بورس تهران در پایان معاملات بازار سهام در ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ با افزایش ۷۴۱۲ واحدی همراه شد.

گزارش بورس ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ / رشد ۷ هزار واحدی شاخص بورس

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۷۴۱۲ واحد همراه شد.

بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی قرار گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات با افزایش ۷۴۱۲ واحد به رقم یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۵۷ واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش ۳ هزار و ۳۴۶ واحد به رقم ۳۹۰ هزار و ۹۹۳ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۸۷۲ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از ۱۰ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۴۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۵ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت در بورس با ۵۱صدم درصد افزایش همراه شدند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۸۶ صدم درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور ۳۵صدم درصد افزایش یافت. شاخص بازار اول بورس ۵صدم درصد افزایش یافت. شاخص بازار دوم بورس یک درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، پتروشیمی نوری، سرمایه‌گذاری غدیر، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و ارتباطات سیار ایران بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای ایران‌خودرو و چادرملو بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با افزایش ۱۴۷ واحد به رقم ۲۰ هزار و ۳۹۰ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران افزون بر یک‌میلیون و ۱۳۷ هزار میلیارد تومان شد.

ارزش بازار پایه فرابورس هم ۳۴۴ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۲.۸ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۵۶ هزار فقره معامله و به ارزش ۵ هزار و ۴۰۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای آریا ساسول، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی مارون، فرابورس ایران و پتروشیمی تخت جمشید بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نماد سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات بیشترین اثر کاهشی در فرابورس را داشته‌اند.

به گزارش فارس، براساس اعلام بورس تهران، دامنه نوسان از فردا دوشنبه ۲۹ فروردین به میزان مثبت منفی ۶درصد خواهد شد. قرار است براساس گفته رئیس‌ سازمان بورس، هر فصل از سال یک‌درصد به دامنه نوسان اضافه شود که این امر در جهت نقدشوندگی سهام در بورس خواهد بود. سرمایه‌گذاری در بورس الزاما همراه با ریسک و نوسان است، بنابراین کارشناسان توصیه می‌کنند، سرمایه‌گذاران از روش غیرمستقیم و ابتدا از سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت شروع کنند.

همچنین طبق گفته وزیر صنعت، قرار است باقیمانده سهام دولت در دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا به صورت بلوکی از طریق بازار سرمایه عرضه شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید