کارگزاری آگاه خواستار رسیدن تمام اقشار جامعه به آرامش مالی است. در همین راستا، شرایطی را به صورت آنلاین فراهم کرده است تا اشخاص بتوانند تمامی مراحل دریافت کد بورسی و معاملاتی را به صورت آنلاین و از طریق اپ آساتریدر انجام دهند.

احراز هویت غیر حضوری کارگزاری چگونه انجام می‌شود؟

بازار سرمایه برای ورود و فعالیت، پیش‌نیازهایی دارد که باید انجام شوند. دریافت کد بورسی و معاملاتی، لازمه ورود به این بازار است. در واقع مادامی که این دو کد را نداشته باشید، نمی‌توانید در بازار سرمایه و بستر آنلاین کارگزاری‌ها فعالیت کنید. برای دریافت این دو کد نیاز به طی کردن مراحلی داریم که در ادامه به بررسی و توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت:

کد بورسی

قبل از اقدام به دریافت کد معاملاتی و احراز هویت غیر حضوری کارگزاری، لازم است کد بورسی بگیرید. کد بورسی شناسه‌ای یکتاست، که هویت شخص سرمایه‌گذار در بازار سرمایه را مشخص می‌کند. این کد تنها یک بار صادر می‌شود و نیاز به ثبت نام و احراز هویت سجام دارد. بدون داشتن کد بورسی، فعالیت در بازار سرمایه امکان‌پذیر نیست. کد بورسی از سمت سازمان بورس صادر می‌شود.

برای دریافت کد بورسی نیز مانند احراز هویت غیر حضوری کارگزاری، می‌توانید به صورت حضوری و غیر حضوری اقدام کنید. در ادامه به توضیح هر یک از این مراحل خواهیم پرداخت:

دریافت حضوری کد بورسی

در این روش لازم است تا با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا شعب کارگزاری دلخواه خود، اقدام به ثبت نام و احراز هویت سجام کنید و تمام مراحل برای شما انجام خواهند شد. تنها نیاز به همراه داشتن مدارک هویتی است. مراجعه به شعب کارگزاری، باعث تسریع در انجام این فرآیند می‌شود. پس از ثبت نام و احراز هویت سجام، کد بورسی که شامل ۳ حرف و ۵ عدد بوده و اعداد آن از اسم شما گرفته شده است، برای شما ارسال می‌شود و لازم است که مرحله بعد یعنی دریافت کد معاملاتی را انجام دهید.

دریافت غیر حضوری کد بورسی

برای این روش لازم است که یا از طریق سامانه سجام یا از طریق سامانه آنلاین کارگزاری مورد نظر خود اقدام کنید. در سایت سجام پس از ثبت نام، کد ده رقمی دریافت خواهید کرد که به وسیله آن و از طریق اپ‌های موجود، می‌توانید اقدام به احراز هویت کنید.

 در صورتی‌که از طریق کارگزاری اقدام کنید یا مانند سامانه سجام باید مراحل طی شوند یا اگر کارگزاری شما امکان ثبت نام و احراز هویت سجام داشته باشد، می‌توانید از همان پنل برای احراز هویت نیز اقدام کنید. کارگزاری آگاه برای اینکه مسیری سهل و آسان را برای مشتریان خود فراهم سازد، شرایطی را ایجاد کرده که از طریق اپ آساتریدر امکان احراز هویت سجام نیز موجود است. با طی کردن این مسیر، می‌توانید احراز هویت غیر حضوری کارگزاری را نیز انجام دهید.

کد معاملاتی

این کد معرف هویت سرمایه‌گذار در کارگزاری است و شرایط استفاده از سامانه‌های آنلاین را فراهم می‌کند. برای دریافت کد معاملاتی نیز، نیاز به ثبت نام و احراز هویت کارگزاری است. این کد از سمت کارگزاری صادر می‌شود.

دریافت کد معاملاتی

برای دریافت این کد نیز به دو روش حضوری و غیر حضوری می‌توان اقدام کرد:

دریافت کد معاملاتی و احراز هویت حضوری

در روش حضوری، شما می‌توانید با در دست داشتن مدارک هویتی به دفاتر پیشخوان یا شعب کارگزاری خود مراجعه و ثبت نام و احراز هویت کارگزاری خود را انجام دهید و قرارداد را امضا کنید. پس از احراز هویت بین ۳ الی ۵ روز زمان لازم است تا سامانه معاملاتی شما فعال شود.

دریافت کد معاملاتی و احراز هویت غیر حضوری کارگزاری

در این روش با استفاده از سامانه آنلاین کارگزاری خود، می‌توانید اقدام به ثبت نام کنید و پس از پرکردن فیلدهای مربوطه، با گوشی خود احراز هویت شوید و قرارداد الکترونیکی امضا کنید.  پس از آن کد معاملاتی برای شما ارسال می‌شود. لازم به ذکر است که در صورت نداشتن کد بورسی، امکان دریافت کد معاملاتی وجود ندارد.

در کارگزاری آگاه، امکان انجام تمام مراحل به صورت غیرحضوری وجود دارد و می‌توانید به سادگی تمام مراحل را انجام دهید.

چند نکته مهم

  • لازمه ورود به بازار سرمایه، داشتن کد بورسی و معاملاتی است و لازمه دریافت کد معاملاتی، داشتن کد بورسی است.
  • برای دریافت کد بورسی، لازم است که شماره تلفن همراه به نام شخص درخواست‌دهنده باشد.
  • برای دریافت کد بورسی، برای فرزندانی که به سن قانونی نرسیده‌اند، قیم پدر است و باید شماره‌ای به نام خود و مغایر با شماره سجام خود ارائه دهد.
  • برای تسریع در انجام امور مربوط به دریافت کد بورسی و معاملاتی، اقدام از شعب کارگزاری‌ها یا به صورت غیر حضوری پیشنهاد می‌شود.

نحوه دریافت کد بورسی و معاملاتی از طریق کارگزاری آگاه

کارگزاری آگاه خواستار رسیدن تمام اقشار جامعه به آرامش مالی است. در همین راستا، شرایطی را به صورت آنلاین فراهم کرده است تا اشخاص بتوانند تمامی مراحل دریافت کد بورسی و معاملاتی را به صورت آنلاین و از طریق اپ آساتریدر انجام دهند. از طرفی به بهترین و ساده‌ترین روش ممکن، بتوانند در بسترهای آنلاین این کارگزاری فعالیت کنند. با استفاده از خدمات این کارگزاری مشکلی در دریافت این دو کد نخواهید داشت و می‌توانید در بستری امن به انجام معاملات بپردازید.

کلام آخر

لازمه ورود به بازار سرمایه، داشتن کد بورسی و معاملاتی است. کد بورسی از سمت سازمان بورس و کد معاملاتی از سمت کارگزاری صادر می‌شود. برای دریافت این دو کد، می‌توانید به صورت حضوری و غیر حضوری اقدام کنید. همچنین امکان احراز هویت حضوری و احراز هویت غیر حضوری کارگزاری نیز وجود دارد. برای مراجعه حضوری بهتر است به شعب کارگزاری مراجعه کنید تا این فرآیند در سریع‌ترین زمان برای شما انجام شود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید