وزیر خارجه آلمان گفت: واضح است که اوکراین به تجهیزات نظامی بیشتر و در وهله نخست و قبل از هر چیز به سلاح‌های سنگین نیاز دارد.

وزیر خارجه آلمان خواستار تجهیز اوکراین به سلاح سنگین شد

به گزارش سلام نو، ایلنا به نقل از نووستی نوشت: «آنالنا بربوک»، وزیر خارجه آلمان تاکید کرد که اوکراین به سلاح‌های سنگین نیاز دارد و شرکا دیگر زمانی برای بهانه آوردن ندارند و باید ابتکار عملی نشان دهند.

این وزیر آلمانی گفت: «واضح است که اوکراین به حمایت نظامی بیشتری نیاز دارد تا بتواند از خود دفاع کند. ما این کار را با همکاری شرکای بین المللی انجام خواهیم داد، اما واضح است که اوکراین به تجهیزات نظامی بیشتر و در وهله نخست و قبل از هر چیز به سلاح های سنگین نیاز دارد. اکنون دیگر زمان بهانه تراشی نیست، بلکه زمان خلاقیت و عمل  فرا رسیده است».

بربوک با اشاره به اینکه جنگ اوکراین بر وضعیت غذائی در سراسر جهان نیز تاثیر می گذارد، افزود: «در حال حاضر شاهد افزایش شدید قیمت مواد غذایی در جهان هستیم و این امر عواقب جدی در پی خواهد داشت».

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های اصلی اتحادیه اروپا تامین مواد غذایی به ویژه برای مناطق آسیب دیده است، تاکید کرد که شخصا روز دوشنبه به ساحل آفریقا سفر خواهد کرد تا در مورد مسائل غذایی با نمایندگان این مناطق گفت و گو کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان تصریح کرد: «ما به طور واضح و دقیق به این دولت روسیه و رئیس جمهور آن اعلام می کنیم که بمباران اوکراین باید فورا متوقف شود، باید فورا متوقف شود، افراد بی گناه و خانواده ها بمباران می شوند، گلوله می خورند و کشته می شوند و شهرها محاصره می شوند، بله بمباران باید فورا متوقف شود».

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید