مازندران گفت: یکی از ماموریت های مهم دولت مردمی آیت الله رئیسی مبارزه با فساد و برخورد با تبعیض و نابرابری ها است و تلاش ما بر این است با ایجاد شرایط مساعد دیگر کسی جسارت فساد را نداشته باشد.

مبارزه با فساد؛ مهم‌ترین ماموریت دولت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا ، سیدمحمود حسینی پور عصر پنجشنبه درآئین معارفه فرماندار شهرستان چالوس افزود : مبارزه با فساد و برخورد با نابرابری‌ها زمانی منجر به نتیجه می شود که همدلی، وفاق و همگرایی میان مسئولان و مردم وجود داشته باشد.

وی اظهار کرد : استان مازندران از موقعیت های ممتاز فراوانی در بخش های مختلف بهره مند است اما از این ظرفیت ها فقط عده خاصی از آن بهره مند و عوارض آن عاید مردم بومی می شود؛ کسانی که با کمترین در آمد و کسب و کار در این استان ساکن هستند .

استاندار مازندارن توضیح داد : برخورداری استان مازندران از ذخایر معدنی فراوان، یکی از ظرفیت‌های منحصر بفردی است که متاسفانه عده ای با پارتی‌بازی و گردن‌کلفتی این ذخایر را در اختیار گرفته اند و سود های کلانی به جیب می‌زنند در حالی که عامه مردم از فعالیت این معادن هیچ سودی نمی برند و فقط عوارض ناشی از فعالیت این واحدهای تولیدی نصیب آنان می‌شود.

حسینی پور افزود: این معادن باید در قالب شرکت تعاونی در اختیار مردم قرار گیرد و همه مردم از عایدات آن  بهره مند شوند؛ در برخی از نقاط این استان گزارش رسیده روستایی که در جوار یک واحد تولیدی معدن قرار دارد متاسفانه ریالی از فعالیت آن بهره نمی برد؛ این کجای عدالت است؟ بنابراین یکی از برنامه‌های دولت در این استان قرار گرفتن معادن در اختیار مردم است که امیدوارم به زودی محقق شود.

وی در ادامه با اشاره به آنکه چالوس از لحاظ موقعیت جغرافیایی در مبادی ورودی آزاد راه تهران - شمال قرار گرفته است، گفت: این شهرستان بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب  قدمگاه ۲۱ هزار شهید، رزمنده و جانباز استان های شمالی در دوران دفاع مقدس بوده بنابراین در این دولت این شهرستان باید مورد توجه قرار گیرد و باید جستجو کرد چرا این بخش با این همه موقعیت توسعه نیافته است.

استاندار مازندران یادآور شد: یکی از دلایلی که چالوس با وجود آنکه از لحاظ موقعیت جغرافیایی در نقطه اتصال استان های البرز، تهران، گیلان و مازندران قرار گرفته اما در بافت شهری، صنعت ، کشاورزی و گردشگری پیشرفت نکرده توزیع ناعادلانه امکانات و علت دیگر ، کم کاری و کوتاهی مدیران ادوار گذشته است.

حسینی پور افزود: امروز هرگونه تحول، پیشرفت و توسعه در استان مازندران با همدلی، وفاق و همگرایی محقق می شود و در شهرچالوس نیز باید به عملکرد گذشته ادارات به ویژه شهرداری ها و شوراها نگریست چرا که این ادارات مرکز تصمیم گیری و تصمیم سازی برای توسعه و آبادانی شهر هستند . 

این مسئول استانی با اشاره به برخورداری چالوس از ظرفیت های دریا، ساحل، جلگه، جنگل و کوه و نیز جاده تاریخی و زیبای کندوان اظهار کرد: هیچ شهرستانی مانند چالوس کلکسیونی از این همه آثار طبیعی را ندارد اما متاسفانه مردم این شهرستان از هیچ یک از این ظرفیت ها بهره نمی برند و این جای تاسف دارد.

استاندار مازندران گفت: با توجه به ظرفیت های انبوهی که چالوس از آن برخوردار است باید بستر سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این شهرستان را فراهم کرد و این امر با همدلی ، همگرایی و همبستگی مسوولان دست اندرکار مهیا می شود.

حسینی پور برلزوم تدوین و تهیه سند آمایش اقتصادی برای شهرستان چالوس تاکید کرد وافزود : باید مشخص شود چرا مردم چالوس با توجه به موقعیتی که دارد در محرومیت بسر می برند؛ در برنامه فعلی دولت شهرستان چالوس نیز به عنوان یکی از مناطق کمتر توسعه یافته گنجانده شده و یکی از علت های انتصاب فرماندار جدید با کوله‌باری از تخصص و تجربه برای این شهرستان، همین توسعه نیافتگی است. 

در پایان این آئین علی قاسمی به عنوان سرپرست فرمانداری چالوس معرفی و از خدمات حدود یکساله سیدرسول حسینی فرماندارپیشین تجلیل شد.

شهرستان چالوس با خورداری از سه نقطه شهری ، ۱۴۴ نقطه روستایی و دست کم ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در غرب مازندران قرار دارد.

    

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید