اگر می‌خواهید بدانید از زاهدان تا تهران با قطار چند ساعت است و قطارهای این خط چه ویژگی‌ها و وضعیتی دارند با ما همراه شوید تا پاسخ سوال خود را بگیرید.

از زاهدان تا تهران با قطار چند ساعت است

 سلام نو _ سرویس گردشگری: اگر از کیفیت سفر با اتوبوس راضی نباشید و نخواهید پول بلیت هوایپما بدهید، آن وقت است که سراغ قطار تهران زاهدان می‌روید و به جواب این سوال نیاز پیدا می‌کنید که از زاهدان تا تهران با قطار چند ساعت است؟

زاهدان مقصدی جذاب، بکر و به نسبت جدید برای سفر به جنوب کشور است. زاهدان که مرکز استان سیستان و بلوچستان است از جمله شهرهایی به شمار می‌آید که تجربه متفاوتی از سفر را به شما هدیه می‌دهد. از معماری تا آب و هوا و از طبیعیت تا فرهنگ عامه؛ همه چیز در زاهدان متفاوت است.

نکته مهم و جالب درباره زاهدان این است که با هر بودجه‌ای می‌توان به آن سفر کرد و این شهر در مقایسه با دیگر قطب‌های گردشگری کشور اصلا گران و پر هزینه نیست. همین ویژگی، زاهدان را به مقصد محبوب جوانان بدل کرده است.

تنها در یک نمونه هتل‌های زاهدان زیاد نیستند؛ ولی همین تعداد محدود، کیفیت بسیار خوب و خدمات مناسبی دارند. در زهدان از هتل‌های چهار ستاره تا هتل‌های اقتصادی شما با تنوع خوبی مواجه خواهید شد.

از زاهدان تا تهران با قطار چند ساعت است
از زاهدان تا تهران با قطار چند ساعت است؟

راه سفر به زاهدن هم شامل همین تنوع قیمت و کیفت است. اگر سرعت و کیفیت مطلق می‌خواهید باید با هواپیما سفر کنید و یک ساعت و نیمه از تهران به زاهدان برسید. اگر راه ارزان می‌خواهید اتوبوس و یک سفر بیست ساعت پیش روی شما است. اگر ترکیبی از آرامش و سفر اقتصادی را می‌خواهید قطار گزینه مناسبی خواهد بود و می‌توانید با قطار بروید و برگردید. سوال مهم اینجا است که از زاهدان تا تهران با قطار چند ساعت است. اما پیش از پاسخ به این سوال بد نیست که چند نکته درباره سفر با قطار را مرور کنیم.

نکات سفر با قطار

قدم بزنید: قطارها بیشتر به دو دسته کوپه‌ای و اتوبوسی تقسیم می شوند، که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. هر قطاری که سوار شدید سعی کنید حتما کم در راهروها راه بروید، به خصوص در مسیر طولانی تهران زاهدان.

شارژ باشید و به امید شارژر نباشید: در قطار پریز برق پیدا می‌شود، اما تعداد مسافران هر کوپه بیش از پریزهای برق است! به جز این سابقه خرابی پریز برق در قطارهای ایرانی بسیار زیاد است. پس از پیش از سفر موبایل، لپ تاپ و تبلت خود را حسابی شارژ کنید.

خوراکی داشته باشید: بله در قطار رستوران پیدا می‌شود، اما اگر غذای خاصی مدنظر دارید، حساسیت دارید یا نمی‌خواهید پول اضافه خرج کنید خوراکی به همراه ببرید.

کتاب و سفر طولانی: اگر سفری طولانی در پیش دارید حتما کتابی کوچک به همراه ببرید. همین کتاب کوچک می‌توان مسیر را برای شما کوتاه کند.

از زاهدان تا تهران با قطار چند ساعت است

پاسخ کوتاه سوال از زاهدان تا تهران با قطار چند ساعت است این است که شما با قطار یک مسیر ۲۲ تا ۲۴ ساعته را برای رسیدن از زاهدان به تهران پیش رو دارید. با این همه جزئیاتی درباره سفر با قطار وجود دار که بد نیست آن را بدانید.

راه آهن جنوب شرق که از سال ۱۳۴۸ الی ۱۳۸۶ به مدت ۴۸ سال با عنوان راه‌آهن سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کرد با قدمتی نزدیک به یک قرن از خطوط راه آهن قدیمی ایران است. این خط آهن امروز اهمیت بسیاری برای ایران دارد.

از زاهدان تا تهران با قطار چند ساعت است
ایستگاه راه‌آهن زاهدان

قطار زاهدان به سمت تهران از ایستگاه‌های فهرج، بم، کرمان، زرند، بافق، یزد، میبد، اردکان، بادرود، کاشان و محمدیه می‌گذرد تا به تهران برسد.

نکته مثبت این است که در تمامی قطارهای مسیر تهران زاهدان، پریز برق وجود دارد که به شما کمک می‌کند از لپ تاپ و گوشی خود نهایت استفاده را ببرید. با این همه بد نیست یک پاور بانک همراه داشته باشید.

قیمت بلیت قطار از ۲۴۵ هزار تومان تا ۳۸۹ هزار تومان متغییر است و به زمان خرید بلیت و نوع قطاری که مایل به سفر با آن هستید بستگی دارد. خدمات و امکانات کوپه‌ها به نوع قطاری که انتخاب کرده‌اید بستگی دارد اما قطارها از امکاناتی نظیر رختخواب، بسته پذیرایی، آب معدنی، روزنامه و پریز برق برخوردار هستند.

هزینه کنسلی بلیت قطار شما بسته به سایت و بلیتی که می‌خرید متفاوت است. بعضی از قطارها برای استرداد بلیت هزینه‌ای نمی‌گیرند.

توجه داشته باشید که برخی مسافران از کیفیت قطارها به خصوص در مناطق پر گرد و غبار راضی نیستند، در نتیجه احتمالا نمی‌شود انتظار قطارهای چندان لوکسی را داشت.

از زاهدان تا تهران با قطار چند ساعت است

حالا که متوجه شدید از زاهدان تا تهران با قطار چند ساعت است باید تصمیم بگیرید که بعد از یک سفر دلچسب می‌خواهید آرام آرام با قطار برگردید یا سریع و آرام و آسوده و با هوایپما؟

اطلاعات تماس ایستگاه

آدرس ایستگاه  :  زاهدان، بلوار مطهری، اداره کل راه آهن جنوب شرق

کدپستی : ۷۷۷_۹۸۱۶۷۳۷

سامانه صدای مسافر : ۵۱۴۹ – ۰۲۱

تلفنخانه ایستگاه : ۳۳۲۲۵۱۱۱_۰۵۴

نمابر ایستگاه  : ۳۱۲۶۳۵۶۴_۰۵۴

ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات

تلفن : ۳۱۱۲۴۲۰۸_۰۵۴

نمابر : ۳۳۲۲۶۰۲۴_۰۵۴

کد خبرنگار: ۲۶
۸دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • احمد IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    13 0
    با سلام چرا از قطارهای لوکس و شیک در این خط استفاده نمیشود در محدوده شورگز بعلت گردو غبار اخساس خفگی میکنید.
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    1 4
    نمی‌دونم هنوز من سفر نرفتم باقطار با هواپیما و اتوبوس و سواری فقط رفتم
  • محمد IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    3 0
    با عرض سلام وخسته نباشید چرا از معلول ها و کوتاه قامتان پول بلیت را کامل میگیرید ..از معلول ها باید نصف کرایه گرفته شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید