۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
کد خبر: 55337971

اتریوم پس از بیت کوین در جایگاه دوم ارزهای دیجیتال قرار دارد. این شبکه علاوه بر خدمات مالی در زمینه انجام فعالیت‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند نیز عمل می‌کند.

چرا کارمزد اتریوم زیاده؟

بتازگی کارمزد اتریوم تحت تاثیر عواملی افزایش یافته و بر قیمت اتریوم نیز تاثیر گذاشته است. سایت بیتمینو با هدف راهنمایی و آموزش کاربران فضای ارز دیجیتال، به دلایل و راهکارهای حل این مشکل می‌پردازد.

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) چیست؟

اتریوم یک پلتفرم مبتنی‌بر فناوری بلاکچین است. اتریوم بستری غیرمتمرکز برای قراردادهای هوشمند می‌ سازد. قرارداد هایی که هیچکس نمی‌تواند آن‌ها را کنترل کند؛ که پس از بیت کوین باارزش‌ترین ارز دیجیتال به شمار می‌رود. اتریوم پلتفرمی بلاکچین محسوب می‌شود که با هدف حذف واسطه‌ها از کارهای گوناگون همچون خدمات مالی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین کاهش هزینه‌های اضافی به وجود آمده است. این ارز که در درسته نسل دوم ارزهای دیجیتال قرار می‌گیرد، در شبکه بلاکچین به دنبال ایجاد بستری مناسب برای غیرمتمرکز کردن فعالیت‌های انسانی می‌باشد. اتریوم زمینه دسترسی کلیه افراد را به پول دیجیتال و خدمات را فراهم می‌کند. در واقع اتریوم یک فناوری توسعه‌یافته به شمار می‌رود که توسط جامعه کاربری بستری برای رمز ارز اتر نیز به وجود آورده است.

شیوه عملکرد دستگاه اتریوم چگونه است؟

انجام‌گیری معاملات و ثبت قراردادها در اتریوم مانند دیگر ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین صورت می‌پذیرد. اتریوم به صورت غیرمتمرکز فعالیت کرده و به دلیل وجود شبکه بلاکچین از امنیت بالایی برخودار است. در این نمونه معاملات ابتدا طرفین اطلاعات خود را ارائه داده و سپس اطلاعات آن‌ها توسط ماینرها و شبکه بلاکچین مخصوص اتریوم تایید می‌شود. در ادامه برای هر تراکنش جدید یک بلاک جدید ایجاد می‌گردد. فعالیت شبکه اتریوم برای انجام قراردادهای هوشمند در شبکه بلاکچین برخلاف بیت کوین است. ابتدا شرایط و دستورات لازم برای پذیرش یک قرارداد و همچنین شرایط پرداخت که به صورت کدگذاری تعیین می‌شود، در شبکه اتریوم قرار می‌گیرد. زمانی که این شرایط موجود باشد کدهای موردنظر در پلتفرم اتریوم پردازش می‌شوند و قرارداد به صورت خودکار انجام می‌گیرد. البته برای آگاهی بیشتر از ارز دیجیتال اتریوم، قیمت و نحوه عملکرد اکوسیستم آن می‌توان به سایت بیتمینو مراجعه کرد و آموزش‌های لازم را مورد بررسی قرار داد.  

خصوصیات ارز دیجیتال اتریوم

ارز دیجیتال اتریوم ویژگی‌هایی دارد که طرفداران زیادی را از میان کاربران بازار ارز دیجیتال به سوی خود جذب کرده است.  این ویژگی‌ها همچنین منجر به گسترش کاربرد شبکه اتریوم در زمینه‌های مختلف می‌شوند. خصوصیات اتریوم امکان دارد در دیگر ارزهای دیجیتالی نیز مشاهده شوند ولی ابتدا از سوی اتریوم ارائه شده‌اند. برخی از برجسته‌ترین ویژگی‌های ارز دیجیتال اتریوم شامل موارد زیر می‌شوند.

  • فعالیت در بستر شبکه لاک چین و بهره‌مندی از ایمنی مناسب
  • داشتن ویژگی بستن قرارداد به صورت خودکار، دیجیتالی و غیرمتمرکز
  • حذف واسطه‌ها از فعالیت‌های مالی
  • دارای سرعت تراکنش بالا ( هر تراکنش اتریوم برابر ۱۶ تراکنش مالی در ثانیه است.)
  • عدم وجود محدودیت در عرضه
  • فراهم آوردن زمینه توسعه دائمی برای تمامی فعالیت‌ها و اپلیکیشن‌ها

ارزش گس اتریوم چقدر است؟

انجام گرفتن هر عملیات در اتریوم، دارای کارمزد است که به صورت اتریوم محاسبه و پرداخت می‌شود. برای تعیین کردن میزان هر کارمزد از گس استفاده می‌گردد. گس در اتریوم یک ارز دیجیتال جداگانه به شمار نمی‌رود تنها واحدی در پلتفرم اتریوم است که مقدار تلاش لازم برای هر فعالیت از پیش در شبکه اتریوم را تعیین می‌کند. قیمت اتریوم نیز به ارزش گس وابسته است. قیمت گس با واحد اتر مشخص می‌شود و توسط استخراج‌کنندگانی که  دارای مسئولیت پردازش و تایید معاملات هستند، دریافت می‌شود. با افزایش تعداد کاربران متقاضی پلتفرم‌های مالی،‌ تقاضای خدمات ماینرها نیز افزایش پیدا می‌کنند و پیرو آن ارزش گس اتریوم نیز افزایش می‌یابد.

برای مشاهده قیمت لحظه ای اتریوم وارد لینک https://bitmino.com/coins/ethereum/ شوید

روش انجام تراکنش ‌ها در پلتفرم اتریوم

هر تراکنشی که در بلاکچین اتریوم انجام می‌گیرد، بایستی به عنوان یک چارچوب و در قالب یک بلاک جدید به بلاکچین اضافه شود. البته در این هنگام استخراج‌کنندگان می‌توانند برای افزایش امنیت بلاک‌های جدید، نقش توسعه دهنده را ایفا کنند. گس اتریوم برای انجام هر تراکنشی ضروری است. ماینرها برای پذیرش یا نپذیرفتن تمامی تراکنش‌ها از آزادی عمل در پلتفرم اتریوم برخوردار هستند. با توجه به این، هر تراکنش به مزایده گذاشته می‌شود و هر کسی که بخواهد یک تراکنش ارسال کند، با در نظر گرفتن توانایی خود در پرداخت میزان گس مورد نظر، از آن استفاده می‌کند. در اینجا ماینر می‌تواند در انتخاب تراکنش سودمندتر تصمیم بگیرد. اصولا انتخاب ماینرها، گس‌هایی با ارزش بیشتر هستند تا کاربران قیمت گس خود را بالا ببرند. در نتیجه قیمت اتریوم و گس نیز افزایش می‌یابد.

قیمت ارز دیجیتال اتریوم

چرا کارمزد اتریوم بالا است؟

اتریوم یکی از کاربردی‌ترین بلاکچین‌ها در ارز دیجیتال به شمار می‌رود. هر روزه تعداد زیادی کاربر به این شبکه وارد شده و شروع به فعالیت می‌کنند. معمولا با افزایش تقاضا و هنگام شلوغ شدن شبکه کارمزد اتریوم افزایش پیدا می‌کند. اخیرا، به دلیل افزایش توکن‌های غیرقابل معاوضه در پلتفرم اتریوم کارمزد خرید و فروش افزایش چشمگیری داشته است. در واقع هرچه به قیمت توکن‌های غیر قابل تعویض افزوده می‌شود،‌ قیمت کارمزد اتریوم نیز در مسیر صعودی شدن پیش می‌رود. این روند صعودی کارمزد تراکنش‌ها سبب شده که قیمت برخی از کارمزدها از قیمت اتریوم نیز بیشتر شود و آسیب‌های زیادی به این شبکه وارد کند. با افزایش قیمت کارمزد خرید و فروش بسیاری از پروژه‌های دیفای نیز بر روی شبکه اتریوم به اجرا درآمده‌اند.

کارمزد اتریوم چگونه کاهش می‌ یابد؟

کارمزد اتریوم که به دلیل افزایش توکن‌های غیرقابل معاوضه به شدت افزایش یافته است. از این رو این شبکه با مشکلات زیادی مواجه شد که برای رفع آن‌ها نسبت به ساخت و انتقال به شبکه اتریوم ۲ اقدام کرده است. پیش‌بینی می‌شود با اجرا شدن اتریوم۲، قیمت گران گس اتریوم کاهش پیدا کرده و وضعیت بهبود پیدا می‌کند. علاوه بر آن، فناوری‌ها و شبکه‌های زیادی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان کارمزد تراکنش‌ها را کاهش داد. همچنین کاربران می‌توانند با تنظیم کردن زمان انجام تراکنش‌ها، استفاده از توکن‌های گس و راه‌حل‌های مقیاس‌پذیر و همچنین بهره‌گیری از تخفیف‌های گس در راستای کاهش کارمزد اتریوم اقدام کنند.  

نقش رقبای شبکه اتریوم

اتریوم که از محبوبیت بالایی در بین ارزهای دیجیتال برخودار است با بالا رفتن کارمزدهای تراکنش خود موجب نگرانی توسعه‌دهندگان شده است. بسیاری از مشاوران سایت بیتمینو معتقند که با افزایش ارزش کارمزدها محبوبیت اتریوم از دست خواهد رفت. در این هنگام رقبای اتریوم که با عنوان قاتلان اتریوم نیز شناخته می‌شوند که با ارائه دادن قابلیت‌های کم‌هزینه به همراه سرعت بالا سعی در بدست آوردن جایگاه شبکه اتریوم دارند. شبکه‌های ایاس،‌ ترا، سولانا، ترون، ترا، پولکادات و آوالانچ از رقبای شبکه اتریوم به شمار می‌روند که بزرگترین آن‌ها شبکه بایننس اسمارت چین است و امکاناتی بسیار شبیه به اتریوم دارد، که در ازای دریافت کارمزد کمتری از کاربران،‌ خدمات و امکانات مربوطه را به آن‌ها ارائه می‌دهد.

علت روند صعودی کارمزد اتریوم

اتریوم پس از بیت کوین باارزش‌ترین ارز دنیای ارز دیجیتال محسوب می‌شود. شبکه اتریوم زمینه را برای فعالیت‌های غیرمتمرکز و انجام قراردادهای هوشمند فراهم آورده است. از این جهت کاربرد زیادی دارد. اتریوم برای انجام هرمعامله نیازمند کارمزد است که به ازای هر تراکنش محاسبه می‌شوند. اخیرا قیمت این کارمزدها به دلیل افزایش توکن‌های غیرمعاوضه بسیار بالا رفته است به صورتی که قیمت برخی از کارمزدهای تراکنش از قیمت اتریوم نیز بیشتر است. توسعه‌دهنگان برای حل این مشکل در حال راه‌اندازی شبکه اتریوم ۲ هستند. همچنین رقبای اتریوم با ارائه امکانات مشابه در کنار هزینه کمتر و با سرعت بالا سعی در تصاحب جایگاه این شبکه دارند و مخاطبان زیادی را نیز به خود جذب کرده‌اند.

منبع این مقاله سایت بیتمینو میباشد که در زمینه قیمت ارز های دیجیتال فعالیت میکند و میتوانید جدیدترین آموزش ها در حوزه کریپتو کارنسی را در سایت bitmino.com مطالعه نمایید

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا بابایی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 0
    اتریوم واقعا کارمزدش زیاده و ارزش نداره برای سرمایه گذاری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید