BNB یک دارایی رمزنگاری شبیه به سایر دارایی‌های دیجیتال موجود در بازار است، زیرا ارزش آن با استفاده و معاملات مردم افزایش و کاهش می‌یابد. افراد می‌توانند BNB را در کیف پول‌های سازگار خارج از صرافی‌های کریپتو نگه دارند و کوین را به صورت مستقیم برای پرداخت یا موارد دیگر به دیگران ارسال کنند.

بایننس کوین چیست؟ راهنمای کاربردی برای معامله و سرمایه‌گذاری در بایننس کوین

بایننس کوین چیست؟ ارز دیجیتال بایننس کوین که به آن BNB نیز گفته می‌شود به طور اختصاصی توسط صرافی بایننس ایجاد شده و توکن بومی آن به حساب می‌آید. این ارز دارای مبنای بلاکچینی است و برای انجام معاملات در صرافی بایننس و خدمات متنوع دیگر مانند پرداخت‌های دیجیتال، خرید سکه‌های دیگر و حمایت از پروژه‌های بلاکچینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. BNB از دو بلاکچین مختلف یعنی بایننس چین (Binance Chain) و بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) پشتیبانی می‌کند که هر کدام از این شبکه‌ها ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوتی دارند.

بایننس کوین چیست؟

بسیاری از افرادی که در بازار فعال هستند و قصد خرید بایننس کوین را دارند، داشتن حداقل اطلاعات در مورد ارز دیجیتال بایننس کوین برای آن‌ها ضروری است. این ارز ابتدا روی بلاکچین اتریوم با استاندارد ERC 20 اجرا می‌شد، اما بعدها به کوین اصلی زنجیره بایننس تبدیل شد. این کوین در طی یک عرضه اولیه سکه (ICO) در ژوئیه 2017 راه اندازی شد و حداکثر 200 میلیون توکن BNB دارد. ۱۰ درصد یا ۲۰ میلیون توکن BNB را به سرمایه‌گذاران، ۴۰ درصد یا ۸۰ میلیون توکن را به تیم بنیان‌گذار و ۵۰ درصد باقیمانده یا ۱۰۰ میلیون توکن را به شرکت‌کنندگان مختلف از طریق فرایند ICO ارائه کرد.

تقریبا نیمی از سرمایه جمع‌آوری‌شده در طول فرآیند ICO را برای برندسازی و بازاریابی بایننس در نظر گرفتند، در حالی که حدود یک سوم آن برای ساخت پلتفرم بایننس و انجام ارتقاهای لازم در اکوسیستم بایننس استفاده شد.

کاربردهای بایننس کوین

بایننس کوین چیست؟ راهنمای کاربردی برای معامله و سرمایه‌گذاری در بایننس کوین

همان‌طور که در مورد سایر رمزارزهای در حال تکامل، بایننس کوین نیز چندین کاربردی را فراهم می‌کند که به وسیله‌ی آن می‌توان به جای صرافی بایننس از آن استفاده کرد، از جمله:

معامله: بایننس کوین می‌تواند برای معامله با سایر رمزارزها در صرافی‌های مختلف با توجه به محدودیت‌هایی که توسط صرافی‌ها تعیین شده‌، مورد استفاده قرار گیرد.

هزینه‌های تراکنش در صرافی بایننس: ارز دیجیتال BNB می‌تواند برای پرداخت هزینه‌های تراکنش در صرافی بایننس استفاده شود و کاربران همچنین تخفیفی برای این کار دریافت می‌کنند.

پرداخت با کارت اعتباری: BNB می‌تواند به عنوان نوعی از پرداخت برای صورتحساب‌های کارت اعتباری رمزارزی در سایت Crypto.com استفاده شود.

پردازش پرداخت: بازرگانان می‌توانند ارز بایننس را به عنوان یک وسیله پرداخت برای مشتریان ارائه دهند و امکانات بیشتری در روش‌های پرداخت فراهم کنند.

رزرو ترتیبات سفر: ارز دیجیتال بایننس کوین می‌تواند برای رزرو هتل‌ها و پروازها در وب‌سایت‌های منتخب استفاده شود.

سرگرمی: از پرداخت هزینه‌های هدایای مجازی تا خرید بلیط‌های لاتاری، ارز بایننس چندین هدف در فضای سرگرمی را برآورده می‌کند.

سرمایه‌گذاری: چندین پلتفرم به سرمایه‌گذاران امکان سرمایه‌گذاری در سهام، ETFها و دارایی‌های دیگر با استفاده از ارز دیجیتال بایننس کوین را می‌دهند.

سوزاندن بایننس کوین

اگرچه در ابتدا 100 میلیون توکن بایننس در ICO ارائه شد اما کل عرضه فعلی کمتر است. هر سه ماه، بایننس یک پنجم از سود خود را برای خرید و نابودی دائمی یا سوزاندن توکن‌های بایننس که در خزانه نگهداری می‌شوند، استفاده می‌کند.

بایننس به طور منظم این رویدادهای سوزاندن را انجام می‌دهد. آخرین سوزاندن ارز بایننس در تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۲۳ انجام شد، زمانی که بایننس در مجموع 2,020,132.25 توکن BNB معادل 676,744,304 دلار را سوزاند که معادل ۶۷۶٫۷۴۴٫۳۰۴ دلار ایالات متحده بود. این بیست و سومین سوزاندن سه ماهه ارز دیجیتال بایننس و یکی از بزرگترین توکن‌سوزی‌ها محسوب می‌شود.

بایننس کوین چگونه کار می‌کند؟

بایننس کوین چیست؟ راهنمای کاربردی برای معامله و سرمایه‌گذاری در بایننس کوین

BNB یک دارایی رمزنگاری شبیه به سایر دارایی‌های دیجیتال موجود در بازار است، زیرا ارزش آن با استفاده و معاملات مردم افزایش و کاهش می‌یابد. افراد می‌توانند BNB را در کیف پول‌های سازگار خارج از صرافی‌های کریپتو نگه دارند و کوین را به صورت مستقیم برای پرداخت یا موارد دیگر به دیگران ارسال کنند.

در سطح فنی بیشتر، بلاک‌چین لایه اول بایننس به گونه‌ای ادغام شده است که زنجیره BNB (قبلا به نام زنجیره هوشمند بایننس و زنجیره بایننس) شکل بگیرد.

بایننس هنگام ساخت زنجیره BNB، بلاک چین را برای عملکرد بهینه در معاملات روی زنجیره تنظیم کرد و بایننس DEX، صرافی غیرمتمرکز بایننس را روی این زنجیره تازه تشکیل شده قرار داد. علاوه بر این،  هزینه تراکنش‌های زنجیره‌ای BNB توسط یک توکن بلاک چین به نام BNB که مخفف عبارت Build and Build است و قبلا بایننس کوین شناخته می‌شد، تامین می‌شود.

زنجیره BNB از زنجیره BNB beacon و BNB Smart Chain تشکیل شده است. اولین مورد روی حاکمیت زنجیره BNB تمرکز دارد که به دارندگان BNB امکان شرکت در استیکینگ و رای‌گیری را می‌دهد. دومین مورد لایه توافق است، با ماشین مجازی اتریوم سازگاری دارد.

اکوسیستم بایننس کوین

اکوسیستم بایننس کوین روی پلتفرم بایننس عمل می‌کند. این طراحی شده است تا انواع مختلفی از خدمات مالی را ارائه دهد، از جمله معاملات رمزارزی، تامین منابع مالی برای پروژه‌های جدید و یکپارچه‌سازی کسب‌وکارهای جدید در پلتفرم. اکوسیستم کوین بایننس از چندین مؤلفه تشکیل شده است:

صرافی رمزارزی بایننس: پلتفرم اصلی که در آن کوین بایننس برای خدمات مختلفی مانند خرید و فروش رمزارزها، پردازش تخفیف‌های معاملاتی و تخفیف‌های بر روی محصولات و خدمات مختلف استفاده می‌شود.

لانچ‌پد بایننس: یک پلتفرم که در آن پروژه‌های جدید راه‌اندازی می‌شوند و سرمایه‌گذاران می‌توانند در ICOها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری رمزارزی دیگر شرکت کنند.

آکادمی بایننس: یک وب‌سایت آموزشی که اطلاعات درباره رمزارزها و فناوری بلاک‌چین را فراهم می‌کند.

بنیاد خیریه بایننس: یک سازمان غیرانتفاعی که در تلاش برای بهبود زندگی افراد نیازمند از طریق آموزش، بهداشت و کمک‌های اضطراری است.

تحقیقات بایننس: یک آژانس تحقیقات مستقل که تحقیقات عمیقی درباره رمزارزها و پروژه‌های بلاک‌چین انجام می‌دهد.

بایننس و مقرارات

بایننس کوین چیست؟ راهنمای کاربردی برای معامله و سرمایه‌گذاری در بایننس کوین

هر اتفاقی که پیرامون صرافی بایننس رخ می‌دهد می‌تواند به صورت مستقیم روی قیمت ارز دیجیتال بایننس کوین تاثیر بگذارد. پس از آغاز فعالیت‌های خود در سال ۲۰۱۷، بایننس به یکی از بزرگترین بازیگران در فضای رمزارزها تبدیل شد. با این حال، مشکلات نظارتی به طور قابل توجهی در برابر بایننس در سال ۲۰۲۱ ظاهر شدند. بایننس در سال ۲۰۲۱ با اقدامات نظارتی از برخی مناطق از جمله جزایر کیمن، ژاپن، مالت، هلند، مالزی، انگلستان و تایلند مواجه شد.

به عنوان مثال، مقامات نظارت مالی انگلستان، در ژوئن ۲۰۲۱، به بایننس دستور دادند که تمام عملیات تنظیم‌شده در انگلستان را متوقف کند، زیرا این شرکت از مجوز، ثبت یا پروانه لازم برخوردار نبود. به همین ترتیب، مقامات مالزیایی به طور مشابه در ماه بعد با اقدام کیفری علیه بایننس به دلیل فعالیت به عنوان یک ارائه‌دهنده خدمات دارایی مجازی (VASP) غیرمجاز پاسخ دادند.

آیا بایننس در ایالات متحده ممنوع است؟

قبل از مشکلات سال ۲۰۲۱ خود، بایننس در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که مشتریان ایالات متحده را از صرافی اصلی خود حذف می‌کند، با این حال، بایننس در همان سال یک پلتفرم سازگار با کاربران ایالات متحده با نام بایننس.یو.اس راه‌اندازی کرد.

به عنوان پاسخ به افزایش نظارت‌های مقرراتی، بایننس اعلام کرده است که قصد دارد دفاتر اضافی در سراسر جهان راه‌اندازی کرده و در هر بخشی که فعالیت دارد، مجوز بگیرد. بایننس همچنین قابلیت‌ها و منابع تطابق با مقررات خود را تقویت کرده و تعدادی از موارد با ریسک بالا را کاهش می‌دهد یا محدود می‌کند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید