تصمیم اردن برای احضار کاردار رژیم صهیونیستی در امان در اعتراض به حملات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی، باعث خشم و عصبانیت تل‌آویو شده است.

عصبانیت صهیونیست‌ها از احضار کاردارشان توسط دولت اردن

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن روز سه شنبه گفت دولت این کشور امروز کاردار سفارت رژیم صهیونیستی در امان را احضار می‌کند تا پیام اعتراض و هشداری درخصوص تعرضات به مسجد الاقصی به او ابلاغ کند و خواستار توقف فوری این تعرضات شود. البته همان موقع هم اعلام کرد که سفیر تل آویو در امان نیست، اما صهیونیست ها حتی احضار کاردار توسط دولت اردن را در حد یک تذکر برنتابیده و دست به پرخاشگری زده اند.

به نوشته روز سه شنبه پایگاه خبری «العهد» لبنان، وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به تصمیم امان در احضار سفیر این رژیم مدعی شد: آنها تلاش‌ها برای ایجاد آرامش در بیت المقدس را تضعیف و از کسانی حمایت می‌کنند که به مقدسات توهین کرده و به خشونت متوسل می‌شوند؛ به ادعای تل آویو، این اقدام‌ها جان شهروندان مسلمان و یهودی را به خطر می‌اندازد.

به گزارش شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، سرویس‌های امنیتی این رژیم نگران مواضع اردن هستند. تل آویو می‌گوید نهاد امنیتی مسوولیت بسیاری از کانال‌های ارتباطی بین دو طرف را عهده دار است و همکاری‌های امنیتی بین امان و تل آویو تا به حال ادامه دارد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اضافه می‌کند علاوه بر این، دست اندرکاران تشکیلات امنیتی این رژیم در حال بررسی واکنش مناسب هستند.

تل آویو مدعی است موضع اردن "در حمایت از اعمال خشونت آمیز، از جمله پرتاب سنگ" قابل درک نیست و به تشدید تنش کمک می‌کند.

سرکوب شدید فلسطینیان از ابتدای ماه مبارک رمضان به شکل سازمان یافته در حال انجام است. مقامات رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه یورش تازه ای را با گسیل صدها نیروی جدید به مسجد الاقصی آغاز کردند که به اعتقاد ناظران سطح تنش ها را در منطقه به شدت افزایش می دهد.

این احتمال خیلی بالاست که صهیونیستها در بحبوحه جنگ اوکراین که جهان را به خود سرگرم کرده است، نقشه جدیدی را طراحی کرده باشند، بطوری که بامداد امروز سه شنبه هم مناطقی در خان یونس در نوار غزه را با جنگنده های خود هدف قرار دادند.

به نظر می رسد، صهیونیستها با بازتولید خشونت ها در داخل اراضی اشغالی تلاش دارند، نیروهای مقاومت فلسطینی را هرچه بیشتر تحریک کنند و به نظر می رسد با نزدیک شدن به روز جهانی قدس این تحرکات هر روز بیشتر شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید