اغلب کسب و کارها بر این باورند که بسته بندی محصول نقش مهمی در بازاریابی و تبلیغات آن دارد و به‌اندازه خود محصول مهم است.

جعبه هاردباکس چیست و چه مزایایی دارد؟

هرچند وظیفه اصلی بسته بندی محصول محافظت از صدمات احتمالی و ارائه ظاهری قابل قبول برای فروش آن است، ولی تجربه ثابت کرده، بسته بندی نقش تاثیرگذاری در موفقیت یا شکست محصولات جدید دارد.

یکی از انواع جعبه‌های بسته بندی رایج که ظاهری لوکس و جذاب به محصولات می‌دهد، جعبه هارد باکس است. نزدیک‌ترین تجربه اغلب ما از جعبه هاردباکس، جعبه عطر و ادکلن یا جعبه ساعت‌های لوکس است. این جعبه به‌دلیل شکل ظاهری زیبا، جنس مقاوم و استحکام بالا، گزینه‌ای ایده آلی برای بسته بندی کالاهای گران قیمت محسوب می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با هم ببینیم جعبه هاردباکس چیست و چه مزایا و کاربردهایی دارد.

جعبه هارد باکس چیست؟

جعبه هارد باکس به نوعی از جعبه‌های مقوایی گفته می‌شود که بسیار محکم و مقاوم هستند. این جعبه‌ها با چندین لایه مقوا ضخیم ساخته می‌شوند و روی آنها با یک لایه چرم، مقوای رنگی، پارچه یا حتی کاغذ رنگی پوشانده می‌شود. جنس مغزی جعبه هاردباکس از مقوای چندلایه بازیافتی است و ضخامت دیواره‌های آن معمولاً بین یک تا سه میلی‌متر متغیر است.

جعبه هارد باکس در گروه جعبه‌های دست ساز قرار می‌گیرد، بسیار محکم و مقاوم است و برای بسته بندی و جابه‌جایی اشیای گران قیمت، آسیب پذیر و لوکس استفاده می‌شود. صنایع تولید کننده ساعت، طلا و جواهر و اکسسوری‌های گران قیمت، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی، صنایع دستی، شکلات سازی، هدایای تبلیغاتی و لوازم تزئینی شکننده از بزرگ‌ترین مصرف کنندگان جعبه هارد باکس برای بسته بندی محصولات خود هستند.

هزینه ساخت و قیمت جعبه هارد باکس

جعبه هارد باکس معمولاً به ‌صورت سفارشی آماده می‌شود. بنابراین قیمت یا هزینه ساخت آن براساس تعداد سفارش، ابعاد جعبه، جنس مقوای مغزی آن، جنس روکش و تزیینات درب یا بدنه جعبه تعیین می‌شود. می‌توانید برای سفارش و اطلاع از قیمت جعبه هارد باکس، با کارشناسان افراگرافیک تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید. ولی در مجموع جعبه‌هایی که ظاهر لوکس و تزیینات بیشتری دارند، هزینه ساخت و تولید بالاتری خواهند داشت.

طراحی و ارگونومی جعبه، موارد اضافی مانند دستگیره، فوم، مولتی استایل، کاغذ کرافت با قابلیت طلاکوب یا نقره کوب، روکش سلفون مقاوم در برابر پاک شدن طرح و روکش چرم یا پارچه مخمل نیز جزو همین موارد محسوب می شوند.

مزایای جعبه هارد باکس (Hard Box)

جعبه هارد باکس به ‌دلیل جنس سخت و مقاومت بالایی که دارد، نسبت به جعبه‌های مقوایی ساده یا جعبه‌های آماده ظاهر زیباتر و کارایی بیشتری دارد و به شکل بهتری از محصول داخل جعبه محافظت می‌کند. اگر بخواهیم ویژگی‌های جعبه هارد باکس را به‌طور خلاصه بررسی کنیم، شامل موارد زیر است:

  • بهترین بسته بندی برای محافظت از محصولات ارزشمند
  • بالا بردن اعتبار برند و ماندگاری نام شما در ذهن مخاطبان
  • مقاومت و استحکام بالا نسبت به دیگر جعبه‌های مقوایی
  • قابلیت سفارشی سازی طراحی جعبه بر اساس نوع محصول
  • امکان افزودن خاصیت مغناطیسی به درب جعبه
  • امکان تولید در تعداد محدود و ابعاد کوچک

جعبه هاردباکس چیست و چه مزایایی دارد؟

با انواع جعبه هارد باکس آشنا شوید

جعبه هارد باکس براساس شکل ظاهری و نوع کاربرد، در انواع زیر تولید می‌شود:

  • هارد باکس تلسکوپی (Full telescoping)

این مدل جعبه‌ها از دو قسمت تشکیل شده‌اند و مانند جعبه‌های تلفن همراه داخل همدیگر چفت می‌شوند. معمولاً برای امنیت بیشتر محصول، داخل این جعبه‌ها را پلمپ می‌کنند.

  • جعبه سخت کتابی (Book Box)

این جعبه الهام گرفته از جعبه سیگار است و هنگام باز و بسته کردن مانند جلد کتاب‌های صحافی شده عمل می‌کند. از جعبه سخت کتابی اغلب برای بسته بندی لوازم آرایشی لوکس، کالاهای دیجیتال، ساعت و لوازم الکترونیکی استفاده می‌شود.

  • هاردباکس تلسکوپی کشویی (Tray and Sleeve)

همان‌گونه که از نام این جعبه پیداست، مانند جعبه کبریت حالت کشویی دارد. یعنی جعبه و درب (یا روکش) آن به شکل کشویی درون هم قرار گرفته‌اند.

  • هارد باکس شیار دار (Neck and Shoulder)

در طراحی جعبه‌های شیاردار، روی درب و سطح جعبه، قسمت‌های برجسته و فرورفته‌ای وجود دارد که بر روی یکدیگر چفت می‌شوند. از این ویژگی در چاپ زونکن لوکس هم استفاده می‌شود.

  • جعبه سیگاری (Cigar Box)

طراحی این مدل از هارد باکس‌ها، کلاسیک و کاملاً ساده است. درب جعبه به بدنه چسبیده و به کمک خاصیت مغناطیسی، باز و بسته می‌شود. البته بعضی از جعبه‌ها درب کاملاً ساده و بدون مگنت آهن ربایی دارند.

جعبه‌های هارد باکس برای چه محصولاتی کاربرد دارند؟

شرکت‌های تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی جزو اولین گروه‌هایی بودند که به استفاده از جعبه هارد باکس روی آوردند. چون محصولات لوکس و گران قیمتی داشتند که برای فروش بهتر و صادر شدن به سایر کشورهای جهان باید بسته بندی مناسب و مستحکمی برای آنها در نظر گرفته می‌شد. پس از این شرکت‌ها، صنایع دیگری هم از جعبه هاردباکس استفاده کردند:

  • شرکت‌های تولید کننده تلفن همراه و تبلت

اهمیت هارد باکس‌ها در این صنعت بسیار زیاد است. چون گوشی و تبلت محصولاتی گران قیمت و صادراتی هستند و نباید در حین جابه‌جایی دچار آسیب شوند. به علاوه، بسته بندی این کالاها نشان‌دهنده اصالت محصول و ایجاد ارزش برای مشتری است.

  • صنایع الکترونیکی و لوازم جانبی کالاهای دیجیتال

دلیل اصلی استفاده از جعبه سخت در این محصولات، محافظت محصولات در برابر ضربه و حمل و جابه‌جایی آنهاست. صنایع الکترونیکی و کالاهای دیجیتال مانند ساعت‌های هوشمند، گجت‌ها، لپ تاپ و سایر کالاهای الکترونیکی، معمولاً از جعبه‌های نوع کشویی استفاده می‌کنند که محافظت کنندگی بالایی دارد.

  • صنایع تولید کننده طلا و اکسسوری‌های گران قیمت

بسته بندی زیبا و جذاب نشانه کیفیت بالای محصول داخل جعبه است، مخصوصاً اگر آن محصول یک تکه جواهر یا یک ساعت لوکس و گران قیمت باشد. شرکت‌های تولید کننده طلا و جواهر، ساعت و اکسسوری‌های خاص، برای بسته بندی محصولات صادراتی خود اهمیت زیادی قائل هستند و به همین دلیل جعبه هاردباکس را انتخاب کرده‌اند.  

جعبه هاردباکس چیست و چه مزایایی دارد؟

سفارش چاپ جعبه هارد باکس با بهترین قیمت

اگر محصولی دارید که می‌خواهید یک بسته بندی عالی برای آن طراحی کنید، استفاده از جعبه هارد باکس بهترین گزینه است. جعبه هارد باکس به‌صورت سفارشی و به تعداد دلخواه مشتری آماده می‌شود، اما جنس روکش و تزیینات ظاهری آن کاملاً به بودجه شما بستگی دارد. معمولاً جعبه‌های لوکس به روش دست ساز ساخته می‌شوند، چون کیفیت خروجی این روش عالی و بدون نقص است.

با توجه به مواردی که توضیح دادیم، انتخاب یک مجموعه معتبر و قابل اعتماد برای طراحی و چاپ جعبه هارد باکس بسیار مهم است. اگر قصد دارید، طراحی و چاپ جعبه بسته بندی کالاهای خود را به یک تیم حرفه‌ای بسپارید، پیشنهاد ما گروه مشاوران طراحی افرا گرافیک است. در وب‌سایت گروه مشاوران طراحی افراگرافیک afragraphic.com پیش از سفارش، خدمات رایگان مشاوره تخصصی چاپ و طراحی، توسط کارشناسان زبده به شما ارائه می‌شود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید