارس، بعد از تقاطع ولیعصر

رستوران سنتی بوشهر

سفره خانه لیان

سفره خانه لیان به جز غذاهای سنتی بوشهر، غذاهای دیگری هم چون جوجه کباب و کباب هم دارد. مطلع باشید که لیان جمعه‌ها تعطیل است. آدرس:بوشهر میدان انقلاب(ششم بهمن) کوچه کنار بانک تجارت(کوچه مخبر)

به جز لیان می‌توانید رستوران بریانی پل خواجه را هم امتحان کنید. این رستوران بریان اصفهانی را به جنوب آورده است. رستوران و سفره خانه شونشین گزینه مناسبی است، به خصوص اگر دنبال تجربه قلیان باشید.

به نظر شما جای کدام رستوران سنتی بوشهر در این لیست خالی است و کدام رستوران را باید از این لیست کنار گذاشت؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید