مجموعه‌ای از موارد شدید هپاتیت در کودکان آلاباما، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها را بر آن داشت تا روز پنجشنبه یک هشدار بهداشتی سراسری صادر کند و از پزشکان و مقامات بهداشتی خواست تا مراقب هرگونه موارد مشابه باشند و گزارش دهند.

آیا رابطه‌ای بین ابتلا به کرونا و هپاتیت در کودکان وجود دارد؟ / هشداری جدید از همه گیری بیماری‌ای دیگر

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: آلاباما گزارش داده است که ۹ کودک زیر ۱۰ سال به این عارضه نادر مبتلا بودند و تعدادی از آنها نارسایی کبدی داشتند. موارد مشابه در کارولینای شمالی و همچنین در بریتانیا گزارش شده است.

C.D.C. در حال بررسی نقش یک آدنوویروس، که بیشتر با گاستروانتریت کودکان مرتبط است، در خوشه هپاتیت آلاباما بود.

مجموعه‌ای از موارد شدید هپاتیت در کودکان آلاباما، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها را بر آن داشت تا روز پنجشنبه یک هشدار بهداشتی سراسری صادر کند و از پزشکان و مقامات بهداشتی خواست تا مراقب هرگونه موارد مشابه باشند و گزارش دهند.

مقامات در حال بررسی این احتمال هستند که یک آدنوویروس، یکی از گروهی از ویروس‌های رایج که می‌تواند علائمی شبیه سرماخوردگی و همچنین گاستروانتریت، چشم صورتی و سایر بیماری‌ها ایجاد کند، ممکن است عامل آن باشد.

هپاتیت یک التهاب کبد است که علل مختلفی دارد. عفونت‌های ویروسی، به ویژه آنهایی که توسط ویروس‌های هپاتیت A، B و C ایجاد می‌شوند، ممکن است منجر به این بیماری شوند. نوشیدن الکل، برخی مواد شیمیایی سمی، برخی داروها و سایر شرایط پزشکی نیز می‌توانند باعث هپاتیت شوند.

وزارت بهداشت عمومی آلاباما ۹ مورد غیرقابل توضیح هپاتیت را در کودکان زیر ۱۰ سال بین اکتبر و فوریه گذشته ثبت کرده است. هیچ یک از کودکان فوت نکردند، اما چندین نفر دچار نارسایی کبدی شدند و دو مورد نیاز به پیوند کبد داشتند.

آزمایش همه نه کودک برای عفونت آدنوویروس مثبت بود. مشخص شد که تعدادی از آنها دارای آدنوویروس نوع ۴۱ هستند که معمولا باعث اسهال، استفراغ و علائم تنفسی می‌شود.

کارولینای شمالی همچنین دو مورد مشابه هپاتیت شدید را در کودکان مدرسه‌ای شناسایی کرده است که هر دو اکنون بهبود یافته‌اند. بیلی پنینگتون، سخنگوی وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالت، در ایمیلی گفت: "هیچ دلیلی پیدا نشده و هیچ تماس شایعی شناسایی نشده است.آدنوویروس‌ها به عنوان عامل ایجاد هپاتیت شناخته شده‌اند، اگرچه معمولا در کودکان نقص ایمنی به وجود می‌آید."

دکتر آرون میلستون، متخصص بیماری‌های عفونی اطفال در مرکز کودکان جان هاپکینز، گفت: "این معمول نیست که باعث نارسایی کامل کبد در کودکان سالم شود."

بریتانیا از ژانویه بیش از ۱۰۰ مورد را در کودکان ۱۰ سال و کمتر شناسایی کرده است. هشت نفر پیوند کبد دریافت کرده‌اند. به گفته آژانس امنیت بهداشت بریتانیا، از آن مواردی که برای عفونت‌های آدنوویروس آزمایش شده‌اند، بیش از ۷۵ درصد مثبت بوده‌اند.

دکتر میرا چاند، مدیر عفونت‌های بالینی و نوظهور در آژانس، در بیانیه‌ای گفت: "اطلاعات جمع‌آوری‌شده از طریق تحقیقات ما به‌طور فزاینده‌ای نشان می‌دهد که این موضوع با عفونت آدنوویروس مرتبط است."

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نیز این هفته در توییتر اعلام کرد که در حال بررسی ۱۲ مورد احتمالی است.

کارشناسان تاکید کردند که سوالات زیادی در مورد موارد هپاتیت وجود دارد که نادر هستند.

برتا هیدالگو، اپیدمیولوژیست در دانشگاه آلاباما در دانشکده بهداشت عمومی بیرمنگام، موافق است: "خوشه‌ای از موارد، به ویژه در میان این گروه سنی، قطعا چیزی است که باید از نزدیک نظارت کرد."

اگرچه ممکن است آدنوویروس یک علت باشد، اما این ارتباط ثابت نشده است. پزشکان خاطرنشان کردند که عفونت‌های آدنوویروس در کودکان شایع است و ممکن است کودکان به طور اتفاقی به این ویروس مبتلا شده باشند.

به گفته کارشناسان، تاکنون هیچ ارتباط روشنی با ویروس کرونا که باعث کووید-۱۹ شود وجود ندارد. بر اساس گزارش C.D.C، اگرچه تست کرونای چند کودک بریتانیایی مثبت بود، اما هیچ یک از کودکان آلاباما مبتلا به کووید نبودند.

دکتر میلستون گفت که به نظر او ارتباط با ویروس کرونا "بعید" است، اما نمی‌توان آن را کاملا رد کرد.

آژانس از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می‌خواهد که کودکان مبتلا به هپاتیت غیرقابل توضیح را برای عفونت آدنوویروس آزمایش کنند و این موارد را به مقامات بهداشتی گزارش کنند.

علائم هپاتیت جدی عبارتند از تب طولانی مدت، درد شدید شکم و زردی، زردی پوست و چشم. دکتر مالی گفت: مراقبانی که این علائم را مشاهده می‌کنند باید فورا اطلاع رسانی را پزشکان ذی‌ربط انجام دهند. او افزود که حتی موارد جدی هپاتیت قابل درمان است.

و اگر موارد علت ویروسی داشته باشند، همان راهکارهایی که بسیاری از خانواده‌ها برای کاهش خطر ابتلا به کووید (کووید) استفاده کرده‌اند، از جمله شستن دست‌ها و مراقبت هنگام سرفه و عطسه، استراتژی‌های پیشگیری مفیدی خواهند بود.

دکتر میلستون گفت: "همه چیزهایی که آنها در مورد نحوه ایمن نگه داشتن فرزندان خود در برابر کووید یاد گرفتند، به محافظت از فرزندانشان در برابر سایر ویروس ها کمک می‌کند."

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید